BiBi, deel 2

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
yvonne
Aantal fretten: 1

Re: BiBi, deel 2

Bericht door yvonne »

BiBi zit gelukkig weer wat beter in haar velletje. Ze zat vanmorgen in de tuin achter de opwaaiende bladeren aan.
We hebben ze samen opgeveegd en in een bak gedaan, leuk om doorheen te graven.

Ik ben gisteren begonnen met een homeopathisch middel ter ondersteuning van de MOO en BiBi's schrikachtige gedrag,
want dat is echt niet normaal meer. Bij het minste of geringste schiet ze weg. Ik hoop dat ze er iets rustiger van wordt.
Een collega van me is klassiek homeopaat en zij kent weer iemand die misschien wat meer van de behandeling van fretten afweet. We gaan proberen contact te leggen. Wordt vervolgd :)
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik ben benieuwd, hoop dat de druppeltjes gaan werken. Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd dat schrikachtige gedrag ook zie bij Shae, niet zo erg als bij Bibi als ik jou zo hoor, maar wel zo dat het nu op begint te vallen en niet meer incidenteel is. Misschien is het iets wat bij wildkleurtjes hoort? Ik heb het in ieder geval nog nooit bij een van onze Sandy of albinodames gezien. :?:
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

Mijn Bibi heb ik natuurlijk al vaker over gezegd dat het een angsthaas is en geen fret. Dus dat het bij wildkleurtjes hoort... zou best wat kunnen verklaren eventueel. Laat weten hoe het gaat met die druppeltjes, wellicht voor mijn Bibi ook wel een optie dan! Het is zo sneu om ze zo schrikkerig te zien, je kan zien dat het toch wel wat stress geeft in dat kleine koppie.

Wel goed nieuws dat ze weer genieten kan van bladeren enzo, dat horen we dan wel weer graag :juich:
Minka

Bericht door Minka »

Hopelijk werken de druppeltjes voor Bibi. Het schrikachtige ken ik ook wel bij Mila vooral in de winter.
Karen

Bericht door Karen »

Fijn dat BiBi zich al weer wat beter gaat voelen. Ik ben erg benieuwd naar de werking van de druppels :D

Ik denk dat er een relatie is tussen het schrikachtige en het niet goed in hun vel zitten....hier zag ik het heel erg bij Baldur (albino) maar de laatste tijd dus ook bij Noury. Als hij zich lekker in zijn velletje voelt is het geen held, maar absoluut niet schrikkerig. In de tijd dat Jillz doof was van de oorspoeling was zij ook zo schrikkerig.
yvonne

Bericht door yvonne »

Sinds het weekend vind ik BiBi toch niet zo lekker gaan :(
Ze is stilletjes, niet speels en slaapt echt heel veel.
Ik ben vrijdag begonnen met de laatste week Marbocyl, dus ik vermoed dat ze daar toch niet zo lekker van is.
Ze geeft geen duidelijke tekens van misselijkheid of buikpijn. Het is nog een paar daagjes (tot en met donderdag)
dus ik wil eigenlijk wel de kuur afmaken. De warmte doet er ook geen goed aan natuurlijk. Die rot oren ook! :(
Amaris

Bericht door Amaris »

Marbocyl is ook best heavy stuff, mijn Bibi was ook wat gammeltjes erdoor. Had zelfs overgegeven. En nu met dit weer, dat is helemaal een rotcombi! Morgen moet het minder warm worden dus hopelijk kun je de kuur toch afmaken. Zou wel het mooiste zijn natuurlijk.
Die oren zijn zo schattig maar echt probleembronnen :???:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik zou toch even contact opnemen met Hanneke hoor, die Marbocyl is link spul voor een fret. Natuurlijk helpt het wel het beste tegen middenoorproblemen maar met een chronisch maagprobleem ben je ook niet blij. Ik vermoed dat je toch het advies zal krijgen om ermee te stoppen.
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Bel haar morgen anders even? Even advies vragen...
Mette

Bericht door Mette »

Agreed. Je kan ook snel te ver gaan met Marbocyl... maar met de hitte is het wat onduidelijk. Even checken geeft dan toch duidelijkheid.
yvonne

