Bibi's dagboek

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Kick
Aantal fretten: 1

Re: Bibi's dagboek

Bericht door Kick »

Ze gaat het heus wel leren hoor ;) Maar ze moet het eerst even doorkrijgen en als dat eenmaal zo ver is dan zal je zien dat het haar goed afgaat. Zelfs Baila hier (met haar onhandige toegus) begrijpt de trappetjes ;)
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

Zelfs Baila! :lach: Dat klinkt eigenlijk best sneu haha! Voornamelijk omdat Bibi het echt niet snapt... Wat zegt dat over mijn meisje haar toegus?
Fleece hoezen had ik ook aan zitten denken maar ze duwt ook steeds tegen de trappen aan dus ben bang dat ze ze eruit duwt en vast komt te zitten op 1 verdieping. Ze is echt een vreselijke rauwdouwer! Ze had al 1 haakje eruit, terwijl ik ze er met gruwelijk veel moeite erin/eruit krijg. Dat toont maar weer wat een wilskracht ze heeft? :P

Ze vindt het volgens mij ook eng. Ze kijkt omhoog naar mijn hand met stukje kip en gaat via zijkant van de trap proberen erbij te komen. Als ik dan haar naar boven begeleidt laat ze haar dikke reet op het plateau staan. Ze heeft 1 achterpootje geprobeerd op een trede te zetten maar dat was al snel te veel en liet ze zelfs het stukje kip voor wat het was!. Ze doet letterlijk een moord voor die kipsnacks van cosma dus dat zei me al genoeg. Ook andersom geprobeerd, juist van boven naar beneden. Dat was al helemaal een probleem. Ze deed niet eens de voorpootjes erop.
De buis die ik er even in vast hield i.p.v. trappetje vloog ze wel meteen in! Maar trappetjes, ho maar. Dus ik ga toch mijn oorspronkelijke plan van buizen er weer in maken. Vandaag even wat boutjes en moeren halen ervoor. Het ziet er trouwens ook best grappig uit :P Nog even geen foto's dus, als ik de buizen erin heb komen de foto's. Hopelijk met fret erin!
Kick

Bericht door Kick »

Is het misschien te steil voor haar?
Marjan

Bericht door Marjan »

Amaris schreef:Zelfs Baila! :lach: Dat klinkt eigenlijk best sneu haha!
Ze hoort het gelukkig niet. :mrgreen:

En buizen is ook een idee natuurlijk als dat voor haar werkt. Ook al denk ik dat ze het uiteindelijk wel door had gekregen hoor, het blijft toch een fret. :D
ray

Bericht door ray »

Waarschijnlijk voelt het vreemd aan of iets, zou niet te snel opgeven hoor. Ze krijgt het echt wel door. Misschien keer proberen zonder dat jij erbij bent?
Amaris

Bericht door Amaris »

Als het net zo lang had geduurd voor ze die trappen zou ontdekken als haar ontdekking dat ze onder het gordijn door naar buiten kan... dan had ik een groot probleem gehad. Ik kon simpelweg niet wachten tot ze eindelijk eens de moed verzameld zou hebben om een trapje te wagen, dat kon wel 6 weken duren (zo lang duurde haar gordijnfobie). Dan had ze 6 weken op het onderste plateau vastgezeten met niks dan een poepbak, eten, drinken en een dekentje. Dat is geen leven voor een fret. Vandaar besloten door te zetten met plan A (had ik gewoon meteen moeten doen, zo zie je maar, altijd je eerste ingeving volgen!) en de buizen erin gezet.

Ik kan dan ook nu officieel aankondigen; Bibi's hok is klaar!

Ze wilde graag zelf even haar hok delen met jullie.

Hallo! Allemaal, kom kijken naar mijn nieuwe 'crib'!
Afbeelding
(kreeg haar niet goed in focus, ze bewoog precies op dat moment dichterbij :roll: )

Hele enge trap! Ik vond dit maar niks, moet je kijken wat een gat en wat een diepte! *brrrr* Baasje moet deze nog vervangen door een buis want dit ga ik dus echt niet aflopen!
Afbeelding

Mijn oude, vertrouwde nachthokje. Ben hier zo blij mee, kan mijn neus door de gaatjes proppen wat ik altijd zo leuk vind en erop klimmen enzo! Mag hem alleen niet meer opzij schuiven van het baasje want dan kan ik niet meer naar de bovenste verdieping... :?: ik ga gewoon schuiven, dat is duidelijk, moet ze hem maar vast zetten!
Afbeelding
(ben dus inderdaad bang dat ik hem vast moet gaan zetten hier ergens, maar weet nog niet hoe... ik hoop dat ze hem niet te veel wegschuift. Weet alleen nu al dat dit ijdele hoop is)

Kijk, is dit niet veel beter dan zo'n enge trap?! Veilige buis, ik kan er niet afvallen, super dit. Baasje moest weer speciaal naar de bouwmarkt ervoor maar dat is dan jammer, niet mijn probleem.
Afbeelding

En nadat ze eindelijk die laatste enge trap eruit had en vervangen door de veilige buis was ik het wel zat dus ben op deze foto's onder de bank een dutje aan het doen. Mooi he? :D
Afbeelding
Afbeelding

Baasje moet wel even nieuwe buizen kopen voor buiten...
Kick

Bericht door Kick »

Je bent wel lekker bezig zo voor die kleine boef :mrgreen: Maar het ziet er top uit hoor en ik weet zeker dat je over een tijdje zult merken dat ze de trappetjes neemt als een wielrenner de Alpe 'd Huez op racet!
Amaris

Bericht door Amaris »

