Bibi's dagboek

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
yvonne
Aantal fretten: 1

Re: Bibi's dagboek

Bericht door yvonne »

Zo ik heb even bij gelezen hier, ik had het allemaal even gemist.
Ik hoop dat Bibi nu toch snel gaat opknappen met alle meds, eten en goede zorgen van jou!
Karen

Bericht door Karen »

Je kunt ook recovery van RC proberen, dat smaakt net even anders dan a/d. Het vervelende is alleen dat de kleine kuipjes uit de handel zijn en er nu alleen blikjes zijn. Dat is eigenlijk te veel voor een fret om dat binnen 36 uur op te maken :roll:
Ik moet eens aan Hanneke vragen of je het ook kunt invriezen.

Als het alleen om de medicijnen gaat en je geen waltham wilt geven zijn er genoeg dingen om te proberen....in een beetje visolie vermengen, met pure bouillon (vleessoort maakt niet uit). Eigenlijk kun je het vermengen met allerlei pure gekookte of gebakken vlees produkten, zolang je er maar geen boter, kruiden of andere toevoegingen bij doet. Het is wat proberen en uitzoeken wt je fret lekker vindt.

Afgelopen weekend heb ik medicijnen binnen gekregen met het lauwwarme vet van gebakken gehakt. In Denemarken is er moeilijk aan waltham te komen en nog veel duurder dan hier. Zij losten het op in kittenmelk, maar daar gaan toch veel fretten van aan de diarree....
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

Bedankt voor alle info, Karen! Als ze ooit weer dwars gaat liggen kan ik dat eens proberen.
Voor nu had Bibi besloten dat de A/D toch eigenlijk wel lekker is, in ieder geval lekkerder dan die smerige brokkenbrij die ik haar steeds aansmeer :brush:
Dus ze heeft na wikken en wegen toch de knoop doorgehakt; A/D is goed te eten.
Stomme frutz.

Kan ook melden dat ze zich blijkbaar stukken beter voelt, aangezien ze de planten, dekens en mijn tenen heeft aangevallen met veel plezier en gemok. De brokkenbrij blijft problematisch en is geworden tot een ware etensoorlog. Aan de ene kant zit ik, die met veel moeite en constant aanpassen van hoeveelheid brij door de Waltham tot ze het eet, aan de andere kant Bibi die op een gegeven moment zelfs boos wordt en de schotel een gooi geeft met de boodschap; ik wil die troep niet, geef me gewoon pure Waltham!
Ik denk dat ik op het moment wellicht de hoeveelheid van 1 brokje aan brij door de Waltham heb, dat krijg ik erin. Zodra ik er meer van maak loopt ze met opgeheven snuit weg en draait ze mij haar kont.
Maar de aanhouder wint! Het is al 1 brokje! Over een maand zijn het er 2! *wishful thinking*

Kan ik haar nog inruilen voor een makkelijkere fret zonder die kieskeurige diva-praktijken? :fluit:
Marjan

Bericht door Marjan »

Hahahaha, één brokje per maand, dat schiet op! :lach:
Kick

Bericht door Kick »

:mrgreen:
Karen

Bericht door Karen »

:lach:
Amaris

Bericht door Amaris »

Wie het kleine niet eert! Bibi is gewoon een ongelooflijke ZEIKFRET met eten. Echt niet te filmen gewoon! Heb geprobeerd pap te maken met de Weaning, dat wilde ze al helemaaaaaal niet. Dat probeerde ze niet eens.
Dus wordt dadelijk als ze eindelijk brij eet, gaan mengen met Weaningbrij... 1 brok per maand 8-)

Helaas vandaag gevonden dat ze te laat bij haar bak kwam... dus haar behoefte op de bank deed. Geen blij baasje!
Ben zo blij met die wasbare hoezen van Ikea! Moet er als het droger weer wordt maar aan geloven vrees ik. Bank wassen.
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat zijn inderdaad geen leuke geintjes. :???: Ik vermoed dat het toch te maken heeft met haar onvrede over haar menu....
Shae heeft hier ook wel eens haar ongenoegen geuit door pontificaal op een van onze eethoek stoelen te poepen. :|
Kick

