Jillz

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Gebruikersavatar
Nadine
Berichten: 1998
Lid geworden op: 28 mar 2014 06:26
Aantal fretten: 99
Locatie: Enschede

Re: Jillz

Bericht door Nadine »

Succes vandaag!
Minka
Berichten: 4824
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:08
Aantal fretten: 0

Re: Jillz

Bericht door Minka »

En hoe is het gegaan?
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Jillz

Bericht door Marjan »

Ik zit Karen ook al te appen, ben ook wel benieuwd.
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Jillz

Bericht door Karen »

Een heel verhaal van Jillz, maar het is gelukkig geen acute oorontsteking. De oorontsteking zit er nog steeds, maar is eigenlijk momenteel lang niet zo erg als het eerder geweest is.

Ze heeft een bacteriele infectie, die haar al zeker twee jaar parten speelt. Tot nu toe had Hanneke aangenomen dat haar eerdere ontstekingen op zichzelf staande gevallen waren, veroorzaakt door virussen. Vandaag na de bloeduitslagen werd duidelijk dat het steeds om dezelfde terugkerende klachten ging en steeds nagenoeg hetzelfde bloed en urine beeld.
Momenteel heeft ze dus een heftige alvleesklierontsteking en een maag-, nier- en longontsteking. Gelukkig geen sepsis. Het tranen/huilen komt door overprikkeling van de zenuw, die langs de maag via de nek en oren naar het aangezicht loopt. Dezelfde zenuw die ook aangedaan kan zijn bij de oorontsteking. In dit geval vanwege de maag en alvlesklier ontsteking.

Ze gaat voor minimaal een half jaar aan de synulox, omeprazole en cerenia. Als voeding mag ze alleen nog maar z/d blik hebben en totdat ze dat goed eet nog aanvullen met waltham. Daarna de waltham minimaliseren tot de medicijnen. Over twee weken beginnen met enzymen toevoegen aan de maaltijd om de alvleesklier te ontlasten.
Op deze manier gaan we proberen haar te stabiliseren. Lukt dit, dan krijgt ze dit voor de rest van haar leven, wat dan nog best een aantal jaren goed kan gaan.

Reageert ze niet voldoende op de medicijnen, dan wordt ze geopereerd en worden er allerlei biopten genomen en weg gehaald wat nodig mocht blijken, zoals galblaas en een deel van de alvleesklier.
Momenteel is ze te ziek om deze operatie te ondergaan. Er is geen spoedindicatie, zoals een galblaas afsluiting. Dan was het een ander verhaal geweest. Tot nu toe heeft ze ook iedere keer goed op de synulox gereageerd, dus Hanneke heeft goede hoop dat het nu ook zo gaat zijn.

Ze heeft vandaag alvast injecties met cerenia en ab gehad om haar op weg te helpen.
We gaan er in ieder geval voor! Kleine Jillz moet gewoon weer stabiel en pijnvrij worden, dat is het doel. Daarbij zou het mooi zijn als ze zo'n 150 gram kan aankomen in gewicht. Stuivertje wisselen met Gool :mrgreen:

Mijn meisje ligt nu rustig te slapen in mijn bed, helemaal gevloerd na vandaag :hart:
Gebruikersavatar
Amaris
Berichten: 2494
Lid geworden op: 04 nov 2014 15:15
Aantal fretten: 0

Re: Jillz

Bericht door Amaris »

Gool kan wel wat grammetjes missen inderdaad, geef maar door aan kleine Jillz!
Wat een naar verhaal met al die klachten, hoop echt dat de synulox haar weer goed gaat helpen want operaties is nooit leuk :( Ga ervoor, Jillz!
Minka
Berichten: 4824
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:08
Aantal fretten: 0

Re: Jillz

Bericht door Minka »

Wel heftig allemaal. Heel beterschap met klein Jillz.
Gebruikersavatar
Nadine
Berichten: 1998
Lid geworden op: 28 mar 2014 06:26
Aantal fretten: 99
Locatie: Enschede

Re: Jillz

Bericht door Nadine »

He bah!
Nou hopen dat ze beter gaat worden.
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Jillz

Bericht door Marjan »

Allemaal niet misselijk wat ze mankeert, maar ik ben wel opgelucht dat het de oren niet zijn deze keer. Waarschijnlijk is dit ziektebeeld toch beter aan te pakken. beterschap voor Jillz!
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Jillz

Bericht door Karen »

