Liva, deel 2
Re: Liva, deel 2
Sinds gister heeft Liva 2 bulten in d'r hals, aan beide zijden van haar hals 1 op precies dezelfde plek...
Enig idee wat het zou kunnen zijn?
Enig idee wat het zou kunnen zijn?
Die pijltjes sorry maar ik moest er even om lachen
Nu serieus misschien lymfeklieren die opgezet zijn?
Nu serieus misschien lymfeklieren die opgezet zijn?
Jup opgezwollen lymfeklieren.
Ja dat vermoede ik ook, maar waardoor zou dat kunnen komen?
Oeps, die zijn wel erg snel ontstaan dan. Ik denk ook dat het haar lymfeklieren zijn maar het lijkt mij niet zinvol om te speculeren waardoor dat zou komen. Kun je eens voelen of ze op meer plekken op haar lijf deze verdikkingen heeft? En dan met name in de oksels en liezen zou je eens moeten voelen.
En ik zou even een mailtje naar Hanneke sturen met een foto erbij maar ik denk dat het verstandig is om dit zo snel mogelijk even te laten onderzoeken.
En ik zou even een mailtje naar Hanneke sturen met een foto erbij maar ik denk dat het verstandig is om dit zo snel mogelijk even te laten onderzoeken.
Dat kan vanalles zijn. Ik zou er niet grote spoed achter zetten. Je komt immers toch geregeld met Liva bij Hanneke. Ook moertjes die net nest-af zijn hebben wat vergrote lymfeklieren bijv.
Kan ook op een ontsteking duiden toch?
Ik heb op de site van de Frettenkliniek gekeken naar symptomen van lymfoom, maar die heeft ze verder niet.
Wel reutelt ze weer, is ze weer meer misselijk en heeft de afgelopen week geregeld groene ontlasting gehad.
Verder is ze qua gewicht gelijk aan de vorige keer, is ze actief, knettergek (behalve gister en vandaan wat minder) en d'r temp is ook goed (38,5)
Ik ben zelf ook al een week verkouden, hoest me te pletter en heb keelpijn gehad..
Dus het kan vanalles zijn, denk ik..
@Marjan: Ik heb vanmorgen al een mail naar Hanneke gestuurd met de foto's.
Ik heb haar voor de zekerheid maar gestoomd, geef haar neusspray en kamillethee voor d'r keel en maag.. Zoals altijd bij d'r "normale" problemen..
Verder wacht ik de mail even af en anders bel ik morgen Hanneke even om te overleggen...
*probeert zich niet teveel zorgen te maken*
Edit: Het ziet er overigens ook veel groter uit door vacht en huid, dan het is als je voelt.. Dan voel je echt maar hele kleine knopjes zitten..
Overigens kan ik die in haar oksels ook voelen zitten, maar ook heel klein..
Ik heb op de site van de Frettenkliniek gekeken naar symptomen van lymfoom, maar die heeft ze verder niet.
Wel reutelt ze weer, is ze weer meer misselijk en heeft de afgelopen week geregeld groene ontlasting gehad.
Verder is ze qua gewicht gelijk aan de vorige keer, is ze actief, knettergek (behalve gister en vandaan wat minder) en d'r temp is ook goed (38,5)
Ik ben zelf ook al een week verkouden, hoest me te pletter en heb keelpijn gehad..
Dus het kan vanalles zijn, denk ik..
@Marjan: Ik heb vanmorgen al een mail naar Hanneke gestuurd met de foto's.
Ik heb haar voor de zekerheid maar gestoomd, geef haar neusspray en kamillethee voor d'r keel en maag.. Zoals altijd bij d'r "normale" problemen..
Verder wacht ik de mail even af en anders bel ik morgen Hanneke even om te overleggen...
*probeert zich niet teveel zorgen te maken*
Edit: Het ziet er overigens ook veel groter uit door vacht en huid, dan het is als je voelt.. Dan voel je echt maar hele kleine knopjes zitten..
Overigens kan ik die in haar oksels ook voelen zitten, maar ook heel klein..
Het ziet er inderdaad groots uit op de foto, ik heb dat nog nooit zo gezien. Maar wacht inderdaad maar even een reactie op de mail af, dan hoor je het vanzelf.
