Finley

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Sasha
Aantal fretten: 1

Finley

Bericht door Sasha »

Hallo allemaal!

Ik wil jullie voorstellen aan mijn fretje Finley. Hij is geboren op 2 mei 2015. Op het moment is hij dus ongeveer 17 weken oud. Hij is bij mij gekomen toen hij 10 weken oud was. Het is een echte donderstraal en tijdens het loslopen barst hij van de energie. Het is wel een lieverd en het bijtgedrag wordt al een stuk minder (vooral bij mij). Gelukkig is het bijten meestal speels bedoelt. Hij woont bij mij in huis maar hij heeft ook een ren waarin hij lekker buiten kan spelen. Hij is tenslotte gek op water!

Bij deze nog een paar foto's van Finley.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
aurora
Aantal fretten: 9

Re: Finley

Bericht door aurora »

hii finley :D

hij deelt de verjaardag met hopper en mijn dochter hehe :D
Mette

Bericht door Mette »

Wat een leukerd! Komt hij van een opvang?
Mayke

Bericht door Mayke »

Welkom mooie Finley !! :hart:
Want wat een mooi fretje is Finley Sasha, echt een supertje hoor.
Heerlijk om zo een pup te hebben, in het begin heb je je handen er aan vol, maar na wat tijd en hij wordt handelbaar dan heb je er een geweldig vriendje aan.
Fijn dat hij ook naar buiten kan, dat is altijd heerlijk voor fretten.....

Ik hoop dat je hier vaak je verhaal komt doen over Finley, ik ben erg benieuwd naar al jullie avonturen samen ! :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Oeh, wat een mooi donker doppie! En die laatste foto is echt prachtig! :hart:
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Wat een schatje. :D
ray

Bericht door ray »

Wat een knappert. :hart:
Kick

Bericht door Kick »

Lekker ding! :hart:
Amaris

Bericht door Amaris »

Hij ziet er ook wel beetje ondeugend uit op de foto's :brush: Zeker die laatste twee! Heerlijk ventje.
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Leuk koppie :D
Karen

Bericht door Karen »

Hey Finley! Wat ben jij een lekker moppie zeg :hart:

Met zo'n leuke pup heb je vast heelveel verhalen te vertellen. Ik ben heel benieuwd :lol:
yvonne

Bericht door yvonne »

Wat een lekker mannetje is Finley :hart:
Sasha

Bericht door Sasha »

Wat een leuke berichtjes allemaal! Met Finley gaat het hartstikke goed! Ik heb Finley gehaald bij een hobby fokker uit Boxmeer.

In het begin had ik wel wat problemen met het zindelijk krijgen buiten de kooi.Hij heeft nu al 2 dagen geen ongelukjes meer gehad buiten de kooi!! Als hij zo goed zindelijk blijft mag hij binnenkort ook in de woonkamer gaan spelen. Momenteel speelt hij alleen in de keuken omdat daar tegels liggen. In de woonkamer hebben we parket liggen en dat is niet zo goed schoon te maken :P . Ook heeft hij vandaag zijn eerste stukje kip gegeten. In het begin snapte hij niet wat hij er mee moest :D .
Marjan

Bericht door Marjan »

Zet dan wel een of twee poepbakken neer in de woonkamer want fretten nemen meestal niet de moeite een end te lopen naar hun eigen bak wanneer ze wat moeten doen. :)
Amaris

Bericht door Amaris »

Ik spreek uit ervaring dat wat Marjan zegt helemaal waar is :brush: Bibi heeft 4 bakken in de woonkamer/keuken/gang en nog presteert ze ernaast te zitten of gewoon halverwege het te veel moeite te vinden.

Maar wat goed, zindelijk worden voor een fret is erg moeilijk heb ik begrepen dus Finley, je gaat goed gozer!
Karen

Bericht door Karen »

Wat fijn dat het zo goed gaat :juich:

Hou er rekening mee dat er toch een poepje of plasje op het parket gedeponeerd gaat worden. Een nieuwe ruimte moet ook gemarkeerd worden als het zijne en sommigen doen dat door ook uitwerpselen te droppen. Houd de keukenrol dus goed bij de hand, zodat het gelijk opgepakt kan worden en het geen vlekken achterlaat :clown:
Mayke

Bericht door Mayke »

Fijn te horen dat het goed gaat met Finley !
Ik hoop dat hij alweer wat zindelijker is geworden, het kost even tijd en inderdaad, wat extra poepbakken in de woonkamer zullen voorlopig nog wel nodig zijn. Het is heel verschillend, sommige fretjes leren het snel om zindelijk te worden en zoeken altijd meteen de poepbak op, maar sommigen leren het nooit ! :roll:
Hopelijk heb je geluk met Finley !

Is het mannetje alweer gegroeid ? Is hij al gecastreerd ?
Laat je weer eens wat foto's zien, ik ben heel erg benieuwd !
Geef Finley een knff van me ! :D
Amaris

Bericht door Amaris »

Meer foto's van deze hunk inderdaad! :juich:
Sasha

Bericht door Sasha »

Weer een nieuwe update over Finley.

Het gaat gelukkig heel erg goed met hem! Hij groeit lekker door en weegt inmiddels al 1782 gram. Omdat ik dagelijks met hem bezig ben zie ik hem niet zo goed groeien. Maar als andere mensen hem vasthouden zeggen ze wel allemaal dat hij flink gegroeid is haha. Hij is ook bijna drie keer zo zwaar als toen ik hem kreeg :D.

Met zijn zindelijkheid gaat het ook al een stuk beter. In de kooi gaat het eigenlijk nooit fout en tijdens het loslopen nog een enkele keer. Soms moet ik hem nog wel even op de poepbak zetten om te vertellen dat hij zijn behoefte daar moet doen en niet op de vloer. Maar meestal snapt hij het daarna ook weer. Hij heeft tijdens het loslopen de keuken en de bijkeuken tot zijn beschikking. Ik heb ook geprobeerd om hem in de woonkamer te laten lopen. Dit was geen succes omdat hij het leuk vond om aan het dure leren bankstel van mijn ouders te krabben :???: .

Ik heb Finley nog niet gecastreerd. Ik was van plan om dit eind oktober te gaan doen omdat hij dan 6,5/7 maand oud is. Dan weet ik ook zeker dat hij oud genoeg is. Ik heb ook met de dierenarts afgesproken om tijdens de castratie de chip te laten zetten. Dit omdat het toch een vervelende ingreep is en omdat hij er dan minder stress van heeft.

Finley woont momenteel nog in de savic freddy 2 met een zelfgemaakt plateau. Dit is natuurlijk tijdelijk maar ik had deze nog over van de ratten die ik voor Finley had. Ik ben dus al een tijdje op zoek naar een andere kooi. Ik heb inmiddels de keuze gemaakt om gewoon een kooi te kopen en niet een kast om te gaan bouwen. Mij lijkt de ferret nation wel een fijne kooi. Ik wil eigenlijk de enkele versie hebben omdat ik de dubbele wel erg duur maar ook erg groot vind. Wat zouden jullie doen? Gewoon de enkele of toch de dubbele?

Afbeelding
Marjan

Bericht door Marjan »

Wat ziet hij er mooi uit zeg! En hij groeit ook lekker zo te lezen. :lol:

Een ferret nation is zeker een fijne kooi, mooi ruim, stevig en goed schoon te houden. Zelf hebben wij ze ook, elke fret heeft hier een dubbele FN tot haar beschikking. Maar in principe is een grote kooi een pure luxe wanneer je fret gewoon een paar uur per dag los kan rond lopen.
Dus wanneer je je fret genoeg de ruimte geeft buiten de kooi is een enkele kooi ruim voldoende. :)
Plaats reactie