Liva, deel 2
Re: Liva, deel 2
Zzzzzzzz....
Hebben jullie wel eens een fret meegemaakt met een nachtmerrie?
Vannacht werd Liva helemaal in paniek wakker.. Toen ze me zag werd ik overladen met kusjes, maar ze was ontzettend schrikkerig en als ik haar aaide, zo dat ze mijn hand niet kon zien, viel ze aan alsof ze zich moest verdedigen.. Ze was echt helemaal in paniek..
Ik heb haar maar veel knuffels en kusjes gegeven en een extra papje en toen mokte ze weer en was het weer goed.
Hebben jullie wel eens een fret meegemaakt met een nachtmerrie?
Vannacht werd Liva helemaal in paniek wakker.. Toen ze me zag werd ik overladen met kusjes, maar ze was ontzettend schrikkerig en als ik haar aaide, zo dat ze mijn hand niet kon zien, viel ze aan alsof ze zich moest verdedigen.. Ze was echt helemaal in paniek..
Ik heb haar maar veel knuffels en kusjes gegeven en een extra papje en toen mokte ze weer en was het weer goed.
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Ach gossie
Arme Liva.
Gelukkig gaat het nu weer goed met haar.
Arme Liva.
Gelukkig gaat het nu weer goed met haar.
Dat is even schrikken, maar ze is er gelukkig snel weer overheen.....
Max was ook altijd heel veel aan het dromen, dat schokte en piepte hij. Meestal legde ik mijn hand dan even op zijn lijfje en fluisterde zachtjes tegen hem. Dan werd hij altijd weer rustig. Maar ik heb mij vaag afgevraagd door welk eng ding hij werd achtervolgd in zijn slaap.
Gelukkig was het nooit zo erg dat hij ook paniekerig wakker werd, klinkt helemaal niet fijn.
Gelukkig was het nooit zo erg dat hij ook paniekerig wakker werd, klinkt helemaal niet fijn.
Ben een keer aardig gebeten door onze hond, die had het ook. Maakte ik haar wakker en was ze nog helemaal in die droom en beet ze zo in mijn hand met een grom. Niet doorgebeten gelukkig maar leuk was anders! Voor haar ook uiteraard want ze was helemaal van de kaart.
Liva had wel een hele nare droom als ze zo lang nog helemaal uit haar doen erdoor was. Maar goed, ze is maar een klein fretje natuurlijk, dan is de wereld al snel groot en boos, zeker in dromen
Liva had wel een hele nare droom als ze zo lang nog helemaal uit haar doen erdoor was. Maar goed, ze is maar een klein fretje natuurlijk, dan is de wereld al snel groot en boos, zeker in dromen
Liva:
Kijk eens wat ik heb gekregen!
Echt zooo cool!!
(En daarna lag ze erin te rollen en zei: "mokmokmokmokkemokkemokmok!")
Kijk eens wat ik heb gekregen!
Echt zooo cool!!
(En daarna lag ze erin te rollen en zei: "mokmokmokmokkemokkemokmok!")
Oh, daar zal ze blij mee zijn
Wat een lief cadeau!
Wat een lief cadeau!
Daar zal de postbode niet blij mee zijn geweest. Maar leuk hoor, dat zal inderdaad wel een succes zijn.
Nee, de pakketbezorger zuchtte wel erg toen hij erachter kwam dat hij naar 1 hoog moest zonder lift.. Maar hij bracht hem keurig tot over de drempel..
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Gaaf zeg!
Kijk dat blije snoetje! Mooi stronk hoor, Liva.
Mila is jaloers, dat Liva wel een boomstronk heeft. Daar zal Liva veel speelplezier aan beleven.
Wat leuk!
Net een afspraak gemaakt bij de Frettenkliniek voor 31 augustus, voor controle en enting.
Gelukkig heeft ze geen tekenen meer van loopsheid en ook geen tekenen van schijnzwangerschap.
Wel gaat ze me te vaak platliggen, dus ik heb haar weer op de Metocloral gezet. Maar ik vermoed dat ze toch ook niet tegen de FerreTone kan en dat dat het probleem is.. Dus helaas gaat dat ook uit haar dieet.. (En ze vind het zooo superlekker.. )
Nu hopen dat het stukje eierstok niet is uitgegroeid tot tumor... Hoe groot is die kans eigenlijk?