Wel vervelend hoor...
Ik heb dit maar dan erger bij Nibbit gezien, maar die bleek lymfoom te hebben. Waarschijnlijk misschien toch een virus waarbij de kliertjes opgezet zijn.
Als dit zo blijft dan is een tripje naar Hanneke niet verkeerd.
Als dit zo blijft dan is een tripje naar Hanneke niet verkeerd.
Jillz heeft dit erg vaak gehad. Meestal was er inderdaad iets aan de gang op dat moment, soms ook niet duidelijk wat. Op zich hoef je niet gelijk inde stress te schieten hierover. Een klein beetje vergelijkbaar met een vergrote milt.
Overigens zie je ze bij de schouder vaak wat duidelijker en lijken ze groter dan ze werkelijk zijn, doordat daar ook vetophopingen zitten. In de winter wat meer dan in de zomer, waardoor het al gauw lijkt dat er dikke bulten zitten.
In dit geval zou het dus best van jouw verkoudheid kunnen komen.
Overigens zie je ze bij de schouder vaak wat duidelijker en lijken ze groter dan ze werkelijk zijn, doordat daar ook vetophopingen zitten. In de winter wat meer dan in de zomer, waardoor het al gauw lijkt dat er dikke bulten zitten.
In dit geval zou het dus best van jouw verkoudheid kunnen komen.
Net Hanneke aan de telefoon gehad, omdat ik nog geen antwoord had op mijn mail..
Zij maakt zich er niet echt veel zorgen om en we hebben besloten het even aan te kijken.
Voor het reutelen gaat ze weer op de Polaramine.
Ondertussen is Liva hier onder luid gemok vanalles overhoop aan het halen..
Zij maakt zich er niet echt veel zorgen om en we hebben besloten het even aan te kijken.
Voor het reutelen gaat ze weer op de Polaramine.
Ondertussen is Liva hier onder luid gemok vanalles overhoop aan het halen..
Gelukkig. Geweldig dat ze weer aan het mokken is
Mooi!
Oh gelukkig maar! Vond het er best eng uitzien.
Ik heb toevallig gisteren hetzelfde geconstateerd bij Bibi! Ik vond al dat haar nek wat dikker was, en zag dit van Liva, dus meteen weer kijken. En ze heeft hetzelfde.
Nu was ik ook erg verkouden en verder zie ik aan Bibi ook vrij weinig. Ze was wel wat afgevallen maar ze had ook haar hok verbouwt waardoor ze een nacht niet bij haar eten kon... en nu eet ze gewoon goed.
Het stelt me wat gerust om te horen dat Hanneke bij Liva niet meteen spoed erop zet, want maakte me ook meteen zorgen!
Wanneer moet je met Liva weer naar Hanneke? Ik moet volgende week vrijdag. Als ze er iets over zegt zal ik het in Bibi's dagboek plaatsen sowieso, misschien dat het voor Liva ook wat nuttigs is nog?
Nu was ik ook erg verkouden en verder zie ik aan Bibi ook vrij weinig. Ze was wel wat afgevallen maar ze had ook haar hok verbouwt waardoor ze een nacht niet bij haar eten kon... en nu eet ze gewoon goed.
Het stelt me wat gerust om te horen dat Hanneke bij Liva niet meteen spoed erop zet, want maakte me ook meteen zorgen!
Wanneer moet je met Liva weer naar Hanneke? Ik moet volgende week vrijdag. Als ze er iets over zegt zal ik het in Bibi's dagboek plaatsen sowieso, misschien dat het voor Liva ook wat nuttigs is nog?
Alle tips en info is nuttig het duurt nog even maar nu alvast succes!
Elke fret is anders natuurlijk, maar vind zelf alle tips en info ook altijd nuttig
Ik ben zeker benieuwd wat Hanneke van Bibi zegt!
Hoe oud is Bibi nu eigenlijk, ook nog jong toch?
Ik heb geen afspraak staan op het moment bij Hanneke...
Hoe oud is Bibi nu eigenlijk, ook nog jong toch?
Ik heb geen afspraak staan op het moment bij Hanneke...