Jillz

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Jillz

Bericht door Karen »

Hallo, wij zijn Jillz en Nix.

Jillz is een heel lief en zachtaardig meisje van bijna twee jaar. Een prinsesje met een eigen willetje, want madammeke verzint steeds nieuwe grappen en grollen. Wat ze in haar koppie heeft moet dan ook gebeuren; eerder zal ze geen rust vinden :D
Ze is gek op water en hengeltjes, die ze dan door het hele huis sleept. Een vrolijk en bezig bijtje wat op z'n tijd ook lekker bij je op schoot kruipt om te kroelen of een klein tukkie te doen.

Afbeelding


Sinds een maand hebben we er een kereltje bij, Nix. Hij moet nog wat wennen hier in huis. Hij was ongecastreerd en al een poosje in bronst. Zijn hormonen moeten nu hij een implantaat heeft gekregen weer helemaal tot rust gaan komen, wat al de goede kant op gaat.
Het is een heerlijk onstuimig rakkertje en altijd in voor een spelletje. Hij is gek op balletjes die rinkelen en vooral veel en heel hard rennen, mokken en dansen :lol:
Zoals het een fret van bijna een jaar oud betaamt, heeft hij energie voor tien. Hij mag dan ook lekker lang los en onder toezicht door het hele huis en de tuin. Hij mag erg graag graven en tuinieren buiten, al is hij nog wel een beetje bang voor al die tunnels. Je weet maar nooit wat er in die donkere holen verstopt ligt ;) Hij zou echter geen fret zijn als de nieuwsgierigheid het bij hem niet zou winnen, dus hij gaat er steeds een beetje verder in...

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Jillz en Nix

Bericht door Kick »

Wat een heerlijke snoetjes! :D
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Jillz en Nix

Bericht door Marjan »

Heerlijke fretten hoor Karen en mooie plaatjes ook. :D
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 3023
Lid geworden op: 15 jan 2013 08:25

Re: Jillz en Nix

Bericht door Danielle »

Duo penotti :D
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Jillz en Nix

Bericht door Marjan »

En bedankt! Nu zit natuurlijk weer de hele avond dat liedje in mijn hoofd. :???:

*neuriet verder: duo penotti, twee kleuren in een pottie, wit en bruin, bruin en wit, waar lekker veel pit in zit*
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 3023
Lid geworden op: 15 jan 2013 08:25

Re: Jillz en Nix

Bericht door Danielle »

Graag gedaan :lach:
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Jillz en Nix

Bericht door Karen »

Nee...Duo Penotti waren Jillz en Baldur 8-)

Voor dit stel moet er een nieuwe naam komen. Dat gaat vast niet lang duren :lol:
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Jillz en Nix

Bericht door Kick »

Sjors en Sjimmie :juich:
Frettenvrienden
Berichten: 188
Lid geworden op: 16 mar 2013 22:18
Aantal fretten: 0
Locatie: Landsmeer

Re: Jillz en Nix

Bericht door Frettenvrienden »

Mooi span karen!!!
Gebruikersavatar
Mayke
Berichten: 6620
Lid geworden op: 17 jan 2013 11:58

Re: Jillz en Nix

Bericht door Mayke »

En die foto's daar kom je nu pas mee....wat een mooie plaatjes Karen van twee heerlijke frutsels.
Wat is Jillz toch een schatje, zo lief en dan Nix die nog druk aan het ontdekken is en aan het onthormonen..... ;)
Dat beloofd misschien nog wat tussen die twee.
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Jillz en Nix

Bericht door Karen »

Hahaha...foto's maken van die Speedy Gonzales is nog een hele opgave hoor! Ik ben al niet zo'n held met de camera in de hand en als ik klik wil doen, dan is hij al een paar meter verder :brush:

Het is zeker een leuk stel frutsels die ik heb...of ze elkaar ook zo leuk gaan vinden? Dat zullen we over een paar weekjes wel ontdekken, als de hormonen van Nix op nul zijn gaan we het eens proberen. Ik weet wel een ding, als die twee elkaar leuk vinden, dan nemen ze het hele huis over met z'n tweeën, dan hebben we een 'couple in crime' :lol:
Gebruikersavatar
Mayke
Berichten: 6620
Lid geworden op: 17 jan 2013 11:58

Re: Jillz en Nix

Bericht door Mayke »

Dan gaat het dak eraf denk ik ! :lol:
Birgit
Berichten: 1916
Lid geworden op: 17 mar 2013 19:43
Aantal fretten: 0

Re: Jillz en Nix

Bericht door Birgit »

Leuk stel zo samen! Waar komen ze vandaan?
Gebruikersavatar
Monique
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 feb 2013 12:48

Re: Jillz en Nix

Bericht door Monique »

Wat een hompies!
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Jillz en Nix

Bericht door Karen »

Jillz komt bij een fokker vandaan en Nix heb ik net voor een gang naar de opvang kunnen behoeden. Hij zat helemaal verkeerd, samen met een andere ram in een hok en had zijn nek ook in een grote wond :( Gelukkig doet hij het verder heel erg goed, is de wond in zijn nek zo goed als genezen. De laatste korstjes vallen er nu af en de huid is niet zo vurig meer. Hij was ook wat mager, maar dat was er al snel bijgevreten :lol:
Birgit
Berichten: 1916
Lid geworden op: 17 mar 2013 19:43
Aantal fretten: 0

Re: Jillz en Nix

Bericht door Birgit »

Helder, ik wist niet zeker of ze nu bij elkaar hoorden of niet, maar niet dus :-)

Leuk stel zo samen in elk geval!! Zijn ze al samen geweest of wacht je daar nog even mee?
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Jillz en Nix

Bericht door Karen »

Ik wacht daar nog even mee. Nix zijn hormonen zijn nog niet helemaal tot rust en ik wil absoluut geen risico nemen, dat hij eventueel met die lieve Jillz zou gaan slepen.
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 3023
Lid geworden op: 15 jan 2013 08:25

Re: Jillz en Nix

Bericht door Danielle »

Ben benieuwd of er een klik is!
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Jillz en Nix

Bericht door Kick »

Ik voorzie een Jix! :brush:
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Jillz en Nix

Bericht door Karen »

:lach:
Plaats reactie