Jessie

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Amaris
Aantal fretten: 0

Re: Jessie

Bericht door Amaris »

Van die ratten die ik langs zie komen op de rattery? :shock: :roll:
Marjan

Bericht door Marjan »

Toch ergens zonde dat je zo'n goede prooi eter brokken laat eten hoor.
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Sorry Stefanie, jep die zelfde ratjes.
Ik heb mijn selectie gemaakt, al komt die niet online ;)

Ik vind het noodzakelijk dat Jess ook brokken kan eten,
eens in de 2maand een weekje koppigheid van haar kan weinig kwaad.
Mette
Aantal fretten: 1

Bericht door Mette »

Waarom Marjan? Het kan 1 of 2 jaar op het leven van een oude fret schelen als je terug kunt schakelen zodra de maag de bacteriën van rauwvoeding niet meer aan kan. 100% op Waltham doorleven is dan nog minder als optie... Is wel zo prettig als ze de smaak een beetje dulden en kennen immers. Ik kan de brokkendagen voor iedereen aanraden. Ze krijgen het nooit heel lang (puur voor die smaak) en de basis bestaat altijd uit 100% prooi. Gezonder kan naar mijn mening niet.
Marjan

Bericht door Marjan »

Maar je kunt toch gewoon standaard brokken in haar kooi laten staan? Mijn ervaring met prooi eters is dat ze op z'n tijd toch af en toe brokken zullen gaan eten. Vooral wanneer ze prooi hadden wat niet echt hun voorkeur had. 8-)
Nadine

Bericht door Nadine »

Hihi dan ken je Jessie niet :brush:
Die hongert zich echt uit als ze weet dat er toch een muis aan komt.
Ow en prooi van geen voorkeur staat hier hetzelfde als uithongeren. Niet lekker word niet gegeten.
Amaris

Bericht door Amaris »

.... *schuifelt weg en gaat in een hoekje zitten*
Ik begrijp dat fretten ook moeten eten en ik weet dat Bibi ook dieren eet enzo... Maar AAAAWWWWWW :cry:
Vind het heel knap dat je dat kan, ik zou het absoluut niet kunnen.
En ik weet; biologische rat/muis is beter dan prooidier-bestelling rat/muis. Maar dan nog... ik zou een schuur vol ratten/muizen hebben voor ik er ook maar 1 aan Bibi voer haha!
Heb er zwaar respect voor dat je uit je eigen kweek voert.
Marjan

Bericht door Marjan »

Het blijft een eigen keuze natuurlijk en ik snap de logica erachter ook wel maar zelf zou ik dit niet zo doen bij een gezonde, prooi etende fret. :)
Karen

Bericht door Karen »

Hier gaat het net zo met de brokken hoor Nadine. Erbij in de kooi raken ze het echt niet aan! Liever drie dagen niets eten dan brokken pakken...ook hetzelfde met prooi dat ze niet lekker vinden. Eigenwijze donderstenen zijn het! :mrgreen:

Ik heb ze nu op de brij gehad, ivm een preventief maagkuurtje voor de vakantie. Dat ging prima :D
Noury is inmiddels alweer terug op prooi en kijkt niet meer om naar brij of brok :lol:
Minka

Bericht door Minka »

Ik snap ook wel de logica van brokken. Mila kent totaal geen brok en ik weet ook niet of ze het gaat eten. Ik moet het wel een keer proberen, maar ik zou het meer in snoepvorm geven. Gewoon kijk eens een lekker tussendoortje. Mijn voorkeur blijft prooi en ik wurm me in alles om Mila maar aan de prooi te houden. Waltham daar doet ze wel een moord voor.
Mette

Bericht door Mette »

Het is ook heel moeilijk om die techniek te hanteren van streng zijn, dagenlang op rij. Blijft zeker petje af voor ieder die dat lukt. Joh ik vond het vroeger toen we op rauwvoeding over ging al doodeng om ze geen brokken meer te geven.... Onder het mom "jeetje valt er nu écht niet 1 dood neer?" :lol: . Echt ik kon wel door de grond zakken zo'n gevoel. Maar waarachtig maar waar ze bleven op 4 pootjes staan en vonden het nog lekker ook na even oefenen.

Ik weet nog dat jij / Minka heel bewust koos om haar nooit een brokje aan te laten raken haha, dus daar durf ik niet tussen te gaan zitten :brush: . Mocht je een gewenschema willen kan ik je die toesturen (stond ook in mijn laatste nieuwsbrief, maar weet niet zeker of je daar in zit) in ieder geval.

Ik vind het vooral belangrijk dat iedereen zelf een keuze kan maken. Zolang die maar bewust is en men wel de achtergrondinformatie heeft om die te kunnen maken.
Minka

Bericht door Minka »

Klopt ik wil eigenlijk en nu nog bewust geen brok in Mila hebben. :mrgreen: Met de oorproblemen die ze heeft gehad en natuurlijk blijft sluimeren ben ik wel aan het denken. Brok vind ik persoonlijk troep dus wil ik eigenlijk niet. We hebben in de buurt zo'n Hills brokkenfabriek staan en regelmatig ruiken we gewoon de fabriek dat ik denk kan niet gezond zijn voor een dier.
Mette

Bericht door Mette »

Heb je ook helemaal gelijk in. Maar, het kan wel 1 à 2 jaar een leven verlengen i.p.v. direct in moeten laten slapen terwijl er relatief nog weinig aan de hand is. Dat is het dilemma.
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat vind ik toch wel wat overdreven gesteld hoor, hier is nog nooit een fret eerder overleden aan brokkenbrij of zelfs aan waltham. ;)
Maargoed, ik denk dat zo'n discussie niet thuishoort in Jessie haar dagboek. Dus vanaf nu gaan we het weer lekker over de streken van deze dame hebben. :D
Nadine

Bericht door Nadine »

Vanochtend kwam er een pakket binnen waar veel schuimchipjes bij in zaten.
Of ook wel zoals ik het noem, marshmallows. Tot nu toe eet Jess het nog niet op.
Een lol dat ze er mee heeft :brush:

Mette

Bericht door Mette »

Fun!
Amaris

Bericht door Amaris »

Jessie, door al dat geknisper kon ik de muziek nu niet horen! :mrgreen:
Het is zulk leuk spul, mits ze het niet opeet... Dus gewoon spelen, niet eten, Jess. Ga zo door!
Marjan

Bericht door Marjan »

Daar wil ze duidelijk lekker haar eigen luchtje aan afgeven. :mrgreen:
Ik zeg het toch nog maar even voor de zekerheid, niet voor jou maar voor anderen die dit zien, dit is eigenlijk geen frettenspeelgoed natuurlijk. Dus nooit zonder toezicht je fret hiermee laten spelen want dat kan levensgevaarlijk zijn wanneer ze er stukjes van binnen zouden krijgen.
Kick

Bericht door Kick »

LOL :D
Minka

Bericht door Minka »

Leuk :D
Gesloten