Bibi's dagboek

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Marjan

Re: Bibi's dagboek

Bericht door Marjan »

Ik geef het Baila twee keer per dag want ze kan daarnaast ook nog gewoon brokken eten als ze wilt. De hoeveelheid is zo'n beetje twee flinke eetlepels en de dikte is die van yoghurt.
Maar wij hadden ooit een fret die volledig leefde op de brokkenbrij met waltham en die kreeg drie maal daags een schaaltje.
ray
Aantal fretten: 1

Bericht door ray »

Ik heb 2 schaaltjes in de kooi hangen, 1 waar altijd brokken in zitten (Hill's) en 1 met een klein beetje brokkenbrij (2 theelepels).
Rebel wordt misselijk van de brokkenbrij dus dat geef ik hem niet teveel, brokken gaat veel beter. En daarnaast krijg hij nog een halve theelepel waltham voor de omeprazole.
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

Ok, dus gewoon wat brokjes ook laten staan, dat is wel een idee. Af en toe een brokje moet niet de boosdoener zijn van CMOO zou je denken.
Heb vanochtend de A/D weggegooit want Bibi wilde het echt niet meer. Kuipje was pas net open, lekker zonde, diva =_=
Maar de omeprazole in Waltham ging nu wel goed! Dus dan maar daarmee.
De brokkenbrij heeft ze ook eindelijk goedgekeurd. Er zit nu meer brij dan Waltham in, :juich: we komen er wel!
Gelijk minder snotterige ontlasting.

Bibi's laatste Marbocyl is vanochtend opgegeten, volgende week check-up. Moet wel heeeeel raar lopen als Hanneke nog steeds ellende vindt want Bibi heeft de kolder weer in haar kop en is niet te harden! Zoals het hoort bij een fret :fluit: Ik ga mijn kast maar weer eens inruimen... Bibi vond het tijd voor herindeling.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ze heeft een luizenleventje bij jou. :lol:
Kick

Bericht door Kick »

Goed bezig! :D
ray

Bericht door ray »

Komt vast goed!
Amaris

Bericht door Amaris »

Bibi heeft een vreselijk luizenleventje ja... Altijd los (alleen 's nachts in haar hok) snoepjes, lekker eten, veel slaapplekken, speelgoed overal en dadelijk een heel buitenstuk afgezet voor haar. Elke dag frettenkwaad... moet kunnen!
Het is eigenlijk niet zo gek dat ze diva praktijken heeft ontwikkeld :roll:

Gister wel even goed boos op haar geworden want ze was mijn eetkamerstoel aan het slopen. Had al een aantal keer haar weggehaald maar ze bleef doorgaan. Toen ik haar weer wilde weghalen beet ze erg hard in mijn hand. Echt uit nijd! Was ik uiteraard niet van gediend. Volgens mij schrok ze er wel van want ik verhef nooit mijn stem maar ze beet echt hard :cry:
Binnenkort maar plastic onder de stoelen nieten, bij de bank heeft het gewerkt dus hopelijk bij de stoelen ook. Wil niet dat ze in de voering ervan vast komt te zitten!
Marjan

Bericht door Marjan »

Donderstenen zijn het soms. :clown:
Kick

Bericht door Kick »

Soms moet je even optreden inderdaad... Boefje :mrgreen:
Amaris

Bericht door Amaris »

Boefjes eerste klas! Plastic is geniet, helaas is Bibi beetje ziekjes weer vandaag.
Ik weet niet of het door het weer komt of te veel gegeten (had wat meer brij gemaakt, ik dacht; laat ze vast staan wat ze niet meer wilt... niet dus. Deed ze met A/D en brokken wel altijd!) of dat het toch weer die CMOO is. Ik hoop niet het laatste...
Als klap op de vuurpijl dan ook nog mega onweer waar ze erg bang van is. Arme Bibi heeft een rotdag.
Karen

Bericht door Karen »

Mogelijk heeft de plotseling warmte haar ook wat parten gespeeld vandaag. Vooral zieke fretjes hebben het toch wat zwaar op zulke dagen.
Gelukkig is het de komende tijd weer een stuk koeler :D
Minka

Bericht door Minka »

Hopelijk knapt ze snel weer op. Zo af en toe moet je laten merken wie de baas is. Alleen krijg ik het gevoel dat dat bibi is. :mrgreen:
Marjan

Bericht door Marjan »