*kijkt naar een knettergek mokmachientje*
Gelukkig heeft ze geen tekenen meer van loopsheid en ook geen tekenen van schijnzwangerschap.
Wel gaat ze me te vaak platliggen, dus ik heb haar weer op de Metocloral gezet. Maar ik vermoed dat ze toch ook niet tegen de FerreTone kan en dat dat het probleem is.. Dus helaas gaat dat ook uit haar dieet.. (En ze vind het zooo superlekker.. )
Nu hopen dat het stukje eierstok niet is uitgegroeid tot tumor... Hoe groot is die kans eigenlijk?
*kijkt naar een knettergek mokmachientje*
Heb geen idee, ben ook wel nieuwsgierig hoe groot die kans is. Hoop voor Liva dat het een kleine kans is uiteraard!
Gelukkig kan ze ook nog mokken ondanks het plat liggen
Gelukkig kan ze ook nog mokken ondanks het plat liggen
Ik heb ook geen idee, onze fretten zijn altijd goed gecastreerd maar ik zou het even aan Hanneke vragen als je er toch bent.
succes alvast
Vandaag met Liva naar de Frettenkliniek geweest..
Als eerste had ik het weer volstrekt verkeerd ingeschat.. Ik was voorbereid op fris regenweer en had Liva een lekkere fleecedeken gegeven... Wordt het hartstikke warm!
Tja, toen heb ik, als brave frettenmama, mijn tshirt maar uitgetrokken en die aan Liva gegeven in plaats van de fleecedeken (ookal was het mijn mooie fretten tshirt ) en heb ik een gekoeld flesje water gekocht en bij haar in de draagtas gedaan..
Liva heeft last van een keelinfectie en daarom reutelt en kokhalst ze...
Ze is erg gevoelig op de keel, maag en ook wat op de nieren en heeft een erg gespannen buikje..
Urine onderzoek gedaan, daaruit bleek dat de zuurgraad te hoog was en dat duidt misschien op een ontsteking, maar kan ook gewoon komen door het voer wat ze krijgt. Verder was de urine prima.
Wat het bruinige vocht uit haar vulva is, is niet bekend. Ze krijgt nu een Synulox-kuur (ookal kan ze daar niet tegen) en hopelijk gaat het dan weg.
Zo niet, zal het een kijkoperatie worden, om te zien wat er aan de hand is..
Verder heeft ze d'r enting gehad en is gecontroleerd op het stukje achtergebleven eierstok, maar daar was nog steeds niets te voelen, dus gelukkig (nog niet) uitgegroeid tot tumor.
Hopelijk gaat mijn kleine meisje snel weer opknappen..
Als eerste had ik het weer volstrekt verkeerd ingeschat.. Ik was voorbereid op fris regenweer en had Liva een lekkere fleecedeken gegeven... Wordt het hartstikke warm!
Tja, toen heb ik, als brave frettenmama, mijn tshirt maar uitgetrokken en die aan Liva gegeven in plaats van de fleecedeken (ookal was het mijn mooie fretten tshirt ) en heb ik een gekoeld flesje water gekocht en bij haar in de draagtas gedaan..
Liva heeft last van een keelinfectie en daarom reutelt en kokhalst ze...
Ze is erg gevoelig op de keel, maag en ook wat op de nieren en heeft een erg gespannen buikje..
Urine onderzoek gedaan, daaruit bleek dat de zuurgraad te hoog was en dat duidt misschien op een ontsteking, maar kan ook gewoon komen door het voer wat ze krijgt. Verder was de urine prima.
Wat het bruinige vocht uit haar vulva is, is niet bekend. Ze krijgt nu een Synulox-kuur (ookal kan ze daar niet tegen) en hopelijk gaat het dan weg.
Zo niet, zal het een kijkoperatie worden, om te zien wat er aan de hand is..
Verder heeft ze d'r enting gehad en is gecontroleerd op het stukje achtergebleven eierstok, maar daar was nog steeds niets te voelen, dus gelukkig (nog niet) uitgegroeid tot tumor.
Hopelijk gaat mijn kleine meisje snel weer opknappen..
Zo zeg, dat was dus niet voor niets dat ritje naar de frettenkliniek. Ik hoop met je mee dat ze nu snel gaat opknappen die kleine meid.