Nannouc (RIP), Wousje en Goliath
Re: Nannouc (RIP), Wousje en Goliath
Gisteren is Goliath weer op controle geweest bij Hanneke, we waren erg benieuwd naar alle uitslagen van het bloed en urine, maar wat eruit kwam is dat er helemaal geen verbetering opgetreden is ondanks de maand synulox.
Hij maakt zelfs nog meer rode bloedlichaampjes aan en verliest nog meer bloed in de urine. Zijn nieren zijn erg gevoelig en zijn vacht is echt slecht, ruw, stug en weinig ondervacht.
Ze is wel gaan opereren, de cyste op zijn rug die al een paar keer leeggehaald is (vocht eruit gehaald) maar toch steeds terugkwam is verwijdert, daarnaast waren en nog wat plekken op zijn huid die Hanneke weggehaald heeft. Er is een biopt van alles opgestuurd, mogelijk komt daar wat uit over zijn huid.
Hij ziet er nu niet uit, het zijn grote japen op zijn rug en een op zijn hoofd, er moet altijd meer weefsel weggesneden worden dan de bulten zelf dus dan worden het grote plekken.
Verder is er bloed opgestuurd om te kijken naar de werking van de schildklier van Gool.
Mogelijk werkt deze te traag, wat op problemen met de huid zoals Gool ze heeft kan duiden.
Dus ook dat wachten we af.
Hij krijgt nu marbocyl, 2x daags 5 korrels omeprazole en 2x daags sucralfaat.
Vandaag heeft hij voor het eerst de marbocyl gehad, maar het valt meteen al verkeerd, hij is misselijk, likt om zijn bekje..... maar afwachten wat nu te doen......
Hij maakt zelfs nog meer rode bloedlichaampjes aan en verliest nog meer bloed in de urine. Zijn nieren zijn erg gevoelig en zijn vacht is echt slecht, ruw, stug en weinig ondervacht.
Ze is wel gaan opereren, de cyste op zijn rug die al een paar keer leeggehaald is (vocht eruit gehaald) maar toch steeds terugkwam is verwijdert, daarnaast waren en nog wat plekken op zijn huid die Hanneke weggehaald heeft. Er is een biopt van alles opgestuurd, mogelijk komt daar wat uit over zijn huid.
Hij ziet er nu niet uit, het zijn grote japen op zijn rug en een op zijn hoofd, er moet altijd meer weefsel weggesneden worden dan de bulten zelf dus dan worden het grote plekken.
Verder is er bloed opgestuurd om te kijken naar de werking van de schildklier van Gool.
Mogelijk werkt deze te traag, wat op problemen met de huid zoals Gool ze heeft kan duiden.
Dus ook dat wachten we af.
Hij krijgt nu marbocyl, 2x daags 5 korrels omeprazole en 2x daags sucralfaat.
Vandaag heeft hij voor het eerst de marbocyl gehad, maar het valt meteen al verkeerd, hij is misselijk, likt om zijn bekje..... maar afwachten wat nu te doen......
Arm kereltje. Hij ziet er gehavend uit zeg
Ik hoop dat er iets duidelijk wordt uit alle testen en onderzoeken en natuurlijk er ook iets mee gedaan kan worden...
Ik hoop dat er iets duidelijk wordt uit alle testen en onderzoeken en natuurlijk er ook iets mee gedaan kan worden...
Jeetje wat veel kale plekjes.
Inderdaad hopelijk straks meer duidelijkheid.
Inderdaad hopelijk straks meer duidelijkheid.
Ach vent... wat een plekken inderdaad. Ik hoop dat de medicatie snel gaat werken en er duidelijkheid uit de tests komt. Alles om deze vent weer beter te krijgen! Wel erg sneu dat hij zo ziek wordt van de marbocyl. Medicatie hoort te helpen, niet zieker maken, maar helaas gaat dat niet altijd op Vervelend zeg!
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Ach gossie, arme Gool
Ik hoop dat hij snel opknapt!
Ik hoop dat hij snel opknapt!
Kijk nou... Mooie Gool helemaal toegetakeld Maar ja, dat die plekjes verwijderd zijn is wel goed natuurlijk. Nu maar hopen dat-ie snel opknapt
Arme Gool, hij ziet er inderdaad niet uit. Hopelijk krijg je snel de uitslagen van de onderzoeken en kan hij gericht behandeld worden.
Gool ziet er inderdaad gehavend uit. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid uit de uitslagen.
De eerste uitslag van de T-4 test voor de schildklier is binnen, daaruit blijkt dat Gool zijn schildklier te traag werkt, hij heeft een uitslag van -9 , dat is echt veels te laag want hij moet tussen de 15,9 en 42 zijn.
Mogelijk verklaart dat al een heleboel over zijn vacht, zijn gewicht wat al jaren te zwaar is en het 'lui' zijn.
We wachten de biopten van de huid nog af, dat kan nog even duren voor die binnen zijn. Aan de hand daarvan bepalen we de aanpak van hoe nu verder.
Hij voelt zich vandaag redelijk, het weekend was niet zo geweldig. Hij was en is nog misselijk en heel erg moe.
