[GEZOCHT] Sucralfaat

Een vraag en aanbodforum uitsluitend voor actieve forumgebruikers en voor particulier gebruik. Lees de regels alvorens te posten!
Gesloten
ray
Aantal fretten: 1

[GEZOCHT] Sucralfaat

Bericht door ray »

Iemand een fles sucralfaat staan, waar die niks meer mee doet?
Birgit
Aantal fretten: 0

Re: [GEZOCHT] Sucralfaat

Bericht door Birgit »

Het spijt me, maar daar kan ik je niet mee helpen..

Ik wil nog wel een kleine opmerking maken hierover. Het is wettelijk gezien verboden om medicijnen voor mensen of dieren door particulieren aan te bieden of te vragen. Nu verwacht ik niet dat er een meneer van de NVWA op dit forum meeleest en een boete uitdeelt, maar het kan handig zijn om je hier als forumbeheer bewust van te zijn.

Er zijn medicijnen in 'vrije verkoop' (dus die in dierenwinkels te koop zijn). Die mag je gerust aanbieden. Maar een andere categorie mag alleen via de dierenarts verkregen worden en valt onder de "uitsluitend via een recept te verkrijgen". Je kan op internet vinden welke status een medicijn heeft, bijv. http://diergeneesmiddelen.info/index.ph ... 2-ulcogant" onclick="window.open(this.href);return false;

Overigens geen probleem om deze opmerking weg te halen. Ik post het gewoon even hier om ook aan te geven aan andere forummers en omdat ik dit topic toevallig zag :D
Kick

Bericht door Kick »

Goeie tip Birgit ;) Eerlijk gezegd heb ik daar nooit bij stil gestaan maar nu je het zo zegt is het wel logisch eigenlijk.
ray

Bericht door ray »

Ow wist ik niet eens! Weer wat geleerd. Dan mag van mij dit op slot, geen zin in een boete :lol: (en waarschijnlijk had ik allang een reactie gehad, als iemand het "over" had)
Birgit
Aantal fretten: 0

Bericht door Birgit »

Ik denk in dit geval dat de verkopende particulier een waarschuwing krijgt en de faciliterende website een boete ;-)

Nu zal het voor diergeneesmiddelen meevallen hoor. De dierenambulance neemt ook overtollige medicijnen aan. Reden dat het niet mag, heeft er niet alleen mee te maken met het zelf dokteren. Maar ook dat je niet weet of een medicijn op de juiste wijze is opgeslagen. Ik heb ook nog wat in de koelkast liggen, ongeopend, en een dag nadat ik het opgehaald had, kreeg ik te horen dat ik het niet hoefte te gebruiken. Maar terugnemen mogen ze niet, omdat ze niet kunnen garanderen dat ik het juist bewaard heb.

Bij medicatie voor mens en dier zou ik het alleen overnemen als je iemand echt kent en vertrouwt.

Overigens, medicatie die op internet besteld kan worden via bepaalde sites is in 60 tot 90% van de gevallen nep. Ik vond dat best wel erg hoog, dus snap goed dat ze de handel helemaal verbieden.
Karen

Bericht door Karen »

Goede tip Birgit. Ik wist het ook niet :D
Mayke

Bericht door Mayke »

Ik snap die regeling ook wel, er kunnen heel vervelende dingen gebeuren als iets niet goed uitpakt.
Gesloten