Nannouc (RIP), Wousje en Goliath

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Gebruikersavatar
Mayke
Berichten: 6620
Lid geworden op: 17 jan 2013 11:58

Nannouc (RIP), Wousje en Goliath

Bericht door Mayke »

Voordat mijn verhalen losbarsten hier eerst maar eens een korte kennismaking met mijn drie fretten, Nannouc, Wousje en Goliath, een heerlijk span waar ik elke dag weer van alles mee meemaak.
De dame gaat voor, dus eerst maar even wat over Wousje, een Sandy dametje, ze wordt in mei alweer 7 jaar, ze tobt wat met haar maagje en heeft op het moment wat last aan haar achterpootje, daar wordt ze voor behandeld, ze is een schatje. Ze heeft altijd samen met twee andere fretjes haar kooitje gedeeld, met Wakko en Zaza, maar helaas hebben we van die twee lieverds het laatste jaar afscheid moeten nemen, en is zij het enig overgebleven fretje van de drie.
Ze heeft zo haar eigen lieve dingetjes, de ene dag is ze erg aanhalig de andere helemaal niet, maar dat maakt de knuffelmomenten ook zo dierbaar. :ferret:

Afbeelding
Wousje.

Nannouc is de goeierd van de drie, hij doet zijn ding, hij heeft plezier in zijn leventje en is tevreden met alles.
Hij wordt volgende week 7 jaar, hij is dus de oudste van het stel. Je moet hem een beetje kennen, hij kan soms ineens raar uit de hoek komen, geeft dan een hapje, maar het is niet kwaad bedoelt. Hij is incontinent, hij krijgt oefeningen om zijn achterhand goed in beweging te houden, om zijn spiertjes te trainen, dat vind hij allemaal prima, het betekend immers ook extra aandacht van de baas en daar geniet hij van met volle teugen. En ik ook ! :ferret:

Afbeelding
Nannoucje.

Dan hebben we nog een goeierd, zo lief en sullig als hij groot is, Goliath. Ik heb hem precies een jaar, hij zat in een opvang. Het was liefde op het eerste gezicht, er moest wel behoorlijk aan 'gesleuteld' worden aan deze heer, maar dan heb je ook wat ! Schoon aan de haak weegt hij 2 kilo, hij heeft een pracht vacht en een hartje van goud. Hij mocht hier als mascotte dienen voor de Frettenvraagbaak, hoe bijzonder, hij staat hoog in de header, waar jullie hem steeds kunnen bewonderen.
Hij houdt erg veel van buitenwandelen, maar kan ook voor het minste of geringste wegschieten, ze groot als hij is en zoveel praatjes als hij heeft.....maar ziet hij een mier dan is het al snel helupppp !
En vervolgens rennen naar de baas ! Lekker ding ! :ferret:

Afbeelding
Goliath.
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 3023
Lid geworden op: 15 jan 2013 08:25

Re: Nannouc, Wousje en Goliath

Bericht door Danielle »

je hebt echt heerlijke, speciale fretties mayke!
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Nannouc, Wousje en Goliath

Bericht door Karen »

Een geweldig stel samen...echte lieverds!
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Nannouc, Wousje en Goliath

Bericht door Marjan »

Stuk voor stuk heerlijke wezentjes! En Gool is zo lief als dat hij groot is. :D
Gebruikersavatar
Dniesj
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 mar 2013 08:26

Re: Nannouc, Wousje en Goliath

Bericht door Dniesj »

Leuke foto's! :D
Gebruikersavatar
Mayke
Berichten: 6620
Lid geworden op: 17 jan 2013 11:58

Re: Nannouc, Wousje en Goliath

Bericht door Mayke »

Dank je wel, ja het zijn drie hele lieve schurken.
En ook zo verschillend.
Vanmorgen met Wousje gespeeld, dat is me er een....de ene keer mag je alles en de andere keer weer niks.
Vanmorgen was het gepaste afstand houden, kom niet aan me, maar madammeke was wel in voor verstoppertje spelen, achter de stoelen verstoppen en dan zoeken maar waar ze zit, dan daagt ze je echt uit. Zo lief.
Je hoort dan duidelijk haar pootjes op de grond, dus je weet precies waar ze heen loopt, zo slim is ze zelf niet om dat te voorkomen, ze verstopte zich zelfs in de kraaktunnel. Wel makkelijk zoeken voor mij natuurlijk.
Lekker ding, die Wousje ! :lol:
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Nannouc, Wousje en Goliath

Bericht door Karen »

