bak vulling

Voor alle overige zaken zoals opvoeding, zindelijk of niet, speeltijd, is mijn fret gelukkig, de band tussen mens en fret, castratie of implantaat, euthanasie
Wish

Re: bak vulling

Bericht door Wish »

Hoe staan jullie tegenover Cocoon hennepstro? Dit is schoon en ontdaan van stof. Het absorbeert tot 3,7 keer van zijn eigen vermogen.
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Naar mijn idee is dit niet geschikt als bakvulling, ik gebruik het als bodembedekking voor mijn hamster.
Het stoft niet veel maar ik vind ook niet dat het veel vocht of geur opneemt.
yvonne
Aantal fretten: 1

Bericht door yvonne »

Nou, ik ben ook weg van de cat's best nature gold (bedankt Mette!), veel prettiger dan de breeder celect!
Mette

Bericht door Mette »

Super! :D
Mayke

Bericht door Mayke »

Goeie tip Mette, ik ga dat ook eens proberen als ik het ergens gevonden heb waar ze het hebben.

Ik gebruik ook hennepstro voor mijn hamster als bodembedekking, het lijkt me als bakvulling niet geschikt.
Voor mijn hamster is het ideaal ! :D
yvonne

Bericht door yvonne »

Mayke ik heb het bij Zooplus besteld. Echt fijn spul!

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... best/49397" onclick="window.open(this.href);return false;
Marjan

Bericht door Marjan »

Het is een klonterende bakvulling lees ik, dat zou ik nooit gebruiken voor fretten want die willen nog wel eens met hun kop door de bakvulling gaan. En als ze dan wat stof van die korrels binnenkrijgen, loop je het risico dat het gaat klonteren in hun neusgaatjes. :???:
Kick

Bericht door Kick »

yvonne schreef:Mayke ik heb het bij Zooplus besteld. Echt fijn spul!

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... best/49397" onclick="window.open(this.href);return false;
Toch wel via de button op http://www.frettenvraagbaak.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ? ;)
ray

Bericht door ray »

Marjan precies wat ik dacht! Dacht dat het juist ook werd afgeraden om die reden.
Danielle

Bericht door Danielle »

ja en ook volgens mij fretten die met hun prooi slepen in de poepbak, dan kan het ook met de prooi mee naar binnen komen
Mette

Bericht door Mette »

Het blijven een soort houtkorrels die opzwellen als ze nat worden. Het plakt aan elkaar, dat is het klontereffect. Het zijn plantenvezels namelijk. Het valt niet uit elkaar of stuift totaal niet. Zelfs niet als ze met hun neus door een natte poepbak zouden gaan (zie ik ze nog niet doen trouwens). Deze vulling maakt het ook niet aanlokkelijk om dat te doen trouwens.

Prooi wordt er wel af en toe opgesleept, maar ze eten toch echt om de korrels heen. Ze zijn behoorlijk groot, gezien cilinders... (dwz, dit type Cats Best dus wel, de normale is veel kleiner en niet klonterend). Niet klonterende standaardkorrels of grit geven hetzelfde probleem overigens..., dat hou je toch wel. Kwestie van prooihokjes en schuilruimtes bieden die aanlokkelijker zijn, en ze daaraan laten wennen.

Maar ik lijk wel een verkoper zo, en das ook niet de bedoeling. Eerst proberen alvorens commentaar te leveren iig, is wat ik probeer te zeggen ;). Het is nogal uniek, en niet zoals een standaard klonterend kattengrit...
Danielle

Bericht door Danielle »

dan lijkt me niks aan de hand.
maar meestal is klonterend slecht namelijk :) wil niet zeggen dat je er problemen mee krijgt, maar wel kan krijgen (bij gewoon grit dus)
Mette

Bericht door Mette »

Ja klopt. Ik vind dit een zeer veilige bakvulling juist, die ik ook gebruik wanneer ik een nestje krijg tijdens bevallingen en zodra de pups beginnen te wandelen door de kooi. En dat zegt ook wel wat, want vroeger wisselde ik echt specifiek van grittype in hun kooi. Ik kon niet iets goeds vinden voor het hele jaar door en dat ook veilig was voor pups. Nu gelukkig wel eindelijk :).
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik ga het toch niet gokken, Max gaat mij te vaak in een schone bak even snorkelen door de vulling en Shae eet haar carni regelmatig in haar bak op. Ze hebben het expliciet over klontende bakvulling, dan moet het toch aan elkaar blijven plakken op de een of andere manier.
En ik ben ook gewoon erg tevreden over Breeder Celect en Back 2 Nature dus voor hou het daar toch maar bij voor de zekerheid.
Karen

Bericht door Karen »

Ik heb in de bakken boven eigenlijk al jaren Cats Best staan, vanwege de katten die we hadden. Ik moet zeggen dat bijna alle fretten het heerlijk spul vinden. Jillz gaat er speciaal de trap voor op om boven naar de bak te gaan. Ook Baldur in het verleden en Noury vinden het lekker spul. Het is ook niet klonterend zoals de 'normale' bakkorrel voor katten. Het wordt meer geleiachtig.
Ik vraag me af wat erger is voor een frettenmaagje om eventueel binnen te krijge met eten...papier of plantenvezel wat geleiachtig wordt indien in contact met vocht :?: Als je een fret hebt die zijn eten in de poepbak legt en daarna op eet, ontkom je er wellicht niet aan dat er wat bakvulling mee naar binnen gaat.
Mette

Bericht door Mette »

Back 2 Nature heb ik ook een tijd gehad (door al die proefverpakkingen die ik van iedereen uit Twente ontving), de andere ken ik niet, maar ik zou in vergelijking met deze niet voor Back 2 Nature kiezen bij die probleempjes ;). Vond Back 2 Nature wel prettig moet ik eerlijk zeggen, maar de precieze minderheden eraan weet ik niet eens meer behalve dat de ontlasting een stuk meer smeerde.

Maar ook voor dat eten zou ik liever plantenvezel dan gerecycled papier (met inkt) in mijn fretten willen hebben. Ze eten er in beide gevallen toch wel omheen, maar stel dat er wat pluisjes aan blijven hangen in beide gevallen... Nee, ik zou toch echt voor Cats Best gaan.

Zou je vooral willen aanraden het gewoon een keer te proberen Marjan. Niet voor hun verkoop, maar echt voor je eigen gemak en je fretjes. Het is extreem prettige bakvulling.
Karen

Bericht door Karen »

Back2nature en Breeder Celect is inkt vrij papier
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Ik heb binnenkort geen bakvulling meer nodig alleen heel veel schoonmaak doekjes. :roll:

Voor nu back 2 nature.
Karen

Bericht door Karen »

Oh, oh....ligt je dame weer op een Fries bed? :mrgreen:
Mette

Bericht door Mette »

Ok, dat scheelt inktvrij ;). Dan komt het redelijk neer op hetzelfde, behalve dat de plantenvezels op andere wijze bewerkt zijn :lol:.
Plaats reactie