Frettenspul
- Helen
- Aantal fretten: 2
- Contacteer:
Re: Frettenspul
Minka... schatje Natuurlijk ben ik niet boos op je!
Je hebt gelijk.. maar de omstandigheden waren zo dat hem niet zou nekken, hij had er verder geen pijn of last van.
En wat ze zei; hij zal eerder sterven aan het hartfalen dan de Lymfoom en dat is dus ook gebeurd.
Daarbij wist ik al dat hij het niet lang zou trekken ondanks dat hij het even goed deed.
Zei vorige maand al tegen Hanneke dat hij de kerst niet zou halen, zij was toen nog optimistisch..
Afgelopen weekend ging het helemaal fout, hij kwam aan en ik had bij voorbaat al een briefje gekregen met
"wat te doen als"...
Dit mocht gewoon niet meer baten, eerder werkte het perfect. Maar nu gebeurde er eigenlijk niets meer...
Dus het hele weekend heb ik tegen de maandag aan zitten hikken en mijn bevestiging kwam gisterochtend
na 3 hoestbuien binnen 2 uur tijd. Werd er tussen gepropt als spoed aan het einde van de dag omdat we
beiden wisten dat dit het laatste bezoek zou worden.
Toen ik thuis kwam was ik gebroken en kapot... heb met zijn doosje op schoot gezeten en kon niet geloven
dat mijn Plukkebeest er niet meer was
Ik heb Ukkie gehaald en het doosje open op de grond gezet, die 2 waren erg close..
Ukkie heeft hem een paar flinke slobbers gegeven en is weggelopen. Voor hem was het goed maar ik brak
toen ik dat zag.
Vanmorgen zonder nadenken voor hem en Flex brokkenbrij gemaakt... oh ja.. dat hoeft niet.
Ukkie vond het niet erg en weggooien kon ik niet. Dus Uk had geluk
Alle briefjes en dingetjes die in de keuken hingen met schema's enzo daarna weggehaald.
Weegschaal in de kast.. afijn alles wat met Pluk te maken had in de keuken moest gewoon weg.
Zijn kooi gisteravond schoongemaakt en de trap naar beneden gedaan zodat Uk naar beneden kon.
Mandje laten staan en nu komt Ukkie niet meer boven maar ligt alleen maar beneden in dat mandje.. pfff..
Vanmorgen was Ukkie gelukkig vrolijk en liep te draken en te stampen. Nu ik nog..
Je hebt gelijk.. maar de omstandigheden waren zo dat hem niet zou nekken, hij had er verder geen pijn of last van.
En wat ze zei; hij zal eerder sterven aan het hartfalen dan de Lymfoom en dat is dus ook gebeurd.
Daarbij wist ik al dat hij het niet lang zou trekken ondanks dat hij het even goed deed.
Zei vorige maand al tegen Hanneke dat hij de kerst niet zou halen, zij was toen nog optimistisch..
Afgelopen weekend ging het helemaal fout, hij kwam aan en ik had bij voorbaat al een briefje gekregen met
"wat te doen als"...
Dit mocht gewoon niet meer baten, eerder werkte het perfect. Maar nu gebeurde er eigenlijk niets meer...
Dus het hele weekend heb ik tegen de maandag aan zitten hikken en mijn bevestiging kwam gisterochtend
na 3 hoestbuien binnen 2 uur tijd. Werd er tussen gepropt als spoed aan het einde van de dag omdat we
beiden wisten dat dit het laatste bezoek zou worden.
Toen ik thuis kwam was ik gebroken en kapot... heb met zijn doosje op schoot gezeten en kon niet geloven
dat mijn Plukkebeest er niet meer was
Ik heb Ukkie gehaald en het doosje open op de grond gezet, die 2 waren erg close..
Ukkie heeft hem een paar flinke slobbers gegeven en is weggelopen. Voor hem was het goed maar ik brak
toen ik dat zag.
Vanmorgen zonder nadenken voor hem en Flex brokkenbrij gemaakt... oh ja.. dat hoeft niet.
Ukkie vond het niet erg en weggooien kon ik niet. Dus Uk had geluk
Alle briefjes en dingetjes die in de keuken hingen met schema's enzo daarna weggehaald.
Weegschaal in de kast.. afijn alles wat met Pluk te maken had in de keuken moest gewoon weg.
Zijn kooi gisteravond schoongemaakt en de trap naar beneden gedaan zodat Uk naar beneden kon.
Mandje laten staan en nu komt Ukkie niet meer boven maar ligt alleen maar beneden in dat mandje.. pfff..
Vanmorgen was Ukkie gelukkig vrolijk en liep te draken en te stampen. Nu ik nog..
Het is wel heel mooi hoe ze toch nog samen konden zijn in de laatste momenten. Alleen zo sneu dat het toch zo rap nog mis ging met de kleine vent. Had het echt niet verwacht, na alle berichten van verbetering van de laatste tijd.
