Buitenvoliere voor Gwaine
Re: Buitenvoliere voor Gwaine
Inderdaad toen ik het pakket op haalde sloeg ik ook in paniek. Hopelijk met mijn broer zijn boor machine komt het in orde, ma ik vind de panelen wel mooi. We zijn normaal geen DIY personen, dus toen ik de uitleg van de voliere bouwer kreeg dacht ik dat komt nie goe, ma er is toch al iets gebeurd en Gwaine vindt het niet zo erg bij ons op de slaapkamer zolang hij maar 2 uren krijgt om rond te lopen. Hij heeft wel al geprobeerd om de iPod te stelen en bij zijn collectie te voegen.
DIY? Maar zo te horen vermaakt Gwaine zich nu wel. 

Do it yourself
. Ach ja Gwaine heeft zijn hoektanden in mijn portemonnee gezet, hij keek heel triestig toen hij het niet mocht bijhouden voor safe keeping 

Do It Yourself 
Wij zouden er niet wakker van liggen maar als je geen klusser bent is het best een uitdaging. Maar ik weet zeker dat het helemaal gaat lukken!
/edit: je was me net voor

Wij zouden er niet wakker van liggen maar als je geen klusser bent is het best een uitdaging. Maar ik weet zeker dat het helemaal gaat lukken!
/edit: je was me net voor

Dat gaat vast goedkomen met het bouwen !
Succes !

Succes !

De voliere staat in elkaar. Het was een heel karwei. We moeten nu enkel nog wat afwerken broer wil nog ergens siliconen spuiten en nog wat opvulmateriaal halen bij andere broer dat het water pas staat.
Http://www.mijnalbum.nl/album=UWQKBGVI" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus het zal misschien nog een 2 weekjes duren voor Gwaine er in zit. Ik zou misschien een paar platformen makes en buizen zodat hij ook de hoogte kan benutten.
Vandal moeten we weg dus gaat er niets meer gebeuren, voorlopig komt er een goed hondenhok in, maar dit gaan we vervangen door iets beter ALS we meer geld hebben. Want dat is voorlopig een beetje krap.
En allemaal goed nieuws Hanneke vond mijn fretjes altijd aan de magere Kant vooral de jongens en dezelfde wegen nu allemaal rond 1,200 gr. Gwaine weet ik voor loping niet maar laatst dat ik hem had gewogen was hij 1,185 gr.
Http://www.mijnalbum.nl/album=UWQKBGVI" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus het zal misschien nog een 2 weekjes duren voor Gwaine er in zit. Ik zou misschien een paar platformen makes en buizen zodat hij ook de hoogte kan benutten.
Vandal moeten we weg dus gaat er niets meer gebeuren, voorlopig komt er een goed hondenhok in, maar dit gaan we vervangen door iets beter ALS we meer geld hebben. Want dat is voorlopig een beetje krap.
En allemaal goed nieuws Hanneke vond mijn fretjes altijd aan de magere Kant vooral de jongens en dezelfde wegen nu allemaal rond 1,200 gr. Gwaine weet ik voor loping niet maar laatst dat ik hem had gewogen was hij 1,185 gr.
Mooi hoor!
Er zitten alleen wel wat vreemde fretten in op de foto's..
En wat een goed nieuws dat ze nu allemaal goed zijn van gewicht!

Er zitten alleen wel wat vreemde fretten in op de foto's..

En wat een goed nieuws dat ze nu allemaal goed zijn van gewicht!

Ziet er zeker mooi uit!
En ook super dat ze qua gewicht nu op de goede weg zijn.
En ook super dat ze qua gewicht nu op de goede weg zijn.

Ziet er zeker goed uit hoor
Maar er moeten inderdaad wat plateau's in en dan is-ie helemaal af 

Ik zou die plateaus overigens niet te hoog maken hoor, als hij er dan vanaf zou vallen kan hij zich lelijk bezeren.
Ziet er goed uit en idd niet te hoog, want sommige fretten denken echt dat ze vleugels hebben zonder dat ze red bul gedronken hebben.
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Mooie volière hoor! Hij lijkt erg op die van mij, alleen die is iets groter (maar was ook voor 2 fretten bedoeld)
Maak je er ook nog een vloer in of zet je hem op de tegels?
Wij hebben de volière op een plaat betonplex gezet en er grote zwenkwielen onder geschroefd, erg handig als je hem moet verplaatsen.
Maak je er ook nog een vloer in of zet je hem op de tegels?
Wij hebben de volière op een plaat betonplex gezet en er grote zwenkwielen onder geschroefd, erg handig als je hem moet verplaatsen.
Ziet er mooi uit.
Fijn dat de mannen op goede gewichten komen
Fijn dat de mannen op goede gewichten komen

