wat is er met bebe
wat is er met bebe
dit is niet mijn fretje maar van een vriendin
het fretje is een moertje van 8 maanden oud
verder altijd gezond geweest eet prima maar ze vond haar gister ochtent koud en niet reagerent in de kooi
naar haar opgewarmt tehebben en wat waltham via spuitje gevoert tehebben ging het wat beter
maar zel blijft deze aanvallen krijgen
ze zijn bij de da geweest maar die zegt kan niks doen wacht maar tot dat ze dood gaat
naar andere da geweest heeft ze ab injectie gekregen en eet ze weer zelfstandig
maar de aanvallen blijven komen
kent iemand dit ?
het fretje is een moertje van 8 maanden oud
verder altijd gezond geweest eet prima maar ze vond haar gister ochtent koud en niet reagerent in de kooi
naar haar opgewarmt tehebben en wat waltham via spuitje gevoert tehebben ging het wat beter
maar zel blijft deze aanvallen krijgen
ze zijn bij de da geweest maar die zegt kan niks doen wacht maar tot dat ze dood gaat
naar andere da geweest heeft ze ab injectie gekregen en eet ze weer zelfstandig
maar de aanvallen blijven komen
kent iemand dit ?
Re: wat is er met bebe
Verschrikkelijk om te zien dit....
Het lijkt wel epilepsie. Hoe zit het met de temperatuur? Is er een bloedonderzoek gedaan? Ik denk dat ze daarmee zaken kunnen uitsluiten...
Het lijkt wel epilepsie. Hoe zit het met de temperatuur? Is er een bloedonderzoek gedaan? Ik denk dat ze daarmee zaken kunnen uitsluiten...
Dit staat op onze wiki:
Hoe zit het met oormijt, is daar op gecontroleerd?Wanneer de hersenen de elektrische impulsen niet meer goed kunnen herleiden ontstaat er een aanval. Dat kan enkele seconden, maar ook minuten lang duren. De oorzaak loopt erg uiteen, het kan gaan van een laag bloedsuiker tot een ernstige oormijt-besmetting aan toe. Er zijn toevallen die heel rustig verlopen en onopgemerkt blijven, maar de meeste hebben een groot impact op de ledematen in combinatie met het verlies van controle van de blaas/darm, watertanden, en braken. Het enige wat je kan doen als een fret een aanval heeft is hem naar een rustige, wat donkere plek brengen. Zorg dat hij zichzelf niet verwond. Houd hem weg van andere huisdieren. Blijf zelf rustig en praat tegen de fret. Na een aanval is je fret moe en uitgeput. Probeer je fret niet tegen te houden tijdens een aanval, maar houd hem wel zo rustig mogelijk en warm. Hij zal verward zijn en door elkaar geschud zijn. Om hem wat te stimuleren om weer tot zijn positieven te komen, doe dan wat honing of druivensuiker op zijn tandvlees. Herhaal dit elke vijf minuten, totdat hij weer een beetje bij komt. Geef hem daarna wat zacht voedsel.
Sorry, ik heb het filmpje niet helemaal af gekeken want ik werd er beroerd van.
Dit lijkt heel erg op een epileptische aanval en ik vermoed zelf door een verwaarloosde middenoorontsteking. Dat komt namelijk nogal eens voor bij een fret.
Ik ben bang dat dit fretje hopeloos verloren is zonder de hulp van een dierenarts met frettenkennis. Zelf vraag ik mij ook af of het niet eerlijker zou zijn te stoppen hiermee en het arme dier te laten inslapen want dit is echt te triest voor woorden.
Ik heb in ieder geval Natascha even een berichtje gestuurd, die heeft meer ervaringen met fretten met een doorgebroken middenoor ontsteking (richting hersenen).
Dit lijkt heel erg op een epileptische aanval en ik vermoed zelf door een verwaarloosde middenoorontsteking. Dat komt namelijk nogal eens voor bij een fret.