Bericht door yvonne »

Verdorie ik was te laat met bellen, Hanneke was vandaag tot 12.00 uur telefonisch bereikbaar :(
Ik denk dat ik dan morgenochtend maar geen Marbocyl geef, Hanneke bel (vanaf mijn werk) en als ze wil dat ik doorga dan kan ik het 's middags geven als ik weer thuis ben. Maar ik denk eigenlijk wel dat zij ook zal adviseren te stoppen.
Marjan

Bericht door Marjan »

Zou ik doen inderdaad, het is toch eenmaal per dag dus dat zal niet zo nauw steken wanneer je dat in de ochtend of in de middag geeft.
Hoe gaat het nu met haar?
yvonne

Bericht door yvonne »

Ze was vanmiddag wel iets actiever maar ineens ook bijzonder schrikachtig.
Ben had haar opgetild en had haar gewoon vast, niks bijzonders, ineens sprong ze uit zijn armen, ze ging werkelijk alle kanten op en viel bijna keihard op de grond. Ze schoot ook meteen onder de kast. We schrokken ons allebei rot.
Ik maak me echt zorgen om haar :(

Ik heb trouwens besloten dat ik na BiBi geen fretten meer neem.
Hoe leuk ik fretten ook vind en hoe gek ik ook op BiBi ben, het is genoeg geweest.
Niet alleen mijn fretten hebben stress, ikzelf daardoor ook. En ik heb gewoon geen geluk met mijn fretten.
Dus beter om er niet meer aan te beginnen.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik snap dat wel hoor, er lijkt wel geen gezonde fret meer rond te lopen tegenwoordig. :(
Amaris

Bericht door Amaris »

Dat lijkt inderdaad zo, Marjan. Wordt gewoon droevig van de verhalen hier. Nou krijg ik ook mee uit de opvang vanwege toen Bibi halen en het eten wat ik nog steeds daar koop, en dat zijn natuurlijk ook probleemfretjes. Maar hier zie je veel fretten van gewoon 'normale' afkomst en ook die zijn niet helemaal 100%.
Vind het zo vervelend! Want ze zijn allemaal zo lief en dan zo ziek steeds, het is niet eerlijk. Net zoals met BiBi nu, het is zo leuk om te lezen wat ze overhoop haalt steeds! En nu dit, maakt je gewoon verdrietig. :cry:
Minka

Bericht door Minka »

Ik begrijp het ook. :???:
ray

Bericht door ray »

Agossie, heb je Hanneke nog te pakken kunnen krijgen?
Kick

Bericht door Kick »

Ik snap je gevoel maar kijk naar Nadine ;) Ook zij is weer gezwicht voor een frutzel. Zeg dus nooit nooit :fluit:
Mette

Bericht door Mette »

Ik snap je gevoel ook maar kan alleen maar zeggen dat het ook wel goed kan gaan. Ik meen me nog wel iets te herinneren over de afkomst van Presley en BiBi en weet het niet helemaal zeker meer, maar heb toch het idee dat je meer zekerheid hierover zou kunnen krijgen dan je hebt gehad. Fretjes daarvoor ben ik geloof ik al kwijt. En uiteraard sta ik niet in jouw schoenen, maar... Ik zou je graag beter gunnen! Fretjes zijn daar gewoon veel te leuk voor :ferret:
Mette

Bericht door Mette »

-Intussen weet ik het verhaal weer-, maar nee... Ik kan je ernstig aanraden eens elders een fretje te halen. Niet dat ik iets tegen de fokker heb, integendeel, maar dit werkt duidelijk niet. En je kent mijn mening over specials, wat BiBi toch echt blijft. En dat gaat niet bij alle zo en weet wel zeker dat de fokker bij BiBi juist extra haar best heeft gedaan een goed gezond pupje voor je uit te zoeken, maar het loopt blijkbaar toch veelte snel al niet lekker.

Mits je er nog eens aan wilt natuurlijk...

Maar voor nu, eerst duimen dat het met BiBi gewoon de komende tijd nog een stuk beter gaat worden!
Gesloten