Bibi's dagboek

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
yvonne
Aantal fretten: 1

Re: Bibi's dagboek

Bericht door yvonne »

Dat is goed nieuws, nu maar gauw opknappen!
Mariël

Bericht door Mariël »

Fijn! :D
Beterschappies voor Bibi! :hart:
Marjan

Bericht door Marjan »

Helemaal goed! Voordat je het weet is ze weer je eigen vertrouwde ondeugd. :D
Karen

Bericht door Karen »

Fijn hoor :juich: Vandaag is ze wellicht nog wat zielig, maar over een paar dagen wil ze vast alweer van alles wat niet mag :mrgreen:
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

Bedankt allemaal :D
Bibi heeft vannacht in haar carrier geslapen en ik ben beneden gebleven om haar een beetje in de gaten te houden want ze was nog enorm duf. Om 3 uur kwam ze haar carrier uit geglibberd en heeft ze even wat gedronken om erna weer de hangmat in te glibberen van haar carrier. Ze was nog duidelijk van slag.
Maar om 6 uur had ze netjes gepoept, rondje gehobbeld, een brokje of 2 meester gemaakt en kwam ze even kijken wat ik in vredesnaam beneden deed op dit tijdstip! Even gesnuffeld, meteen weer de carrier in.

Al met al mag ik niet klagen denk ik zo :juich: Had net even de wond bekeken. Lichte zwelling (te verwachten natuurlijk) en de zilverspray was verdwenen rondom de wond terwijl de rest van haar buikje nog wel zilver bevatte. Dus misschien heeft ze vannacht toch eraan zitten likken? Het zag er mooi uit in ieder geval. Geen bloedverlies of wat dan ook.
Ze was net al mee gelopen naar de gang en wilde de trap op, de trut. Vond dat nog niet echt een strak plan maar mevrouw wel. Ze vergeet alleen even dat het sowieso eigenlijk niet mag, maar alles mag in het hoofd van een fret natuurlijk.
Marjan

Bericht door Marjan »

Klinkt allemaal oké hoor. :D
ray

Bericht door ray »

Fijn en dat klinkt als een eigenwijze fret :mrgreen:
Kick

Bericht door Kick »

Die rent vanavond weer rond ;) Fijn dat alles goed is gegaan (maar dat hadden we toch gezegd :clown: )
Esther

Bericht door Esther »

Klinkt gelukkig allemaal goed! :D
Kick

Bericht door Kick »

Hoe gaat het met Biebers?
Amaris

Bericht door Amaris »

Biebers gaat geweldig! Wond ziet er nog goed uit, ze eet, drinkt en poept zoals altijd.
Ze is alleen geen fan van haar nieuwe Weaning brokjes... at all. Dus dat is niet zo best.
Had verwacht dat ze het wel zou eten, maar zelfs als ik het als een snoepje probeer te geven haalt ze haar neus ervoor op.

Ze heeft vanochtend al weer lekker rond gerend, gespeeld en ze zit nu te twijfelen of ze nog zal snuffelen of toch gaat slapen. Ik heb gisteren grondige schoonmaak gehouden, heb zelfs de kleden met tapijtreiniger even hardhandig onder handen genomen. Alles rook ondertussen naar loopse fret leek het wel. Mevrouw vond het echter niks. Die weet niet waar ze snuffelen moet op het moment; alles ruikt anders! :cry: Ze zat me steeds aan te kijken van; wat heb je gedaan?! Alles ruikt zo schoon en niet frettig! Heel blij baasje, minder blij fretje :brush:
Ze vond de Earth Hour gister wel leuk. Had een paar kaarsjes aan en verder alles donker. Sneaky ninja Biebers ging meteen helemaal los. Gehuld in de schaduwen van de duisternis ging ze al mokkend haar gang. Toen het licht weer aan ging was het ook duidelijk waar ze geweest was... alle speeltjes onder de stoel, snippers uit haar tent, tunnel hele andere plek dan eerst, fleece deken helemaal op een dot. It was a good evening :ferret:

Wat wel opvalt is dat ze enorm kriebelig is. Continu krabben en bijten overal! Maar dat zal met de rui die eraan zit te komen te maken hebben.
Kick

Bericht door Kick »

Haar hormonen zullen nu ook wel een beetje van slag zijn en ze moet zichzelf nu eerst even resetten. Jammer van die brok die ze niet lust...
Marjan

Bericht door Marjan »

Arme Bibi, al haar luchtjes verdwenen. Ik vrees alleen voor jou dat ze de komende weken die lucht er wel weer aan zal smeren. :mrgreen: Voordat al die hormonen uit haar lijfje zijn verdwenen ben je zo weer 2-3 weken verder. 8-)
Amaris

Bericht door Amaris »

Erg jammer dat ze de Weaning niet wilt. Heb het nu gemengd en mevrouw zit zeer kundig haar Hill's eruit te vissen.