Ik hoop het, want mevrouw vertikte het om de buis naar de eerste verdieping te testen voor me. De tweede verdieping buis gaat goed, die heeft ze al gedaan. Maar de eerste nog niet, slapen vond ze belangrijker :cry: Hopelijk gaat het goed anders zit ze vannacht op enkel haar begane grond plateau... das ook niks.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ziet er super goed uit hoor! Wat een lief nachthokje zeg met die openingen erin. :D
ray

Bericht door ray »

Ziet er mooi uit!
trea

Bericht door trea »

Ziet er super uit
Karen

Bericht door Karen »

Is mooi geworden! :D
Amaris

Bericht door Amaris »

Bedankt allemaal! Bibi is nu voor het eerst in haar hok opgesloten en ze heeft na haar begane grond verbouwt te hebben naar de eerste verdieping vertrokken. Ze bleef halverwege hangen in de buis omdat ze niet genoeg vaart had en beetje raar opkeek van het eindstation, maar ze is nu net haar huisje ingekropen (nadat ze deze heeft lopen schuiven)

Dat huisje is inderdaad super cute, Marjan. Wel wat klein dus de heren passen niet, maar voor Bibi is het een geweldig formaat. Was een goede aankoop wat Bibi is er zwaar mee getrouwd :mrgreen: ze slaapt er vrijwel altijd.
Minka

Bericht door Minka »

Dat heb je mooi gemaakt. De kleine Bibi is weer verwend. :D
Amaris

Bericht door Amaris »

Update na de eerste nacht in de nieuwe kooi.

Huisje was verschoven dus Bibi heeft haar hangmat-plateau niet kunnen bereiken. Cosmasnack die ik erop had gelegd als test lag er dus ook nog. Ze had op begane grond en eerste verdieping gepoept, begane grond had ze speciaal haar poepbak ervoor verschoven om in de hoek te kunnen komen dus dat was iets minder. Desalniettemin wel verwacht.

Het enige probleem is dat ze nog niet helemaal door heeft dat je ook door de buis naar beneden kan... Ze is nu al overdag een aantal keer zelfstandig via het luikje in het hok gaan zitten om te slapen in haar nachthokje. Maar ze komt niet meer naar beneden :?: Komt ze vast vanzelf wel achter maar het is wel een beetje raar. Bibi is ook wel raar natuurlijk :clown:

Ik heb voor het nachthok-schuif-probleem een klosje hout wit gemaakt en wil die in het hok spijkeren in de hoop dat ze het huisje niet meer schuiven kan dan. (klemmen tussen wand en klosje zeg maar) Het zal wel te makkelijk gedacht zijn van mij, maar dan heb ik nog plan B! Vastschroeven op het klosje met een verbindingsstukje. Dat is alleen minder handig met schoonmaken dus ik hoop dat het niet nodig is. Anders bedenk ik wellicht nog een plan C.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik denk dat het klosje wel gaat werken, wij hebben in het buitenhok een hoeklijn vast geschroefd aan de bodem langs de poepbak en die krijgen ze ook niet meet van z'n plaats geschoven.
Maar wel vervelend dat ze toch nog niet helemaal begrijpt hoe ze van de ene naar de andere verdieping moet komen. Het zal haar uiteindelijk wel duidelijk worden denk ik want het blijft toch een fret. :)
Amaris

Bericht door Amaris »

Soms vraag ik het me wel af hoor, of Bibi wel een fret is :lach:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ach, ze heeft gewoon wat meer tijd nodig, het komt wel goed. :lol:
yvonne

Bericht door yvonne »

Het hok is mooi geworden hoor! En die trappetjes en buizen dat gaat ze vast nog wel leren, gewoon volhouden.
Een klosje is denk ik een goed idee, lijkt me stug dat ze het huisje daar over heen krijgt.
Amaris

Bericht door Amaris »

Ben blij dat iedereen haar hok mooi vindt :D Ben er ook erg blij mee, staat stuk beter in de kamer en Bibi heeft ruimte.
De buizen begrijpt ze nu! Alleen... de derde verdieping vindt ze te ver lopen ofzo? Ze gebruikt het niet. En ze bleef op de plateau's poepen dus heb er een plastic bakje als test ingezet; mevrouw is te lui om 's nachts naar beneden te gaan voor toilet.
Dus! Vandaag bij de Action koelkastbakjes gehaald als toilet voor op de tweede (en dadelijk als het werkte derde) verdieping. Het is al besnuffeld, nog niet gebruikt :P
Bibi is een gruwelijk luie fret! In her defense... ze is ook erg duf van haar medicatie. Dus wellicht dat ze na de spoeling het hele hok gaat gebruiken zoals hoort, ik wacht het af.

Ze gaat ook veel in haar hok, ik zie haar amper nog. Wellicht ook omdat ze duf is en dit veilig voelt? Maar is wel een goed teken natuurlijk! Was bang dat ze het onveilig zou vinden maar ze heeft het hok al snel goedgekeurd met de nodige aanpassingen.

Met Bibi verder geen verschil in conditie. Ze is dus duf, maar dat had Hanneke al voorspeld. Ze wil af en toe op schoot om even te aaien, ze voelt zich dan niet helemaal tof, dat merk je gewoon. Gaat ze hangen met halve oogjes op mijn arm. Heb niet het idee dat het door pijn komt want dan reageert ze anders. Het is ook niet zo dramatisch dat ik de dosis moet verlagen denk ik en sowieso staat het op het formulier van de spoeling dat dit zou gebeuren dus komt goed na donderdag.
Haar neusspray is wel dramatisch! Krijg het gewoon niet voor elkaar! Ik ga vanavond weer proberen (heb paar dagen niet gedaan) in de hoop dat er wat in haar neusje komt, maar had het idee dat het eerder in haar kont zat dan neus de vorige keer :|
Gesloten