Och jee, dat is dan toch nog heel snel gegaan dan. Heel erg veel sterkte Helen, het blijven telkens weer de moeilijkste beslissingen in je leven om een fret te laten gaan.
Inderdaad ineens snel zeg Heel veel sterkte! Dag Pluk, dans op de brug...
- Helen
- Contacteer:
Dat zijn fretten he... zo lopen ze nog alle kasten open te trekken en zo heb je geen stopwatch meer nodig om de ademhaling te tellen..
En zo mag je ze weg brengen
Ja met de Furosemide ging hij een poosje lekker en had ik voorzichtig hoop dat hij misschien... maar
toen kwam de speld en poef.. bubbel van hoop kapot.
Uk en Pluk hebben nooit problemen gehad met elkaar. Dat is het lullige er aan..
Maar ik merkte aan Pluk dat hij rust nodig had en niet meer die drukke lummel kon hebben.
Als Uk rustig was, geen probleem maar Ukkie wil altijd spelen en begreep niet waarom
Pluk dat niet meer zag zitten. Ze gingen eerst apart los en daarna in aparte kooien.
Ukkie was het er niet mee eens maar het kon niet anders.
Zij zijn 1 van de weinige uitzonderingen waarbij het eerder fout ging bij uit elkaar halen dan
andersom. Op Pluis zijn laatste dagen heeft Ukkie alleen maar bij hem gelegen. Ook buiten de
kooi... ging niet spelen maar kroop meteen bij Pluis in de mand die helemaal niet meer wilde.
Dat was ook heel snel, medicatie hielp niets.. hij is tijdens de opname overleden.
Maar voor ik hem bracht heb ik uren met hem in de armen gezeten op de grond. Wist genoeg..
Je weet het en toch...
En zo mag je ze weg brengen
Ja met de Furosemide ging hij een poosje lekker en had ik voorzichtig hoop dat hij misschien... maar
toen kwam de speld en poef.. bubbel van hoop kapot.
Uk en Pluk hebben nooit problemen gehad met elkaar. Dat is het lullige er aan..
Maar ik merkte aan Pluk dat hij rust nodig had en niet meer die drukke lummel kon hebben.
Als Uk rustig was, geen probleem maar Ukkie wil altijd spelen en begreep niet waarom
Pluk dat niet meer zag zitten. Ze gingen eerst apart los en daarna in aparte kooien.
Ukkie was het er niet mee eens maar het kon niet anders.
Zij zijn 1 van de weinige uitzonderingen waarbij het eerder fout ging bij uit elkaar halen dan
andersom. Op Pluis zijn laatste dagen heeft Ukkie alleen maar bij hem gelegen. Ook buiten de
kooi... ging niet spelen maar kroop meteen bij Pluis in de mand die helemaal niet meer wilde.
Dat was ook heel snel, medicatie hielp niets.. hij is tijdens de opname overleden.
Maar voor ik hem bracht heb ik uren met hem in de armen gezeten op de grond. Wist genoeg..
Je weet het en toch...
Pff sterkte Helen! Zeer aangrijpend hoe je het verteld.
Het is zoals je het schrijft. Je weet het, maar toch...
Heel veel sterkte Helen!
Ook van mij heel veel sterkte.
Heel erg veel sterkte!
- Helen
- Contacteer:
Bedankt lieve mensen xxx
Heb heel wat katten en fretten weggebracht maar het wordt er niet minder pijnlijk om...
Zeker niet bij de dieren waar je strakste band mee hebt.
Dit was de eerste keer dat ik achteraf niet twijfelde en geen schuldgevoel had.
Bij de fretten had ik altijd zo'n zo'n.... jeweetwel gevoel.. bij sommige nog steeds.
Zeker nu ik wat wijzer geworden ben.
Ik was ook erg blij met de steun van "Frummel"
De manier waarop Hanneke begeleid is erg echt super en mooi...
Je gaat niet naar huis met dat knagende gevoel.
Ukkie was vandaag zeer relaxed!
Hij ging heel relaxed gisteravond al liggen bij een wildvreemde haha!
Gewoon op de arm languit en oogjes dicht ook de tas werd grondig geïnspecteerd.
Vandaag kwam het slaafje van Gaia en ook daar lekker relaxed liggen.
De dagen eerder was hij wat aan het draaien en doen ook bij mij. Maar dat is
nu ook voorbij.
Terwijl ik dit type rent er een heel klein mini dametje al mokkend en wardancend
rond.. ik lach me rot. Afleiding genoeg dus
Komt wel goed.. ben dit keer een stuk rustiger en mis hem natuurlijk als een gek
maar we moeten door en daar zorgen die andere rebellen wel voor
Heb heel wat katten en fretten weggebracht maar het wordt er niet minder pijnlijk om...
Zeker niet bij de dieren waar je strakste band mee hebt.