Bericht door Kick »

Inderdaad; ze laat op die manier haar ongenoegen blijken. Lastig hoor want je hebt eigenlijk geen andere opties meer :???:
ray

Bericht door ray »

Die Bibi van jou is echt een diva! :lach:
Zou inderdaad goed kunnen dat het een poepje uit onvrede.
Amaris

Bericht door Amaris »

... Revenge poop? Das nog eens even lekker! Dacht ik dat ze enkel diva was met haar eten en het niet kunnen winnen met spelen, is ze zelfs een diva met wraakacties. Het wordt steeds mooier met mijn meisje.
Het is dat haar snoetje zo schattig is...
De enige optie die er nog is, is dan Waltham menu aanhouden, maar dan kan ze dadelijk haar kooideurtje niet meer door. Ze is nu al 40 gram aangekomen in de afgelopen weken door haar bovengenoemde medicatie-menu. Moet dan nog maar wat wraak-poepjes gaan meemaken vrees ik :|
Wat een beesten, die fretten! (vind het ergens ook wel vermakelijk, toont toch van hun intelligentie en persoonlijkheid, niet dan? Alleen erg jammer van de bank)
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik zie ook altijd maar de positieve kant in van hun streken. :brush:
Karen

Bericht door Karen »

Hihihi...dat noemen we dan Frettenhumor :brush:
Amaris

Bericht door Amaris »

Humor inderdaad! We kunnen wel boos worden op ze maar niemand schiet er wat mee op. Het gaat het ene schattige oortje in, en het andere er zo weer uit. Als het zelfs al het oortje ingaat bij ze... dat betwijfel ik al! :lol:
En ach... die bankhoezen kosten geen drol, dus is ook zo weer vervangen. De hele onderrand is ook al bruin door haar constante heen en weer gedraai; onder de bank, niet onder de bank. Met beesten houd je gewoon niks schoon, dat is een feit. En daar kan ik goed mee leven! Liever een poepje bij de deur of bank dan een leeg leven zonder Bibi. Heb zo veel lol met haar als ze weer eens haar gekke-uurtje heeft en mislukte wardances doet door de kamer (ze valt steeds over alles heen omdat ze achteruit stuitert, zo hilarisch!)

Bibi heeft gister weer wat meer brij toegelaten in haar Waltham mix. Ze loopt wel te miepen ermee. Steeds naar mij te kijken zo van; moet dit nou echt?
Dan loopt ze een paar rondjes eromheen en uiteindelijk met grote tegenzin hangt ze haar tong erin om te proeven... en valt het allemaal wel mee omdat haar bakje mooi leeg gaat :brush:
Vrijdag ook begonnen met laatste week Marbocyl, 12de naar de kliniek terug dus hopelijk is ze schoon na deze week.
Moet zeggen dat ze het wel goed doet.
Kick

Bericht door Kick »

Misschien je eens wat experimenteren met de temperatuur van de brij? Hier merken we het ook als het te warm of te koud is...

En als Biebers net zo'n stuiterende mafkees is als onze Shae dan weet ik precies wat je bedoeld ;)
Marjan

Bericht door Marjan »

Amaris schreef:En ach... die bankhoezen kosten geen drol, dus is ook zo weer vervangen.
Passende uitdrukking in dit geval. :brush:
ray

Bericht door ray »

Kick

Bericht door Kick »

:mrgreen:
Karen

Bericht door Karen »

Amaris

Bericht door Amaris »

Hahaha, scherp hoor, Marjan!

Wat betreft de temperatuur... ik weet nog niet zo goed wat ze wil inderdaad. Als het koud is wil ze niet, warm ook niet, lauw ook niet... Mutserig.

Ik zit sowieso nog met hoeveelheden ook te prutsen. Brokken at ze wanneer ze wilde maar kan niet de hele dag A/D en brij laten staan, dat wordt smerig. Hoeveel geef je een fret hiervan en hoe vaak?
Gesloten