Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Koda, Fé en Raisin

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Mette
Aantal fretten: 1

Re: Lenn, Eller, Mhysa en Patou

Bericht door Mette »

Alle fretjes zijn zo glad als een aaltje in hun startende wintervachtjes. Práchtig vind ik ze zo :hart: .

Afgelopen vrijdag zijn we naar Hanneke gegaan, en Mhysa heeft een 4-jarig implantaat gekregen. Het doorvoelen ging goed. Alleen wat last van de buiklymfeklieren, maar dat wordt zeer geregeld geconstateerd bij mijn fretjes door de rauwvoeding. Ik ga het er echt niet voor opgeven en wordt constant voor de KVV gewaarschuwd, maar ik voer buiten het voorjaar om alleen maar prooi aan de flupjes. Hoe dan ook erg blij dat de stress verder van haar maag was! De medicijnenkuur is vanaf vandaag ook gestopt, dus Mhysa is weer back to normal.

Vrijdag ging ik na de tijd naar een vriendin in de buurt om daar te helpen met een fotoshoot van haar drietal, van mij afkomstig dit jaar. Mhysa mocht tussentijd even in de losloopren, maar lag ook veel in haar hangmat in de carrier te slapen smiddags toen wij alle foto's uitzochten :lol: . Ze houden toch wel van het vertrouwde plekje.
Afbeelding

De mooiste foto's uit de shoot:

Leiko, dochter van Patou en Lenn
Afbeelding

Aiko (in sportstand dus wat minder kleur), dochter van Patou en Lenn
Afbeelding

Hiro, zoon van Mhysa en Lenn
Afbeelding

Afbeelding
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

Mooie modellen op mooie kiekjes :P De selfies mogen de deur uit, doe mij er nog maar een paar als deze!
Mette

Bericht door Mette »

Nog een paar erbij maar dan! Zo wel een beetje karig van de dames eigenlijk :lol:

Leiko:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Aiko:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hiro:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Mooi mooi :mrgreen:
Nog even geduld en dan heb ik ook van die mooie foto's :hart:
trea

Bericht door trea »

Echt mooi. En als het goed ik ook van de mijne
Marjan

Bericht door Marjan »

Zo zeg, dat zijn super mooie plaatjes! Wat voor camera heb je als ik vragen mag?
Kick

Bericht door Kick »

Mooie foto's hoor :D

Maar zijn jullie niet bang dat ze er vandoor gaan (als ze ergens van schrikken ofzo)?
Amaris

Bericht door Amaris »

Kick schreef:Mooie foto's hoor :D

Maar zijn jullie niet bang dat ze er vandoor gaan (als ze ergens van schrikken ofzo)?
Datzelfde vroeg ik me dus ook al af! Ik zou als de dood zijn dat het 'dag fret!' is met een raar geluid of iets dergelijks.
Mette

Bericht door Mette »

Nee die vraag krijg ik echt heel vaak na zulke shoots, maar dat gebeurt nooit. Ik doe het al jaren met pups en volwassenen dus ik weet exact in te schatten hoe ze reageren bij welk geluid ook. Maar ik word nooit arrogant door de ervaring... Je moet niet locaties kiezen die niet handig zijn of waar je risico mee neemt, dat doe ik nooit. Het zijn altijd locaties waar ze niet zomaar weg kunnen schieten en bovendien sta ik er echt pal naast.

Bij Hiro die zo omhoog kijkt rechts zie je het stokje nog rechtsboven in de hoek waarmee ik hem afleid :mrgreen: . Ze schieten soms weleens weg, maar hooguit een meter of ergens onder, maar ik schat van te voren al in waar ze zoal naartoe kunnen... Ze gaan nóóit op hard tempo in een vreemde omgeving en het zijn altijd locaties waar ik ze in kan halen. Nog nooit een sprintje hoeven trekken zelfs dus dat geeft al aan dat dat echt nooit gebeurd :brush: .

De fotografe heeft een Canon eos 60D, semi professional. Ik moet zelf ooit nog een spiegelreflex kopen, maar moet nog even sparen :clown: . Maar zij had ook mijn shoot gedaan onlangs en halverwege november hebben we er weer 1, en dan incl. Trea en Nadine ;).
Marjan

Bericht door Marjan »

Oohhh, dacht dat het jou eigen camera was. Maar super fraaie foto's in ieder geval. :D
ray

Bericht door ray »

Wauw mooie foto's! :hart:
Karen

Bericht door Karen »

Prachtige foto's hoor!
Mette

Bericht door Mette »

Vanaf gisteren is er een 5e bewoner bijgekomen: Lexx. De naam is vooral door degene gekozen bij wie hij eigenlijk 2 jaartjes zou wonen, maar door wat ruimtegebrek komt hij toch het eerste jaar bij mij wonen. Hij is namelijk gezamenlijk eigendom.

Lexx moet nog wel even wennen en veel leren, want hij kwam afgelopen week van een fretteur waar hij met 13 in een groot hok zat. De bikkel had nog nooit een flesje gezien, waarschijnlijk ook nooit andere prooi dan konijn gegeten (gelukkig geen brokjes) en snapt ook de bak nog niet helemaal. Hij maakt ontzettend veel mee zo ineens. Toch is hij nog maar 5 maandjes jong en een enorme krachtpatser met fretteerervaring. Hij mag het komende jaar lekker bij ons wonen en heeft zijn intrek genomen in de 3e verdieping boven Mhysa, die de onderste 2 heeft van die FN.

Vanochtend trof ik hem in de hangmat aan, waarna hij me zo begroette:
Afbeelding

Het is ook een slim ventje, want hij had binnen 2 sec het roostertje al van het putje en snapte na even de super thru way ook.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben erg blij met hem, en zijn kinderlijke nieuwsgierigheid van alles nog moeten ontdekken! Ik hoop dat hij vlug wat ontdooid en gewend zal raken aan de nieuwe situatie. En ik aan hem natuurlijk. Heel spannend zo'n nieuweling! Hij zal binnenkort zijn eerste enting krijgen en in december de 2e bij Hanneke.
Marjan

Bericht door Marjan »

Wat doe je mij aan! :( Ik smelt! Dat puppenmannetje mag hier ook gelijk komen wonen. :hart: :hart: :hart:
Kick

Bericht door Kick »

Lekker ventje hoor! :D
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Het is een leukerd! :hart:
Karen