Bedankt ik vind het ook wel een mooie voliere. Ik zou de onderkant gewoon op de stenen laten denk ik. Ik zou de plateaus willen verbinden met buizen of zo. Kan men eventueel op de bodem houtschilvers nemen of is dit gewoon te vochtig?
Ik denk dat we misschien volgend weekend plateaus doen men broer heeft dit weekend geen tijd maar ALS hij eind Augustus buiten zit heeft hij nog genoeg tijd voor een wintervacht aan te groeien?
Ps Gwaine weegt zo'n 1220 gr daarnet gewogen. Alhoewel zijn ontlasting nu ok is eergisteren zat er een Klein zwart stukje in zat ma ik zie dat hij de plastieke Zak aan het proberen opeten was.
Ik denk dat we misschien volgend weekend plateaus doen men broer heeft dit weekend geen tijd maar ALS hij eind Augustus buiten zit heeft hij nog genoeg tijd voor een wintervacht aan te groeien?
Ps Gwaine weegt zo'n 1220 gr daarnet gewogen. Alhoewel zijn ontlasting nu ok is eergisteren zat er een Klein zwart stukje in zat ma ik zie dat hij de plastieke Zak aan het proberen opeten was.
Dat ziet er inderdaad goed uit! 

Zooo die is echt leuk hoor ! Maar een hele klus aan de heren te zien, maar het is ze gelukt !
Succes met inrichten !

Succes met inrichten !

Zo pas plexiglas gaan halen, om het hok een beetje af te dekken tegen invallende regen. Ik ga ook op de grond boomschors legen, dan reukt Gwaine lekker naar dennebomen. En er zou dan geen wiekend onkruid kunnen groeien.
Ik heb ook 10 m flexible PVC met een diameter van 127 mm gekocht, gaan we gebruiken zodat hij naar verschillende niveaus kan gaan. Misschien kan Gwaine er dan binnenkort in. Broer had beloofd een dezer nog eens te komen om het af te werken
.
Gwaine heeft voorlopig een wond op de zijkant van zijn buik, heb geen idee hoe hij er aan komt!
Het was al een roef met haar op, maar hij heeft ergens tegen aan geschuurt zodat de wond terug open lag, heeft wel niet gebloed
.
De wond ziet er gelukkig proper uit en we ontsmetten het 2 x per dag met iso-betadine.

Ik heb ook 10 m flexible PVC met een diameter van 127 mm gekocht, gaan we gebruiken zodat hij naar verschillende niveaus kan gaan. Misschien kan Gwaine er dan binnenkort in. Broer had beloofd een dezer nog eens te komen om het af te werken

Gwaine heeft voorlopig een wond op de zijkant van zijn buik, heb geen idee hoe hij er aan komt!

De wond ziet er gelukkig proper uit en we ontsmetten het 2 x per dag met iso-betadine.
Het kan zijn dat het om een goedaardig huidtumortje gaat. Dat gaat eens in de zoveel tijd stuk, verdwijnt weer en komt meestal naar enige tijd weer terug. Kijk maar eens op die plek wanneer het zo weer geheeld is of je kunt zien of de huid iets verheven is.
Het kan verder geen kwaad maar als het vaker terugkomt en telkens stuk gaat kun je het wel laten verwijderen. Wij hebben verschillende fretten gehad met zo'n tumortje en het is verder niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken.
Max had ook zo'n plekje op zijn buik en toen hij een paar maanden geleden open moest, heeft Hanneke het tumortje gelijk verwijderd.
Het kan verder geen kwaad maar als het vaker terugkomt en telkens stuk gaat kun je het wel laten verwijderen. Wij hebben verschillende fretten gehad met zo'n tumortje en het is verder niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken.
Max had ook zo'n plekje op zijn buik en toen hij een paar maanden geleden open moest, heeft Hanneke het tumortje gelijk verwijderd.

We hebben de roef met haar op weggeknipt. Hij lijkt er verder geen last van te hebben . Het is mooi aan het dichtgroeien.
Hopelijk ben je er nu dan vanaf