Hij zit regelmatig aan de plekken te likken, op een plek is de huid helemaal rood gelikt, daar kan hij ook makkelijk bij. Ik doe er dik vaseline op, waarschijnlijk is het niet de wond zelf die jeukt maar een irritatie van het scheren.
Het zit hem allemaal niet mee momenteel bij Gool ......
Mogelijk verklaart dat al een heleboel over zijn vacht, zijn gewicht wat al jaren te zwaar is en het 'lui' zijn.
We wachten de biopten van de huid nog af, dat kan nog even duren voor die binnen zijn. Aan de hand daarvan bepalen we de aanpak van hoe nu verder.
Hij voelt zich vandaag redelijk, het weekend was niet zo geweldig. Hij was en is nog misselijk en heel erg moe.
Hij zit regelmatig aan de plekken te likken, op een plek is de huid helemaal rood gelikt, daar kan hij ook makkelijk bij. Ik doe er dik vaseline op, waarschijnlijk is het niet de wond zelf die jeukt maar een irritatie van het scheren.
Het zit hem allemaal niet mee momenteel bij Gool ......
Sneu hoor. Kun je er niet wat mentholpoeder opdoen tegen de jeuk?
Arm ventje Irritatie van de scheerolie misschien? Vervelend hoor...
Het zit hem niet mee.
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Ah vervelend voor hem zeg! Zou honingzalf helpen tegen de jeuk? Dat is ook goed voor de wondgenezing.
Arm ventje...
Het plekje ziet er wel al beter uit dan zaterdag.
Het plekje ziet er wel al beter uit dan zaterdag.
Arme Gool. Het zit hem inderdaad niet mee.
Wat een arm ventje! Dat ziet er inderdaad gehavend uit.
Is er wat aan die schildklier te versnellen? Even uit mijn hoofd dacht ik niet, maar ik hoop toch op een wondertje.
Is er wat aan die schildklier te versnellen? Even uit mijn hoofd dacht ik niet, maar ik hoop toch op een wondertje.
Ja hoor, er zijn tabletten die goed in te zetten zijn bij een verlaagde schildklierwerking, L-theroxine tabletten. Het probleem daarvan is wel dat ze moeilijk zijn in te stellen bij fretten hoeveel ze mogen hebben. Dus er zijn regelmatig bloedtesten noodzakelijk om steeds weer de hoogte te meten, maar ja, dat is dan niet anders.
Schildklierproblemen bij de fret wordt vergeleken met schildklierproblemen bij katten, alleen komt een te laag schildklier probleem bijna niet voor bij katten, wel meer bij honden.
We wachten nog steeds op de uitslag van de biopten, die zijn nog niet binnen, aan de hand daarvan gaan we kijken hoe Gool gaat worden behandeld. Zouden de huidbiopten verkeerd uitpakken dan wordt het een heel moeilijk verhaal, maar we proberen positief te blijven.
Het aparte is dat ik al eens eerder een fret gehad heb met schildklierproblemen, Snowy. Maar zij had een te hard werkende schildklier, dat is nog een hele behandeling geweest in de kliniek in Gent, maar is toen wel geslaagd.
Ze zoeken me wel op, fretjes met schildklierproblemen.....
Gool doet het nu redelijk, hij blijft wel misselijk, het wondje op zijn rug wordt alweer rustiger.
Maar hij is er nog niet, mijn mannetje......
Schildklierproblemen bij de fret wordt vergeleken met schildklierproblemen bij katten, alleen komt een te laag schildklier probleem bijna niet voor bij katten, wel meer bij honden.
We wachten nog steeds op de uitslag van de biopten, die zijn nog niet binnen, aan de hand daarvan gaan we kijken hoe Gool gaat worden behandeld. Zouden de huidbiopten verkeerd uitpakken dan wordt het een heel moeilijk verhaal, maar we proberen positief te blijven.
Het aparte is dat ik al eens eerder een fret gehad heb met schildklierproblemen, Snowy. Maar zij had een te hard werkende schildklier, dat is nog een hele behandeling geweest in de kliniek in Gent, maar is toen wel geslaagd.
Ze zoeken me wel op, fretjes met schildklierproblemen.....
Gool doet het nu redelijk, hij blijft wel misselijk, het wondje op zijn rug wordt alweer rustiger.
Maar hij is er nog niet, mijn mannetje......
Arme vent... hopelijk komt er geen rare en enge uitslag van de biopten! Snel aan de schildkleurmedicatie erna, we willen een gezonde en vrolijke Gool weer zien
Daar gaan we voor !!
Vandaag gaat het goed met Goliath. We hebben heerlijk buiten gewandeld in de tuin, hij vond het volgens mij heerlijk.
Hij heeft gegraven en rond gekeken, had een keer Aagje te pakken in een poot, dan is ie zoooo snel. Maar Aagje is ook snel.....
De wonden genezen nu goed, de plek op zijn rug trekt weg, alleen op zijn koppie blijft hij jeuken, het is wat rood maar dik vaseline erop, dan maakt het wat rustiger.
Hij heeft gegraven en rond gekeken, had een keer Aagje te pakken in een poot, dan is ie zoooo snel. Maar Aagje is ook snel.....
De wonden genezen nu goed, de plek op zijn rug trekt weg, alleen op zijn koppie blijft hij jeuken, het is wat rood maar dik vaseline erop, dan maakt het wat rustiger.