Ik deel je gevoel hoor Marjan.
Als het haar oren waren geweest was het voor haar de laatste rit naar Hanneke geweest...
'Gelukkig' is het een ander verhaal :P


Ze heeft goed gereageerd op de injecties van gisteren! Hoewel we er natuurlijk nog lang niet zijn, voelt ze zich al wel beter. Geen geknars tijdens het eten en ook niet platliggen of kokhalsen erna vanochtend. Ze had zelfs wel zin in een kort spelletje met de Frettenkliniek-speelhengel :mrgreen:
Afgelopen nacht heeft ze op of tegen mijn buik doorgebracht....klinkt heel lief en is wel lekker warm, maar voor mij een teken dat ze echt serieus niet lekker is.

De z/d voeding gaat nog een hele uitdaging worden. Ze trekt er letterlijk haar neus voor op en als ik een beetje op mijn vinger voor haar hou, maakt ze zich heel snel uit de voeten....ook gemengd met waltham. Ik hoop dat als ze wat verder is en de meds goed aangeslagen zijn, ze zich beter gaat voelen en dan wat meer eetlust gaat krijgen. Mogelijk dat ze het dan wel leert eten. Voorlopig bied ik iedere keer een beetje aan...de aanhouder wint zeggen ze toch :mrgreen:
ray
Berichten: 3428
Lid geworden op: 28 mar 2013 15:58
Aantal fretten: 1

Re: Jillz

Bericht door ray »

Zo best heftig, maar denk ook wel te behandelen.
Beterschap Jillz!
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Jillz

Bericht door Kick »

Ohjee, z/d... Nou, succes alvast :mrgreen:
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Jillz

Bericht door Karen »

Nou dank je Kick....dat zal ik nodig hebben. Ze vindt het echt drie keer niks!
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Jillz

Bericht door Marjan »

Ik heb het hier ook nooit bij een fret naar binnen gekregen. :???:
Minka
Berichten: 4824
Lid geworden op: 03 jan 2014 20:08
Aantal fretten: 0

Re: Jillz

Bericht door Minka »

Ook dat nog dat ze het niet wil eten. :???:
Gebruikersavatar
Mariël
Berichten: 2546
Lid geworden op: 28 jul 2013 15:23
Aantal fretten: 1
Locatie: Leiderdorp

Re: Jillz

Bericht door Mariël »

*leest dit met op de achtergrond een Z/D smikkelende fret*
Wat zijn fretten toch zeurpieten met eten.. Zo niet handig voor hunzelf! :???:

Karen, heb je het al geprobeerd op mijn manier? Wil ze dat ook niet? :(
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Jillz

Bericht door Karen »

Ja heb ik en nee, dat is helemaal hopeloos.
Gebruikersavatar
Kick
Berichten: 13397
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:51
Aantal fretten: 1

Re: Jillz

Bericht door Kick »

:???:
Gebruikersavatar
Mariël
Berichten: 2546
Lid geworden op: 28 jul 2013 15:23
Aantal fretten: 1
Locatie: Leiderdorp

Re: Jillz

Bericht door Mariël »

:(
Gebruikersavatar
Karen
Berichten: 12910
Lid geworden op: 15 jan 2013 23:24

Re: Jillz

Bericht door Karen »

Omdat Jillz steeds midden in de nacht zo ziek is, heb ik om 3 uur een beetje waltham gegeven. Het lijkt voor vandaag in ieder geval te werken. Ze heeft rustig verder geslapen en vanochtend was ze heerlijk actief en in haar hum :D

Verder is zij te slim voor haar eigen bestwil...je kan haar maar eenmalig met iets om de tuin leiden. Ik ben een beetje door mijn creatieve oplossingen heen om haar te temperaturen 8-) Dat vindt ze echt verschrikkelijk en ze kan dan zo over de rooie gaan dat ze gewoon flauwvalt. Dat is al eens gebeurd en gebeurde vorige keer bij Hanneke ook weer bijna. Gelukkig was haar temp vanochtend mooi 38.2, dus als ik het vermoeden heb dat ze geen koorts heeft, vind ik het voorlopig weer even gesneden. Over een poosje kan ik alle trucjes wel weer herhalen :mrgreen:

Ik ben niet ontevreden voor nu :D
Gebruikersavatar
Marjan
Berichten: 23203
Lid geworden op: 14 jan 2013 15:26

Re: Jillz

Bericht door Marjan »

Klinkt inderdaad niet verkeerd. :D
Plaats reactie