Dit was de eerste keer dat ik achteraf niet twijfelde en geen schuldgevoel had.
Bij de fretten had ik altijd zo'n zo'n.... jeweetwel gevoel.. bij sommige nog steeds.
Zeker nu ik wat wijzer geworden ben.
Ik was ook erg blij met de steun van "Frummel"
De manier waarop Hanneke begeleid is erg echt super en mooi...
Je gaat niet naar huis met dat knagende gevoel.
Ukkie was vandaag zeer relaxed!
Hij ging heel relaxed gisteravond al liggen bij een wildvreemde haha!
Gewoon op de arm languit en oogjes dicht ook de tas werd grondig geïnspecteerd.
Vandaag kwam het slaafje van Gaia en ook daar lekker relaxed liggen.
De dagen eerder was hij wat aan het draaien en doen ook bij mij. Maar dat is
nu ook voorbij.
Terwijl ik dit type rent er een heel klein mini dametje al mokkend en wardancend
rond.. ik lach me rot. Afleiding genoeg dus
Komt wel goed.. ben dit keer een stuk rustiger en mis hem natuurlijk als een gek
maar we moeten door en daar zorgen die andere rebellen wel voor
Dat is een ding wat zeker is!Helen schreef:De manier waarop Hanneke begeleid is erg echt super en mooi...Je gaat niet naar huis met dat knagende gevoel.
En gelukkig heb je nog fretten thuis die voor afleiding kunnen zorgen, daar zijn het sterren in.
Afleiding werkt het beste, en daar heb je kooien van vol
Nogmaals veel sterkte!
Ben het helemaal met je eens dat Hanneke goed begeleid in dit soort situaties en ook echt meeleeft.
Afleiding heb je genoeg gelukkig
Ben het helemaal met je eens dat Hanneke goed begeleid in dit soort situaties en ook echt meeleeft.
Afleiding heb je genoeg gelukkig
- Helen
- Contacteer:
Nou inderdaad! Kooien vol!
Alle kooien zijn lekker gevuld, net als vroeger... allemaal ondeugende en leuke fretjes.
1 ervan is 8 maanden :-O
Tweede loopt alweer los en voor hem is het alweer bedtijd, ligt ook al in de mand te maffen...
Ukkie heeft zijn uitspattingen al gehad en ligt daar nu van bij te komen LOL!
Kon ik mooi even de computer aan slingeren.
Als het goed is komt Pluk vandaag thuis, ligt een beetje aan of Fred de bus mee kan kapen
vanavond. Anders wordt het na de kerst. Het is niet het beste moment om te overlijden in
deze tijd van de maand maar ik verdomde het om hem nog langer te lijden. Als dat dan
betekend dat ik iets langer op zijn as moet wachten.. swa.. zijn geestje zit toch al over
de brug en in mijn
Hanneke... wereldwijf!
Heb mijn mening zo moeten bijstellen, had er 2 jaar geleden helemaal geen idee van en
vertrouwde nog helemaal op Jacob. Nu kan ik alleen nog maar denken na die eerste echte
ontmoeting hoe leuk ze is en hoe goed ze is geweest voor mijn Plukkebeestje..
Hoe ontspannen dat laatste moment is geweest en haar goede zorgen
Ik vind het eigenlijk best jammer dat ze geen katten doet :-p
Alle kooien zijn lekker gevuld, net als vroeger... allemaal ondeugende en leuke fretjes.
1 ervan is 8 maanden :-O
Tweede loopt alweer los en voor hem is het alweer bedtijd, ligt ook al in de mand te maffen...
Ukkie heeft zijn uitspattingen al gehad en ligt daar nu van bij te komen LOL!
Kon ik mooi even de computer aan slingeren.
Als het goed is komt Pluk vandaag thuis, ligt een beetje aan of Fred de bus mee kan kapen
vanavond. Anders wordt het na de kerst. Het is niet het beste moment om te overlijden in
deze tijd van de maand maar ik verdomde het om hem nog langer te lijden. Als dat dan
betekend dat ik iets langer op zijn as moet wachten.. swa.. zijn geestje zit toch al over
de brug en in mijn
Hanneke... wereldwijf!
Heb mijn mening zo moeten bijstellen, had er 2 jaar geleden helemaal geen idee van en
vertrouwde nog helemaal op Jacob. Nu kan ik alleen nog maar denken na die eerste echte
ontmoeting hoe leuk ze is en hoe goed ze is geweest voor mijn Plukkebeestje..
Hoe ontspannen dat laatste moment is geweest en haar goede zorgen
Ik vind het eigenlijk best jammer dat ze geen katten doet :-p
Ik las dit en dacht "huh Fred overleden" ow nee ik lees verkeerdHelen schreef:ligt een beetje aan of Fred de bus mee kan kapen
de brug en in mijn
- Helen
- Contacteer:
Nou... die zou je af en toe de nek omdraaien hoor :twisted: