Bibi's dagboek

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Marjan

Re: Bibi's dagboek

Bericht door Marjan »

Ach, en je kunt het afwisselen natuurlijk. Ik geef Baila twee maal per dag een schaaltje maar zie haar af en toe ook nog gewoon een paar brokjes eten. Maar die twee keer brij per dag verminderd in ieder geval wel de periode dat zij pijn heeft met eten.
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

Ja, precies. Ik zal ook van de Totally Ferret dat ik heb liggen een brij maken, kijken of ze dat wilt eten op die manier. Kan ik dat ook afwisselen met de Hill's. Het ligt er toch.
Amaris

Bericht door Amaris »

Ben ik weer.... met een medische vraag :???:

Bibi ging gisteren ineens plat op de vloer liggen. Nu weet ik dat dit geen goed teken is dus heb wat Waltham gegeven en kat a lax omdat ze nog steeds wat rui heeft, in de hoop dat er gewoon wat dwars zat.
Haar ontlasting is gewoon goed dus nu ze vandaag nog steeds/alweer plat ligt maak ik me toch wat zorgen.
Ze is ook slomer en wat afwezig lijkt het wel. Al was ze ook net wakker moet ik toegeven...

Bibi is natuurlijk bekend met de gebruikelijke darmproblemen dus is er wellicht iemand hier die me wat tips kan geven over wat ik kan doen? Heb al brokkenbrij geprobeerd maar ze vindt het maar niks eigenlijk. Ik heb nog Waltham en A/D natvoer liggen. Geen medicaties ofzo, en de kliniek is gesloten vandaag natuurlijk.
Marjan

Bericht door Marjan »

Plat liggen is inderdaad geen goed teken, zeker niet in combinatie met een wat starende blik of het afwezig zijn wat jij beschrijft. Dit kan wijzen op buik- of maagpijn.
Misschien dat de verbouwing in huis toch wat meer stress heeft veroorzaakt dan gedacht. Ik zou haar even op waltham zetten, dat is wat lichter verteerbaar dan brokken. En heb je nog sucralfaat of omeprazole in huis? Dit kan je haar best een paar dagen even gaan geven om te zien of dat platliggen dan minder wordt.
Amaris

Bericht door Amaris »

Ben inderdaad bang dat het toch op de darmen geslagen is nu... Arme Biebers.
Ik ga sowieso morgen de kliniek bellen want heb totaal niks van medicatie. Maar zal dan eens vragen of ik sucralfaat of omeprazole kan halen en mag geven.
Omdat ze verder geen tekenen heeft van problemen (niet overgeven, geen rare ontlasting) hoop ik dat we het kunnen doen zonder een rit naar Eindhoven.
Bedankt! Ben niet bekend met de medicatie verder dus dit helpt. Waltham heb ik staan dus zal daarmee aan de slag gaan.
Marjan

Bericht door Marjan »

Het probleem is dat je sucralfaat en omeprazole alleen maar op recept kunt krijgen. Ik hoopte dat je misschien een van de twee nog over had van eerdere medicatie via Hanneke.
Dus ik zou zeker even gaan bellen morgen of je, op grond van eerdere behandeling bij de Frettenkliniek, kan proberen of ze baat heeft bij een van de twee middelen.
Maar ik zou haar zeker even een paar dagen waltham geven, die niet te dik maken en ook niet teveel geven want daar kan ze ook weer misselijk van worden.

Succes met haar in ieder geval.
Amaris

Bericht door Amaris »

Desnoods vraag ik aan Chaimel of ik via haar wat kan krijgen dan voor nu om even de 'crisis' door te komen, die heeft altijd wel medicatie staan. Ik heb de Waltham inderdaad vrij dun, hoe meer water ze binnen krijgt hoe beter natuurlijk. Ze krijgt maar kleine beetjes dus tot zo ver nog goed. Ze lag nu net weer plat en kon gewoon zien dat ze niet lekker is. Wel weer 'goede' ontlasting. Beetje korrelig door de Waltham. Maar geen echte snot of rare kleur ontlasting ofzo. Daar ben ik al lang blij mee!
Zal laten weten hoe het verder nog verloopt.
Marjan

Bericht door Marjan »

Doe dat, hou ons op de hoogte als je wilt. Goede ontlasting is in ieder geval positief. :)
Bel morgen wel eerst even met de Frettenkliniek als je wilt en op grond van dat gesprek kun je eventueel verder contact opnemen met Chaimel.
Amaris

Bericht door Amaris »

Ja, zeker! Morgenochtend om 9 uur meteen al aan de telefoon!
Kijken wat Hanneke zegt, zij heeft haar hele dossier in de computer gelukkig. Ik sleep de kleine stresskip liever niet anderhalf uur mee in de auto als het niet nodig is, ik denk dat Hanneke dat ook wel begrijpt. Ze kent de muts dus hopelijk kan het op afstand geholpen worden. Fingers crossed! Bibi is nu haar mand weer in, slapen is altijd goed.
Karen

Bericht door Karen »

Arme kleine muppet....ik ben ook bang dat alle onrust en verbouwing haar wat te veel geweest is. Ik duim dat ze met wat sucralfaat, omeprazole, rust en regelmaat weer snel opknapt en er geen andere maatregelen nodig zijn.
Sterkte er mee. Ze zijn zo zielig als ze maagpijn hebben.
Amaris

Bericht door Amaris »

Zielig was ze zeker! Ze was echt niets meer dan een hangplantje.
Maar zo erg als ze gister was, zo actief was ze vanochtend om kwart over 5 :shock:
Had haar los laten lopen en slaapbank gebruikt om haar in de gaten te houden. Springen en klimmen wilde niet namelijk dus de kooi leek me niet handig.

Om kwart over 5 ging de muppet tekeer als een beest door de woonkamer! Water lag om, brokken lagen om, tunnel door de kamer gesleept, deken half erin, alle speeltjes vlogen door de kamer, haar tweede 'kattenbak' lag ondersteboven... en maar mokken! Ze heeft zo een half uur de boel op stelten gezet voor ze ging eten van haar brokken (Wat ze eerst dus niet meer deed) en kwam toen mijn bed even inspecteren, waarvoor ze moest klimmen en springen! Hierna is ze weer gaan slapen.

Ik weet het niet meer :?: Zo doodziek als ze gister leek, zo hyperactief en heppie was ze vanochtend weer! Alsof er niets gebeurt was!
Heb toch de kliniek gebeld, heb maandag een afspraak staan indien het toch in het weekend fout loopt.
Mag ook sucralfaat geven maar heb dat niet staan helaas.
Maar goed, net weer wat Waltham gegeven en daar stond ze op te wachten, ze lag niet plat.

Enkel toen de buurman stenen ging slijpen was ze meteen weer de bange fret van toen ze hier kwam. Denk dus dat het een soort 'stresskrampen' waren? Heb gevraagd of hij het slijpen wil bewaren voor volgende week (hij is in mijn tuin bezig dus dat was geen probleem). Hij begreep het helemaal gelukkig!
Hopelijk blijft ze het weekend gewoon de oude Biebers en waait het over met 1 dag krampen...
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Dit is duidelijk een 'gevoelig' fretje... Goed dat je die buurman gevraagd heb om even te wachten. En het lijkt wel alsof de spanning van gisteren er vanmorgen uit moest ;)
Amaris

Bericht door Amaris »

Daar leek het inderdaad op! Helaas ging ze net weer plat dus durf het niet aan zo het weekend in te gaan.
Gelukkig mag ik om kwart voor 4 nog naar de kliniek. Zal wel later worden vanwege uitloop maar dat interesseert me even niet. Dagje Eindhoven vandaag dus... alsnog.
Zal laten weten wat Hanneke heeft gevonden als we thuis zijn.
Kick

Bericht door Kick »

Ok, succes!
ray

Bericht door ray »

succes!
Marjan

Bericht door Marjan »

Zo met het weekend weer voor de deur is een bezoekje misschien toch wel zo verstandig. ook veel succes van mij, hopelijk valt het mee.
Marjan

Bericht door Marjan »

En?
Amaris

Bericht door Amaris »

Het viel helaas niet mee... Doorgebroken middenoorontsteking naar de keel en nieren toe.
Bloed en eiwitten in urine, koorts... ellende dus.
Ze was ook echt helemaal door het dolle heen bij Hanneke, proberen bijten enzo. Dat is totaal Bibi niet!
Die is de liefheid zelve! Maar haar hele nek stond strak van haar oren en ze had echt veel pijn.

Dus! De hele bups; marbocyl 2 weken (met stopweek ertussen) en 5 weken omeprazole. Komende dagen op Waltham en A/D en dan langzaam over op Weaning brokkenbrij (omdat de muts echt kieskeurig is en Weaning brij dan het beste werkt volgens Hanneke)

Zielige Biebers dus :cry: Over 4 weken terug voor urine check.
Kick

Bericht door Kick »

:(

Potverdorie... Geen leuk nieuws zeg.

Knuf voor jullie allebei!
Amaris

Bericht door Amaris »

Nee, totaal geen leuk nieuws... zo vervelend dat ze pas laat laten merken dat ze ziek zijn want ik zit elke dag bovenop haar en heb niks gemerkt! Kruimelen doet ze altijd al, ze had hier en daar een dag dat kauwen wat minder prettig leek maar niks ernstigs. Verder gewoon vrolijk en geen hoesten of andere rare dingen! Nou ja... gelukkig was ik er nu snel bij, het had erger gekund.
Gesloten