Vrees ook dat ik volgende week weer kan dweilen en soppen, maar het was nu toch echt gewoon nodig, het was op plekken echt niet te harden. Bibi rolde echt de gehele tijd terwijl ze wakker was over het kleed en deze leek zelf wel een fret te zijn geworden, zo stonk het.
Chaimel zei bij de kliniek ook al dat ze Bibi erg goed rook, dus die geur in de kleden en alle doeken... it had to go!

Ze zit nog steeds veel te schuren en te rollen maar hopelijk tegen de tijd dat het huis weer vergeven is van de frettenlucht is ze wel hormoon-vrij en hoeft het hierna niet meer zo grondig gesopt te worden :brush:

Nog wat foto's van gisteren.

Buikje! Sort of... ik mag absoluut geen foto maken van haar kale buik. Ze is een beetje ijdel denk ik.
Afbeelding

Kwam ze even kijken naar de camera.
Afbeelding

En al snel weer moe, castreren is ook een enorme aanslag op zo'n kleine meid natuurlijk.
Afbeelding
(links bij de toog ingang zijn gewoon de tandafdrukken te zien... stoute Bibi toch!)
Kick

Bericht door Kick »

Ze ziet er goed uit hoor :D En ze mag best een beetje ijdel zijn hoor ;)
Marjan

Bericht door Marjan »

Lekker koppie! En ik zie stiekem toch een stukje kale buik. :hart:
ray

Bericht door ray »

Ze ziet er goed uit! :hart:
Karen

Bericht door Karen »

Klinkt allemaal helemaal goed....lekker dingske! :D
Amaris

Bericht door Amaris »

Ze is een dame, die mogen inderdaad gesteld zijn op hun goede kant ;) Geen rare foto's online!

Ze gaat verder nog steeds goed maar heb toch echt een brokken probleem dus ik hoopte dat iemand hier de gouden tip heeft om Bibi te motiveren haar Weaning te gaan eten.
Haar Hills bakje is bijna leeg en ze snuffelt dan wel wat aan de Weaning maar ze kijkt me dan echt aan van; dit voer je de hond nog niet eens, laat staan mij! En loopt dan met opgeheven snuit weg. Vreselijke diva...

Dus heeft iemand ervaring met een fret overzetten op ander voer waar ze niet echt dol op zijn? Want de muts moet toch echt over van Hanneke vanwege het formaat brok dat beter is voor haar oortjes.

Heb ook nog snel wat foto's, omdat het kan :brush:

Mijn kipverslaafde meid. Als ze haar kooi uit komt wil ze altijd stukje gedroogde kip en vandaag had ze verdomd weinig geduld ermee! Kwam met haar pootjes op mijn been staan om even duidelijk te maken dat ze haast had.
Afbeelding

Muts genietend van haar Hill's.
Afbeelding

En Fretzilla! Van laag perspectief, ze lijkt zo groot dan :D Maar je kan zien dat ze aardig kruimt met haar brokken dus vandaar ook de Weaning. Ze maakt er een bende van met Hill's omdat het toch wel erg veel kauwen is... (en stukje kale buik weer, haha!)
Afbeelding
Marjan

Bericht door Marjan »

Tja, hier zijn ze er ook niet dol op moet ik zeggen. En voor Baila zou het ook beter zijn om die kleinere brokjes te eten gezien haar oortjes. Maar ik wil haar toch niet dwingen als ze de andere brokken echt lekkerder vindt.
Maar ik denk wanneer je haar echt over wilt zetten, je in haar geval maar beter gelijk over kunt stappen. Dus geen mix meer. Een gezonde fret kan best wel even met wat minder brokken en uiteindelijk zal ze er toch wel van gaan eten.
Maar ik geef het je te doen, ik zie die vragende oogjes nu al voor me. :brush:
Gesloten