Ik ben bang dat dit fretje hopeloos verloren is zonder de hulp van een dierenarts met frettenkennis. Zelf vraag ik mij ook af of het niet eerlijker zou zijn te stoppen hiermee en het arme dier te laten inslapen want dit is echt te triest voor woorden.
Ik heb in ieder geval Natascha even een berichtje gestuurd, die heeft meer ervaringen met fretten met een doorgebroken middenoor ontsteking (richting hersenen).
Komt ze buiten? Misschien iets verkeerds gegeten buiten?
En wat een loosers zeg die dierenartsen
En wat een loosers zeg die dierenartsen
ow wat erg om te zien
oren zijn schoon geen mijt of onstekingen tezien volgens de da
geen bloedwerk gedaan tot nu toe en ze heeft geen koorts
zelf zitten we tedenken aan een zuiker probleem as waneer ze net waltham of ander eten heeft gehad ze een tijd lang geen aanvallen krijgt maar na het slapen het weer loos is
ze word buiten gehouden maar zit nu binnen voor haar veiligheid en het vriest hier dus wat warmer in het huis
ze wou het vandaag nog aankijken kan er niks gedaan of word het niet iets beter word er een einde aan gemaakt ze vind het niet eerlijk voor bebe
geen bloedwerk gedaan tot nu toe en ze heeft geen koorts
zelf zitten we tedenken aan een zuiker probleem as waneer ze net waltham of ander eten heeft gehad ze een tijd lang geen aanvallen krijgt maar na het slapen het weer loos is
ze word buiten gehouden maar zit nu binnen voor haar veiligheid en het vriest hier dus wat warmer in het huis
ze wou het vandaag nog aankijken kan er niks gedaan of word het niet iets beter word er een einde aan gemaakt ze vind het niet eerlijk voor bebe
Natascha is al ingelicht. Ik denk niet dat het een te laag bloedsuiker is want daar is ze te jong voor.
- Natascha
- Aantal fretten: 0
- Contacteer:
Aangezien de kennis van de dierenartsen NIHIL is, ACUUT STOPPEN!!!!
Dit is een spastische aanval, veroorzaakt door een middenoorontsteking, ACHTER de trommelvlies, die de zenuwen aangetast heeft in de hersenen.
Ik zou meteen zeggen, breng maar naar hier, maar dat is dus niet te doen....
Oorspoeling wordt hier in nederland gedaan, met 2x 1/2 synulox tablet per dag
Dit is een spastische aanval, veroorzaakt door een middenoorontsteking, ACHTER de trommelvlies, die de zenuwen aangetast heeft in de hersenen.
Ik zou meteen zeggen, breng maar naar hier, maar dat is dus niet te doen....
Oorspoeling wordt hier in nederland gedaan, met 2x 1/2 synulox tablet per dag
- Natascha
- Contacteer:
Dit is dus wat Droppie ook heeft gehad met 8 weken, en daarna met restschade nog 1 1/2 jaar aangetutteld, totdat hij het weer kreeg.... de eigenaar bracht hem naar mij, na een flinke medische shot en verzorging 24 per dag, voor mij was het 2 maanden vechten met hem, totdat hij het weer kreeg, en weer functies uitvielen...
Bedankt voor je snelle reactie Natas, ik vrees ook dat er in Engeland gewoon geen behandeling mogelijk is voor dit arme dier.
Overigens heb ik ooit een soortgelijk filmpje naar Hanneke gestuurd. Dat was een iets ouder fretje met ongeveer dezelfde symptomen. Alleen gilde dat dier erbij (dacht dat het filmpje toen ook van jou was Eleen). Daar kreeg ik toen dit antwoord op:
Verder ben ik bang dat het enige juiste advies is om het fretje zo snel mogelijk in te laten slapen.
