Mijn vraag is de volgende. Is het bij jullie ook zo dat als je fret iets te pakken heeft en aan mijn reactie merkt dat het niet mag dat ze er voor 300% vol er van tussen wil gaan? Ik kan niet zeggen of het is om te spelen of om het uiteindelijk te verorberen. Zoveel heeft ze nog niet in handen gehad. Is het om te spelen of te verorberen? Of beiden, dat als ze het niet lust er dan maar mee te spelen tot ze er geen zin meer in heeft?
Net betrapte ik haar in mijn handtas. Eerst zat ze flink in te spelen en te rommelen en uiteindelijk vond ze een -jawel- glutenvrije en suikervrije winegum. Ja dat wil ik natuurlijk niet hebben. Dus "even" afpakken. Alsof dat zo gemakkelijk gaat. Maar oke. Aanhouder wint.
Had ze erin kunnen stikken? Ik ben me ergens toch wel wat geschrokken! Dit was een zachte en haar voortandjes zaten er flink in.
Een tijdje geleden had ze een harde winegum gevonden, denk ik, -achteraf gezien- want die kwam ik onder de bank tegen en die was wat vochtig. Niets vanaf gebeten ofzo maar volgens mij gevonden en uiteindelijk besloten: vies ding, laat maar liggen (zo heel erg lekker waren die ook weer niet...)
Ik heb niet het idee dat ze verzot is op eten dat niet voor haar bestemd is. Ik mors wel eens een paar glutenvrije cornflakes. Geeft ze niets om. Boodschappen, bijvoorbeeld een pak koekjes trekt ze uit de tas onder de bank. Tot de bank want het past er niet onder, maar ze molt de verpakking niet. Is dit herkenbaar gedrag?
Ik voer haar max. 10% brokken bij, voor de rest prooi en bij voorkeur rauw vlees. Verder suikervrije vitaminepasta af en toe eens een beetje of een klein stukje kauwstaaf waarvan de ingrediënten zo hoog mogelijk vlees zijn en verder zo min mogelijk andere troep! Heb het idee dat ze daarom ook niet echt op jacht gaat naar wat geen frettenvoedsel is. Maar ik wou het toch even in de groep gooien!
Geen fretten-eten! En dat afpakken..
Re: Geen fretten-eten! En dat afpakken..
Fretten zijn verwoeste verzamelaars.. Of het nu eetbaar is of niet.
Mijn fret steelt ook rustig mijn magnetronbord met eten uit de koelkast om onder het bed te verstoppen.. Heeft niets met eten te maken.. Ook heeft ze een tick om tampons te stelen en op te eten.. En ja, ze weet dondersgoed dat dat niet mag, dat ik haar achter de wasmachine niet kan pakken en als ik haar toch de tampon afpak bijt ze ook nog eens, omdat ze het er niet mee eens is..
Dat wil echter niet zeggen, dat ze het niet op zullen eten!
En zeker die winegums vind ik heel gevaarlijk! Ik zou er zeker alles aan doen om ervoor te zorgen dat ze die niet meer te pakken krijgt!
Of ze erin had kunnen stikken weet ik niet, maar het zou zeker een verstopping in maag/darmen kunnen geven en dan moet ze geopereerd worden of ze kan er aan overlijden..
Verder super dat je haar op zo'n goed dieet houdt!
Mijn fret steelt ook rustig mijn magnetronbord met eten uit de koelkast om onder het bed te verstoppen.. Heeft niets met eten te maken.. Ook heeft ze een tick om tampons te stelen en op te eten.. En ja, ze weet dondersgoed dat dat niet mag, dat ik haar achter de wasmachine niet kan pakken en als ik haar toch de tampon afpak bijt ze ook nog eens, omdat ze het er niet mee eens is..
Dat wil echter niet zeggen, dat ze het niet op zullen eten!
En zeker die winegums vind ik heel gevaarlijk! Ik zou er zeker alles aan doen om ervoor te zorgen dat ze die niet meer te pakken krijgt!
Of ze erin had kunnen stikken weet ik niet, maar het zou zeker een verstopping in maag/darmen kunnen geven en dan moet ze geopereerd worden of ze kan er aan overlijden..
Verder super dat je haar op zo'n goed dieet houdt!
Die winegums zijn echt niet goed als ze dat te pakken krijgen dus daar zul je voorzichtiger mee moeten zijn
Fretten zullen altijd de meest gekke dingen willen pakken, verstoppen of zelfs opeten, dat is heel normaal fretten gedrag.
Alleen is het vaak niet altijd even gezond waar ze hun tanden in zetten dus zal je altijd alert moeten zijn wanneer een fret losloopt. Vooral met rubber en zachte plasticsoorten moet je heel voorzichtig zijn en moet je zien te voorkomen dat ze het binnen krijgen. Want ook al is het niet eetbaar, veel fretten zijn van mening van wel en kunnen daardoor in grote problemen komen.
Of ze zou kunnen stikken in een winegum zou ik niet weten eerlijk gezegd maar ik zou maar gewoon het risico niet lopen.
Alleen is het vaak niet altijd even gezond waar ze hun tanden in zetten dus zal je altijd alert moeten zijn wanneer een fret losloopt. Vooral met rubber en zachte plasticsoorten moet je heel voorzichtig zijn en moet je zien te voorkomen dat ze het binnen krijgen. Want ook al is het niet eetbaar, veel fretten zijn van mening van wel en kunnen daardoor in grote problemen komen.
Of ze zou kunnen stikken in een winegum zou ik niet weten eerlijk gezegd maar ik zou maar gewoon het risico niet lopen.
Ik denk dat een winegum in het maag darm kanaal voor problemen kan zorgen.
Zou kunnen, maar ik denk niet dat er grote stukken Winegum in een keer naar binnen gaan en zal misschien ook wel verteerd worden in de maag?
Maar inderdaad beter voorkomen als genezen
Maar inderdaad beter voorkomen als genezen
Bedankt mensen voor het meedenken! Rubber en bepaald soort plastic ben ik al heel alert op, ik koop ook zeker nooit zulk speelgoed. Een winegum in haar maagdarmkanaal. Tja of verstopping of het ding zal na tig speeksel misschien wat gesmolten zijn? Geen idee, wil het ook niet (meer) weten ook niet Ik ben er iig nu alerter op.
Mariël, lol,Dotje is ze ook gek op stoppen ja! Vooral dat tandjes erin kunnen zetten en dat dat dan een geluidje geeft ofzo. Ze heeft bij mij nog niet de kans gehad het folietje eraf te krijgen..!
Mariël, lol,Dotje is ze ook gek op stoppen ja! Vooral dat tandjes erin kunnen zetten en dat dat dan een geluidje geeft ofzo. Ze heeft bij mij nog niet de kans gehad het folietje eraf te krijgen..!
IK ben het met de andere reacties helemaal eens.
In winegums zit sowieso ook suiker, dus het is gewoon slecht voor een fret, zoals elk soort snoep.
Dus na het snoepen goed kijken of er geen gevallen is.
Voorkomen is beter dan genezen !
In winegums zit sowieso ook suiker, dus het is gewoon slecht voor een fret, zoals elk soort snoep.
Dus na het snoepen goed kijken of er geen gevallen is.
Voorkomen is beter dan genezen !