Bibi's dagboek

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Kick
Aantal fretten: 1

Re: Bibi's dagboek

Bericht door Kick »

Je bent er maar mooi klaar mee met die Biebers van je.... :???: Maar ik ben blij dat je voor haar vol blijft houden en haar alles geeft wat ze nodig heeft. Dus het is een boefje maar wel jouw lieve boefje ;)
ray

Bericht door ray »

Wat een portret die Bibi :lach:
Hopelijk knapt ze snel op!
Karen

Bericht door Karen »

Lekker hupske heb jij aan Bibi zeg....eigenwijs als wat :mrgreen:

Jammer dat haarl nieren nog steeds niet goed zijn, maar met jouw goede zorgen gaat dat vast weer goedkomen! Bij Jillz heeft het denk ik alles bijelkaar ook zo'n 9 maanden geduurd voordat het over was.
Mayke

Bericht door Mayke »

Wel een fretje met gebruiksaanwijzing, maar ach, het heeft ook wel wat.
Hopelijk knappen haar niertjes weer snel op door de medicatie !
Mette

Bericht door Mette »

Aww arme Bibi :( . Hopelijk knapt haar nier nog gauw even wat op. Wel een zorgekindje zo!
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

Het is een enorm zorgenkindje. Maar dat wist ik al toen ik haar ging halen bij de Stichting. Een frunzje met geschiedenis en CMOO, het zij zo. Ze is wel super lief voor mij en ze is alle goede zorgen waard.

De tuin schiet al lekker op hier, enkel nog de tuin afzetten, grond egaliseren en het kunstgras kan gelegd worden!
Maar het meest belangrijke is al klaar, Bibi's tuin! Het is een stuk van ongeveer 3x6 meter, geheel betegelt en afgezet met een wit geschilderd hek van ongeveer 1.20 hoog. Aan de ene kant zit er overlappend een schutting (te zien op een van de foto's) en aan de andere kant een schildering door mij gemaakt van 122cm hoog, mevrouw kan dus nergens heen!
Ze vond het wel enorm spannend en alle buren die kwamen kijken was vreselijk! 3 paar extra ogen erbij, de diva kon het niet aan en vluchtte snel naar binnen. Vanochtend in alle stilte weer geprobeerd en met voorzichtigheid ging ze pootje voor pootje de keuken uit en sprintte naar de plantenbak die ze ging uitgraven. Deze moet nog verplaatst worden eigenlijk maar kan niet tot het gras er ligt. Dus tot die tijd heeft Bibi lol ermee :brush:
Ze mag niet zonder mij naar buiten maar dat wil ze ook niet. Ze hield mij erg in de gaten en kwam steeds even bij me snuffelen om er zeker van te zijn dat ik het was. Toen ik even haar toilet ging halen stond ze meteen bang te kijken; je laat me toch niet alleen he?! Het is zo'n bang frunzje. Maar komt vast wel goed zodra ze meer gewend is.

Foto's!

Afbeelding
De schildering en rechts heel klein stukje wit hek :P

Afbeelding
Snuffelen...

Afbeelding
Gras snuffelen :mrgreen:

Afbeelding
Bij de brug... zo'n klein fretje naast die schildering zeg.

Afbeelding
Schutting aan de andere kant, met haar typische scheve staart-houding.

Afbeelding
In de plantenbak waar ze eigenlijk niet in mocht maar heb nog geen plek ervoor waar hij werkelijk moet komen... maar goed, ik houd haar gewoon in de gaten als ze daar graaft.

Afbeelding
Ze was wel lekker aan het onkruid wieden :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding
Zandbak inspectie.

Afbeelding
Zand inspectie...

Afbeelding
Goedgekeurd zand, neus kan er goed in :brush:

Afbeelding
Mevrouw voelde zich bekeken... was ook meteen klaar met graven hierna.

Afbeelding
Tunnel was stuk veiliger.

Afbeelding
Zo'n mooi koppie :hart: Moet nog even de PVCbuis afschuren aan deze kant zag ik... haar Zooplus buizen zijn net gearriveerd dus die gaan de volgende keer ook mee naar buiten.

Tot zo ver het buitenavontuur, niet de beste foto's want kon de instellingen niet veranderen. Bibi was veel te vlug!
Mette

Bericht door Mette »

Oh wauw wat mooi gedaan! Mag je bij ons ook zeker komen doen :clown: Dat is werkelijk precies waar ik naar op zoek ben voor een stukje tuin bij ons, maar heb geen idee aan zoiets te komen :| En zelf... laat ik daar maar niet aan beginnen :fluit:. Lieve foto's ook verder! Prachtig zo voor het geschilderde grasje.
Marjan

Bericht door Marjan »

Heerlijke foto's zeg, dat is zeker genieten voor haar. En heel leuk gedaan die wandschildering!
Kick

Bericht door Kick »

Wauw! Leuk hoor zo met die schildering :D En ik zie geen dikke staart bij haar dus ik denk dat ze zich snel thuis voelt in haar eigen tuin :D
Amaris

Bericht door Amaris »

Bedankt allemaal weer :D Bibi is ook wel blij met haar nieuwe buitenstukje, zolang niemand komt kijken ;)
Het was of de schildering, of plastic. Aangezien plastic vrijwel net zo duur en lelijker zou worden naar mijns inziens werd het dus de schildering. Wel meer werk maar zo mooi als je buiten zit te genieten van een gravende fret.