Overigens heb ik ooit een soortgelijk filmpje naar Hanneke gestuurd. Dat was een iets ouder fretje met ongeveer dezelfde symptomen. Alleen gilde dat dier erbij (dacht dat het filmpje toen ook van jou was Eleen). Daar kreeg ik toen dit antwoord op:
Ik weet niet of deze fret is ingeënt tegen hondenziekte (met de juiste ent vloeistof) anders zou dat ook nog een oorzaak kunnen zijn. Dan is het ook van belang om andere dieren in de gaten te houden.Het duurde bij deze fret wel erg lang dat maakt een toeval door bijvoorbeeld een laag bloedsuiker niet waarschijnlijk.
Een doorgebroken middenoorontsteking kan zeker maar ook bijvoorbeeld een ontsteking in de hersenen door Hondenziekte. "The screaming fits" worden die fretjes wel genoemd.
Verder ben ik bang dat het enige juiste advies is om het fretje zo snel mogelijk in te laten slapen.
- Natascha
- Contacteer:
Idd.... als het hondenziekte is, is het helemaal geen proberen aan. Middenoor zou ik nog wel aandurven.
Ik was al op zoek naar filmpjes van Droppie, maar die staan op de kapotte pc, hopelijk is dat terug te halen vanavond.
Of Kick mag ze ook eraf halen van mijn fb intern als hij dat wil...
Ik was al op zoek naar filmpjes van Droppie, maar die staan op de kapotte pc, hopelijk is dat terug te halen vanavond.
Of Kick mag ze ook eraf halen van mijn fb intern als hij dat wil...
Weet je trouwens of er sprake is van verwijde pupil(len) bij deze fret? Want dat zie je ook vaak bij dit soort hersenbeschadigingen.
hier is er zeer wijnig fretten kennis
kon ik zo maar even naar nl tuffen voor een da :/
ja dat was koda 4 jarige ram van mij zelf
ik weet niet of de pupillen verwijd zijn
dit arme meisje heeft in de laast 45min 17 aanvallen gehad morgen ochtent krijg ze haar spuitje helaas
kon ik zo maar even naar nl tuffen voor een da :/
ja dat was koda 4 jarige ram van mij zelf
ik weet niet of de pupillen verwijd zijn
dit arme meisje heeft in de laast 45min 17 aanvallen gehad morgen ochtent krijg ze haar spuitje helaas
Vreselijk, maar ik denk niet dat ze zo de morgen gaat halen, kun je nu geen dierenarts bereiken.
ze is nu aan het bellen naar een da
fretje is ingeslapen
is erg snel gegaan van geond vrolijk fretje na dit in paar uur :/
wou dat wij hier fatsoenlijke da's hadden
is erg snel gegaan van geond vrolijk fretje na dit in paar uur :/
wou dat wij hier fatsoenlijke da's hadden
Lees dit nu pas, vreselijk zeg, dat filmpje...poehhhh !
Ze heeft nu haar rust gevonden en speelt op de Bridge......het ga je goed lief fretje.
Jammer dat er nog zo weinig frettenkennis aanwezig is bij jullie Aurora.... maar dit lijken mij wel heel extreme gevallen.
Heel veel sterkte voor alle betrokkenen.
Ze heeft nu haar rust gevonden en speelt op de Bridge......het ga je goed lief fretje.
Jammer dat er nog zo weinig frettenkennis aanwezig is bij jullie Aurora.... maar dit lijken mij wel heel extreme gevallen.
Heel veel sterkte voor alle betrokkenen.
Wat ontzettend triest zeg voor zo'n jong dier maar in jullie situatie, zo zonder goede dierenarts, de enige juiste beslissing. Maar wel heel frustrerend hoor.
Wens de eigenaar heel veel sterkte van mij.
Wens de eigenaar heel veel sterkte van mij.
Gelukkig dat het fretje ingeslapen is want 17 aanvallen in 45 minuten.... Bah
Maar zeer frustrerend dat er zo weinig kennis is van fretten daar alhoewel wat Mayke zegt, dit zijn wel uitzonderlijke gevallen.
Maar zeer frustrerend dat er zo weinig kennis is van fretten daar alhoewel wat Mayke zegt, dit zijn wel uitzonderlijke gevallen.