Warm en drukkend weer zoals gisteren kan heel goed middenoorproblemen verergeren. Gaat ze nu alweer wat beter?
Amaris

Bericht door Amaris »

Het gaat met vallen en opstaan. Ze ligt soms plat, maar daarentegen heeft ze wel het plastic wat ik tegen de stoel heb aan geniet gesloopt en heeft ze er net zo lang lopen krabben tot ze in de voering van de stoel kon slapen...
Dat heeft toch echt wat inzet en energie gekost. Dus ik neem aan dat ze zich beter voelde? :?:

Helaas heeft Minka wel gelijk, Bibi heeft duidelijk de broek aan in onze 'relatie'. Ik kan wel boos worden op haar maar ze rent dan gewoon mokkend weg, zo van; leuk, we gaan spelen!
Ik dacht; dan spray ik wel water op haar! Dat schrikt vast af! Ja, niet dus. Vond ze nog leuk ook, kwam een hele wardance uit onder die stoel.
Poging 3 gaat een stuk hout worden. Dan maar hout onder de stoel spijkeren, dat krijgt ze vast niet kapot! ... toch? :P
Tot die tijd staat de stoel in de gang, waar Bibi het niet mee eens is. Ze keek me erg verontwaardigt aan toen ze haar mand inkroop. Ze wilde duidelijk liever in haar nieuw ontdekte slaapplek slapen. Maar ik vind het toch echt geen strak plan.
Mayke

Bericht door Mayke »

Wat een geweldige fret is Bibi, doet lekker wat ze zelf wil, ik mag dat wel...... :mrgreen:

Wel vervelend dat ze steeds weer een dipje of een soort van terugval krijgt.
Misschien inderdaad door de warmte. :???:
Marjan

Bericht door Marjan »

Hahaha, lekker ding! :lol: Met hout zal het wel goed gaan, wij hebben hier heel dik linnen onder de bank en stoelen geniet en dat ging ook goed. :)
Karen

Bericht door Karen »

Heerlijk zo'n boefje :lol:
Met een plaatje triplex of mdf moet het zeker gaan lukken...zelfs een Bibi graaft daar niet doorheen :mrgreen:
ray

Bericht door ray »

Heerlijk ding ist :hart:
Amaris

Bericht door Amaris »

Helaas slecht nieuws van de kliniek. Bibi is vandaag voor controle geweest en haar nieren zijn nog steeds niet goed. Ze beet Hanneke bijna toen ze haar rechter nier bevoelde. Echt pijnlijk!
Dus de arme schat staat weer op medicatie. Een of ander hartmedicijn dat ook werkt tegen eiwit-lekken van de nieren. Weet even de naam niet en het is te warm om het te zoeken, haha! 8-)
Toen we thuis kwamen meteen de omeprazole en nieuwe medicatie gegeven, want ook de omeprazole moet ik mee doorgaan tot het op is.
Over 2 maanden moet de kleine gup weer langs, zal ze me niet in dank afnemen vrees ik.

Hanneke heeft meteen haar nagels geknipt want ik krijg het niet voor elkaar alleen. Dan hangt ze meteen in mijn hand; mijn nagels worden niet geknipt, lange nagels zijn functioneel voor het slopen van de spullen!
Maar met behulp van vitaminepasta, mijn moeder die het stokje vasthield, ik hield Bibi vast en Hanneke knipte (met moeite want die pootjes vasthouden mocht absoluut niet van Bibi!) is het toch gelukt.
Die fret van mij... wat een portret is het toch.
Had wel allemaal tutorials gezien op internet van mensen die de fret in de nekvel pakken om dingen te doen, maar ja... dat kan niet met die CMOO van haar. Hanneke kreeg haar vel niet eens gepakt! Zo strak staat het.
En kreeg de tip van boter van Hanneke weer, maar Bibi wil niet aan haar buik gezeten worden :clown: Dus ook dat is niet echt handig. Nadat we geknipt hadden begreep Hanneke ook waarom het mij niet lukte. Drie man sterk nagels knippen... Bibi toch... :lach:
Marjan

Bericht door Marjan »

Lekker portretje die Bibi van jou. :lol:
Maar ik herken het ergens wel hoor, Baila is ook echt niet in haar nekvel te pakken. Dus met nageltjes knippen is het vooral zaak om haar af te leiden door kusjes en alles zodat ik haar nageltjes kan knippen. Maar dan inderdaad met z'n tweeën anders is het onmogelijk om te doen helaas.
Gesloten