Mila (deel twee)

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Karen

Re: Mila (deel twee)

Bericht door Karen »

Dat is niet netjes...
Bijt Mila er geen gaatjes in?
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Gaatjes?? Het is hard plastic en Mila is geen knager en knaagt alleen maar aan prooi.

Is er een fret die dit wel doet bij de ice pod dan? Ik zie het eerder gebeuren bij een diepvries element als de fret een knager is.
Karen

Bericht door Karen »

Nou daarom vraag ik het dus...Queeny sloopt de harde diepvrieselementen alsof het papier is :clown:
Ik zit dus aan zo'n ice pod te denken, maar ben ergens bang dat ze die ook sloopt.
Minka

Bericht door Minka »

Zo dan :shock: Queeny sloopt diepvries elementen :shock: Ze zijn niet duur de ice pod dus eentje bestellen en kijken wat Queeny ermee doet.

Bij Queeny durf ik geen zekerheid te geven dat ze deze niet sloopt, maar ik vind het degelijk spul. Het is eigenlijk voor konijnen bedoeld en dat zijn echte knagers.
Mette
Aantal fretten: 1

Bericht door Mette »

Niks waard.. heb je ze elders kunnen vinden? Bij andere sites stond er dat ze 4 uur koel bleven, en ik moet zeggen dat ik volgens mij de 6 uur ook niet red geloof ik.
Minka

Bericht door Minka »

Ik haal de acht uur wel. Misschien het verschil dat ik het in haar slaaphok leg en dat is een afgesloten ruimte, waardoor het minder snel afkoelt. :?: Ik leg de ice pod wel 16 uur in de diepvries.
Mette

Bericht door Mette »

Hm, ik zal het eens wat beter proberen te timen binnenkort om te kijken hoelang het nu precies is.
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik heb ook icepods, doe ze in een kussensloop met rits (Ikea) zodat Bibi er niet bij kan, ze krabt altijd wel even aan de kussensloop maar die dingen zijn keihard. Blijven heel lang koel, zeker wel 6 uur! Ideaal!
Minka

Bericht door Minka »

De bestelling is binnen. Nu heb ik er vier. Genoeg voor 1 fret. :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Tegen elke wand een. :D
Mette

Bericht door Mette »

:juich:
Karen

Bericht door Karen »

Fijn!
Mette

Bericht door Mette »

Hoe gaat het met Mila in haar zomerse sferen?
Kick

Bericht door Kick »

Zomers? Het is code rood :mrgreen:
Mette

Bericht door Mette »

Jaaa maar in Mila's bovenkamer is het nog geen wintermodus :clown:
Minka

Bericht door Minka »

Mila gaat goed. Ze is eventjes onzindelijk in haar slaaphok geweest, maar dat kwam omdat ik met het warme weer een kussensloop erin had gelegd en daar was ze niet van gediend. :roll: Madam ging poepen in haar slaaphok. Het was een protestactie, want ze miste haar slaapkussen. Toen ze die terug kreeg was de onzindelijkheid over. Ik herinnerde me dit wel van haar eerste jaar, dat ik veel wisselde van slaap dingen en ze was dan regelmatig onzindelijk. Als ze maar krijgt wat ze wil, dan poept ze niet in haar slaaphok.

Ik heb gelijk maar zomerse slaapkussens besteld bij Fretties en madam is er blij mee. Ze poept het roze niet onder. :clown:

Mila zou Mila niet zijn als ze zelf bepaalt wat ze wel of niet wil. Dus als ik bij haar kom om te spelen bepaalt Mila mijn speeltijd met haar. Na een tijdje is ze me beu en gaat naar buiten of naar haar slaaphok. Ik druip dan maar af en ga de muizen iets lekkers geven. Als muppet (Mila) dan voor haar deur staat, dan ga ik weer naar haar toe, want dan mag ik weer spelen met haar.

Af en toe laat ze haar anaalkliertjes weer gaan en wil ze onder mijn t-shirt kruipen. :roll: Op zich valt het wel mee met de anaalkliertjes, maar over een week heb ik vakantie en in de vakantie maar eens een afspraak maken voor haar jaarlijkse checkup en inenting en misschien anaalkliertjes legen.
Mette

Bericht door Mette »

Ja dat is waar ook, toen dacht je nog even of het misschien een ander bakje moest worden geloof ik. Jaaaaa madame heeft een mening :clown:. Ik moest er wel weer om lachen. Dan toch maar haar slaapkussen erin houden. En eventueel een Icepad erin verstoppen dan de volgende keer.

Bijzonder ritme hebben jullie zo opgebouwd. En ik ben weer zeer benieuwd naar de check-up.
Amaris

Bericht door Amaris »

Mila, Queen Diva of all diva's :brush: Zo grappig om te lezen hoe zij de regels bepaald.
Minka

Bericht door Minka »

Het eerste jaar moest ik wel wennen aan Mila's bijzondere ritme en regeltjes, maar ik heb gemerkt dat dat bij haar het beste werkt. Ze lijkt wel op mij wat dat betreft. Als ik iets "MOET" doen, dan wordt ik al helemaal sacherijnig en dat is bij Mila ook daarom "MOET" ze niets en laat ik haar vrij in doen en laten.

Ik moet ook eens een filmpje maken van mijn laatste avond check bij haar. Voordat ik de achterdeur open doe hangt ze al in de tralies van de buitenren, daar blijft ze hangen totdat ik het laatste trapje van de achtertuin afloop. Ze klimt dan naar beneden en gaat dan naar binnen. Als ik er te lang over doe, dan komt ze buiten en maakt een hele snelle cirkel om naar binnen te schieten en wacht me binnen bij haar binnen deur op.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ze heeft ook helemaal gelijk dat ze het niet pikt wanneer je haar slaapkussen afpakt. :mrgreen:
Gesloten