BiBi, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Marjan

Re: BiBi, deel 2

Bericht door Marjan »

Probeert ze daar niet uit te klimmen dan? Zelf vind ik die playpens totaal niet fretproof.
ray
Aantal fretten: 1

Bericht door ray »

Ik vind dat wel meevallen hoor Marjan. Vooral als je erbij blijft.

Heerlijk is dat he Yvonne, heb je nog een leuk uitzicht ook als je buiten zit :mrgreen:
Mette

Bericht door Mette »

Mijn Eller kan ook uit een playpen springen... :ferret: Een héle enkele fret kan dit, maar voor 95% is hij fretproof. Heb er nooit eerder problemen mee gehad en vind ze erg fijn :)
yvonne

Bericht door yvonne »

Natuurlijk probeert ze het wel, maar het is haar tot nu toe nog niet gelukt. Ik ben er wel altijd zelf bij hoor, hou haar goed in de gaten. Die kleine bliksem zou er slim genoeg voor zijn :mrgreen:
Mayke

Bericht door Mayke »

Ik gebruik ze altijd, die playpennen, alleen Sanne vroeger presteerde het om eruit te klimmen.
Maar ik vind ze ideaal.

En Yvonne, ze blijven het inderdaad proberen, kleine ondeugden dat ze zijn...... ;) :lol:
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Heerlijk dat graven, daar genieten ze zo van. :D
yvonne

Bericht door yvonne »

BiBi vind graven in de bank ook erg leuk :evil:

We hebben een grote hoekbank en op de uiteinden een zitgedeelte met zo'n relax stand (elektrisch)
Dus aan de onderkant open en dat kun je niet dichtmaken. BiBi heeft een tijdje geleden ontdekt dat ze daar in kan kruipen, tot bovenin de leuning toe. En dan gaat ze lekker graven :shock:
Tot nu toe komt ze er nog uit als we met een buisje cosma snackies schudden, maar vandaag of morgen trapt ze daar waarschijnlijk niet meer in. En krijg haar er dan maar eens uit?!
Bovendien is het niet leuk als je binnen 5 minuten 6x een fret uit een bank moet plukken. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Marjan

Bericht door Marjan »

Kun je het niet dichtmaken met stevig gaas?
Kick

Bericht door Kick »

Ik denk het niet. Het moet open zijn vanwege bewegende onderdelen denk ik. Ik zou eerder helemaal rondom de bank iets bedenken, een soort plint ofzo....
Karen

Bericht door Karen »

Oei dat is een lastige inderdaad. Het idee van Kick lijkt mij ook lastig uit te voeren, want de voetensteun moet toch uitklapbaar blijven.
Mogelijk is het ook iets tijdelijks. Ze heeft natuurlijk net ontdekt dat het kan en dan is het reuze interessant. Welicht verliest ze straks de belangstelling en laat ze het met rust.
Althans zo gaat het hier ook wel...
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik ben ook bang dat we niets kunnen bedenken want wat Karen zegt, de voetensteun moet uitklapbaar blijven.
Ik probeer Bibi maar zoveel mogelijk af te leiden en bezig te houden als ze los is, en soms als ze aan de gang blijft dan zet ik haar heel even in de bench in de hoop dat ze dan afgeleid is van de bank. De ene keer lukt dat en de andere keer niet. Als over een paar weken de tuin klaar is dan kan ze weer lekker buiten struinen en dan zien we in het najaar wel weer verder *hoopt stiekem dat ze de bank dan vergeten is* ;)
Minka

Bericht door Minka »

Heel snel de tuin afmaken, want ze weet dat het niet mag en dan is de stoel onweerstaanbaar.
ray

Bericht door ray »

Ze doen altijd dingen die niet mogen want dat is juist interessant :lol:
Mette

Bericht door Mette »

Ja dat is erg irritant... Moeilijk iets aan te doen :?:. Behalve een schot eromheen maken of een losloopruimte, zodat ze niet meer constant erbij kunnen.
yvonne

Bericht door yvonne »

BiBi maar weer eens gewogen vandaag, ze zit rond de 820 gram en ze is nog volop in de rui.
Haar hok is ook weer lekker schoon en ze zit nu heerlijk in de volière van het prachtige weer te genieten.

Ze heeft ook erge last van verzamelwoede, alles verdwijnt in het hoekje tussen de verwarming en de kast of buiten in haar slaaphokje. Geregeld leggen we alles weer terug in haar speelgoed doos maar dan gaat ze het met dezelfde vaart weer terug brengen :clown: Houd haar lekker bezig (= minder klieren in de bank!) Ze heeft ook een snack doosje, daarin zitten gedroogde visjes met gedroogde kip er om heen, daar is ze verzot op. Dat doosje verdwijnt ook steevast in "haar hoekje" en ze rammelt er even mee als ze een snackie wil. Dan moet ik op mijn knieën onder de kast en dan weet ze niet hoe snel ze erbij moet zijn. Ik ga haar natuurlijk nog wel leren dat ze het doosje bij mij moet brengen ipv dat ik op de knieën moet :brush:
ray

Bericht door ray »

:lach:
Je moet gewoon op je knieën voor de prinses. :lol:
Amaris

Bericht door Amaris »

Veel succes met het leren 'aangeven'! Als het gelukt is graag jouw geheim delen hier want zou graag weten hoe je dat hebt gedaan! Moet voor mijn prinses ook vaak zat op de knieën om haar secret stash leeg te ruimen.

Erg leuk dat ze zo steevast haar spullen blijft verzamelen. Jij moet het ook niet in die doos doen, dat is duidelijk niet de juiste plek!
Marjan

Bericht door Marjan »

Nou, ik wens je heel erg veel succes bij dat leermomentje. :lol:
Karen

Bericht door Karen »

Hahaha...dat zou een mooie zijn, als BiBi op commando met haar snackdoosje aan komt zetten :lach:
Kick

Bericht door Kick »

:mrgreen:
Gesloten