niesbuien
niesbuien
Onze Dribbel heeft nogal last van niesbuien, we hebben al diverse dingen uitgeprobeerd waar dit misschien van zou kunnen komen, maar de oorzaak is nog niet achterhaald. Nu bedachten we dat het misschien van onze 2 parkieten zou kunnen zijn in de vorm van een soort allergie. Zou dit kunnen, of heeft iemand ervaring?
Re: niesbuien
Ik zou je daar geen antwoord op kunnen geven, maar in principe zou het kunnen.
Hebben jullie misschien vloerbedekking? Hoe goed je ook schoonmaakt, daar blijft altijd stof in hangen waardoor ze kunnen niezen.
Hoe oud is Dribbel? Is hij misschien aan het verharen? Dan kunnen ze ook wat meer niezen.
Hebben jullie misschien vloerbedekking? Hoe goed je ook schoonmaakt, daar blijft altijd stof in hangen waardoor ze kunnen niezen.
Hoe oud is Dribbel? Is hij misschien aan het verharen? Dan kunnen ze ook wat meer niezen.
Dat zou kunnen, en dan niet persé een allergie maar fretten zijn heel gevoelig op de luchtwegen en kunnen slecht tegen stof. Maar ook bijvoorbeeld zaagsel of een andere bodembedekker in hun kooi zou dat kunnen veroorzaken als je dat zou gebruiken of als er wordt gerookt in de omgeving van een fret.
Wanneer je al dat soort mogelijke irritatiebronnen al hebt uitgesloten, dan zou het ook een lichamelijk probleem kunnen zijn en zou ik je fret toch eens laten onderzoeken door een dierenarts met frettenervaring.
Wanneer je al dat soort mogelijke irritatiebronnen al hebt uitgesloten, dan zou het ook een lichamelijk probleem kunnen zijn en zou ik je fret toch eens laten onderzoeken door een dierenarts met frettenervaring.
Ik heb ook werkelijk geen idee, ik heb nooit niezende fretten gehad. Mogelijk is het inderdaad een allergie voor vogels maar zitten ze al lang bij elkaar ? En staan de kooien in dezelfde ruimte ? Anders zou je ze ieder in een andere kamer kunnen zetten, zo ver mogelijk bij elkaar vandaan om te kijken of dat al wat uitmaakt......
Ik zou anders eens een bezoekje brengen aan een ervaren dierenarts, anders blijft hij niezen of komen er alleen nog maar klachten bij, vooral bij luchtwegirritaties oid moet je altijd voorzichtig zijn.
Ik zou anders eens een bezoekje brengen aan een ervaren dierenarts, anders blijft hij niezen of komen er alleen nog maar klachten bij, vooral bij luchtwegirritaties oid moet je altijd voorzichtig zijn.