Hahaha...verstoppen in een kraaktunnel is niet de slimste plek nee :lach:, maar het blijft een leuk spelletje.
Gebruikersavatar
Monique
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 feb 2013 12:48

Re: Nannouc, Wousje en Goliath

Bericht door Monique »

das niet handig nee :mrgreen:
je hebt een heerlijk stel en vooral Gooltje heeft mijn hart gestolen met die grote poten van hem :D
Gebruikersavatar
Mayke
Berichten: 6620
Lid geworden op: 17 jan 2013 11:58

Re: Nannouc, Wousje en Goliath

Bericht door Mayke »

Vandaag is Gool echt aardslui. Ik heb geprobeerd er wat beweging in te brengen, dat ging even goed, toen hield hij het voor gezien. Gool is echt een zonaanbidder, zonnetje erbij en de turbo gaat draaien.
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Nannouc, Wousje en Goliath

Bericht door Karen »

Volgens mij zijn er ook mensen die hun turbo alleen aan het werk hebben met een warm zonnetje :fluit: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 3023
Lid geworden op: 15 jan 2013 08:25

Re: Nannouc, Wousje en Goliath

Bericht door Danielle »

Haha denk ik ook, kan gool geen ongelijk geven!
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Nannouc, Wousje en Goliath

Bericht door Marjan »

Ik ben het helemaal eens met Gool! :lol:
Gebruikersavatar
Mayke
Berichten: 6620
Lid geworden op: 17 jan 2013 11:58

Re: Nannouc, Wousje en Goliath

Bericht door Mayke »

Nannoucje loopt nu los, het oefenprogramma komt vandaag te vervallen vanwege tijd tekort van het baasje.
Maar hij is vandaag zelf erg actief, hij is al drie keer door de grote buis gelopen, dat moet haast een vergissing zijn. :shock: Hij loopt ook goed hoog op de achterpootjes, als dat zo blijft dan spring ik een gat in de lucht ! :juich:
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Nannouc, Wousje en Goliath

Bericht door Marjan »

Klinkt goed Mayke! :D
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Nannouc, Wousje en Goliath

Bericht door Karen »

Goed zo Noekie :juich: ...vandaag redt hij zichzelf wel
Gebruikersavatar
Mayke
Berichten: 6620
Lid geworden op: 17 jan 2013 11:58

Re: Nannouc, Wousje en Goliath

Bericht door Mayke »

Nou het kon er vanaf hoor, ik denk ik ga toch even wandeen in de tuin met Goliath, ondanks af en toe wat sneeuw, maar wat denk je, na hooguit 10 minuten hield hij het al voor gezien...... :???:
Dan weet hij zo goed de ingang van de deur te vinden, geloof maar niet dat hij dan nog een stap verzet, gewoon neus naar de deur en trekken aan de riem, luiwammes ! 8-)

En natuurlijk volg ik getsaag zoals het een goede frettenslaaf beaamt. :evil:
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Nannouc, Wousje en Goliath

Bericht door Marjan »

Hij heeft ook helemaal gelijk, het was retekoud vandaag! :|
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Nannouc, Wousje en Goliath

Bericht door Kick »

Dus ons boegbeeld hield het al snel voor gezien :mrgreen:
Gebruikersavatar
Mayke
Berichten: 6620
Lid geworden op: 17 jan 2013 11:58

Re: Nannouc, Wousje en Goliath

Bericht door Mayke »

Ja meneer is niet zo voor kou, krijgt ie kouwe pootjes..... ;) :brush:

Gisteren is Gool mee geweest naar Amsterdam, voor de eerste keer. Hij deed het prima ! Was heerlijk aan het rondsnuffelen, en hij heeft gesprongen, wardancen, niet normaal. Ik dacht zelfs een keer dat hij los was van de vloer, maar dat moet ik verkeerd gezien hebben.
Mijn schoonzoon heeft foto's gemaakt van hem, hij voelde zich alleen niet zo lekker dus we zijn niet echt naar buiten geweest, maar hij heeft toch leuke foto's gemaakt. Alleen valt het niet mee zo een grote fret stil te houden, hij zag van alles, dus wilde steeds weg, niet zo verwonderlijk natuurlijk.
Hij is ook aan het verharen nu, nou ik zat helemaal onder.....ik ga hem straks maar eens even helemaal uitkammen.
Er zal nog wel even heel wat haar uitkomen..... :roll:
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Nannouc, Wousje en Goliath

Bericht door Marjan »

Los van de grond lijkt mij, gezien zijn gewicht, ook een beetje onwaarschijnlijk. :mrgreen: Maar lol heeft hij in ieder geval gehad zo te lezen. :D
Gesloten