@Mette: Wil best eens wat voor je schilderen, maar dan wel pas na de winter. Het zit namelijk zo dat ik dit experimenteel gedaan heb 8-) Het is met een acrylverf geschilderd dat eigenlijk voor binnen is en daarna met een buitenvernis gecoat. Ik weet niet hoe dit houdt in de winter, al hebben ze mij verzekerd dat het met de vernis goed moet komen. Ik vertrouw niemand meer wat dat betreft dus als het na de winter nog goed erop zit met alle vorst, regen en andere weer-ellende wil ik best eens wat voor je maken. Leuk juist! Maar zou het rot vinden iets te maken voor je wat niet eens een winter overleeft...
Mette

Bericht door Mette »

Dat zou erg tof zijn! Geen probleem als je eerst moet kijken of het goed houdt. Ik/we hebben er ook gerust wat voor over. We hebben een wandje van beton nu waar echt iets als een mooie schildering voor moet om het op te leuken. Ik denk niet dat we tegen volgend jaar al iets gevonden hebben ;). Het zou echt custom moeten, omdat het wandje verschillende hoogtes heeft.
Karen

Bericht door Karen »

Gaaaf!!!

Dat heb je leuk gedaan zeg :D Ik weet zeker dat Bibi zich daar straks helemaal in haar element voelt.
Amaris

Bericht door Amaris »

Ik begrijp het probleem, Mette, op een muur die geen normale formaten heeft kun je moeilijk een canvas voor vinden. Als het hier de test doorstaat zullen we eens kijken naar de opties :D Erg leuk!
Kan dan alleen niet direct op het beton schilderen omdat ik dan elke tussenstap moet aflakken en dat gaat gewoon niet. Dus zal net als hier op platen multiplex moeten die dan ertegenaan geschroefd worden. Maar dat zou geen probleem moeten zijn denk ik? Kan gewoon op maat gezaagd worden dan natuurlijk. Ik ben er zeker 30 uur mee bezig om zoiets te maken namelijk dus kan moeilijk 2 dagen lang in jouw tuin bivakkeren ;)

Ben erg blij met de positieve reacties hier, ben zelf ook zeer tevreden met haar tuin-afzetting. Nu kan ze tenminste naar buiten! Alleen... wil Bibi nog niet echt. Ze vond het vandaag wel genoeg om alleen de gang en keuken onveilig te maken. Was al weer avontuur zat voor de ochtend.

Bibi schrok zich net wel een ongeluk. De buurman die helpt met mijn tuin komt elke keer ongevraagd gewoon naar binnen, ben daar niet zo van gediend dus heb nu de knippen erop. Mede omdat Bibi nu steeds los loopt. Nu zal ze niet naar buiten rennen als iemand de deur opent (is ze te bang voor!) maar toch he! Doemscenario's...
Bibi loopt nu dus in de gang/keuken omdat er eindelijk een plank is gekomen zodat ze niet langer de trap op kan. Heeft ze gang, keuken EN woonkamer, dat verwende frunzje 8-)
Maar nu was die kleine in de keuken en de buurman probeerde de deur open te krijgen. Lukte uiteraard niet maar Bibi kwam in pure doodsangst, dikke staart, naar binnen vliegen! Direct onder de bank en keek mij aan van; INBREKERS! :shock: Ben al weer een uur bezig met haar geruststellen zo'n beetje omdat ze echt zit te bibberen van angst.
Heb de buurman even gevraagd niet meer de deur te proberen omdat deze standaard dicht zal zitten vanaf nu. Maar het kwaad is al geschied natuurlijk. Arme Bibi is weer aan de bibbers en heb haar nu maar in de woondeken gewikkeld waar ze eindelijk in is gaan liggen slapen. Zelfs kip afleiding wilde niet baten, ze was echt enorm geschrokken.
ray

Bericht door ray »

Gaaaaafffffffff!!!!!! Mooi gedaan hoor!
Daar vermaakt Bibi zich vast en zeker. :juich:
Marjan

Bericht door Marjan »

Als ze over de schrik van die terror buurman heen is, zal ze de tuin echt wel gaan waarderen hoor. :D
Kick

Bericht door Kick »

Beetje brutaal wel van die buurman... :roll:
Amaris

Bericht door Amaris »

Volksbuurt... het is hier schijnbaar meer dan normaal. Maar hij vindt het dus vervelend om aan te moeten bellen want dan stoort hij mij, maar gewoon naar binnen lopen kan wel. Logica? Het ontgaat mij!

Ik vraag me af of er hier meer fretten zijn die net als Bibi haar staart zo scheef houden? Want het valt me nu op dat ik werkelijk geen foto heb hier met een rechte staart! :mrgreen:
Marjan

Bericht door Marjan »

Baila heeft ook zo'n gek krom staartje. :D
Minka

Bericht door Minka »

Prachtig Stefanie, mooi gedaan. Als Bibi gewend is, dan zal het stuiter gehalte ook groter worden. :D
yvonne

Bericht door yvonne »

Mooi geworden zeg! Ik hoop dat Bibi snel een beetje went en lekker kan genieten van haar eigen tuin.

En volksbuurt of niet, ik wil ook niet zomaar iedereen in mijn tuin. Netjes aanbellen en vragen of het gelegen komt. Voor hetzelfde geld kom je net uit de douche :shock: Een beetje privacy mag wel hoor!
Gesloten