Dag van de Fret - 7 februari 2016

Voor alle open dagen, beurzen, symposia en dergelijke
Mette
Aantal fretten: 1

Re: Dag van de Fret - 7 februari 2016

Bericht door Mette »

Denk ik ook. Rochelle was nog nooit bij een frettenkeuring geweest zelfs en heeft het helemaal opgezet samen met wel ervaren mensen, maar toch vind ik dat heel wat! Die stond er van verbaasd dat mensen bepaalde dingen doen (zoals hun fret halen voor een prijs ophalen) waar ik dan heel hard om kon lachen.... Ja dat is gewoon de norm in Duitsland en dus wordt dat verspreid richting Nederland. Daarbij staan veel mensen toch al met hun fret in de hand op dat moment dus zelfs mensen die dat niet uit gewoonte doen, doen dat onbewust. Dat soort kleine dingetjes waren geregeld even grappig :lol: . Maar Rochelle was een uiterst goede organisator mag ik wel zeggen. Dat had ik zelf écht niet beter kunnen doen, en als perfectionist vind ik het heel erg lastig om zaken uit handen te geven. Ze heeft mijn vertrouwen dubbel en dwars gewonnen :juich: .

Voeding gaan we zeker even online zetten (zal even een apart topic ervoor maken hier), maar voorlopig nog niets van dhr. Corbee vernomen! Het was overigens écht een hele vriendelijke en open man, die je ook rustig mag mailen voor vragen. Hij werkt nauw samen met Nico Schoemaker, en zijn contactgegevens kun je binnenkort vinden op de laatste pagina van zijn presentatie.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik ben er heel benieuwd naar, die voeding theorieën voor fretten blijven maar veranderen dus is het goed om op de hoogte te blijven. :D
Mette

Bericht door Mette »

Nou here we go voor de foto's!

We begonnen de dag met... buizen!! Rochelle heeft alleen een fiets, dus zodra wij waren uitgeladen is Arnold nog even meegereden naar haar huis om ze op te pikken. Dat ging maar net... in 1 ronde. Of misschien ook net niet :P.

Afbeelding

Eenmaal opgezet (of nog amper) kwamen de bezoekers al. Iedereen met fretten als eerst, om niet de hele dag bij de entree te hoezen staan. Hier dus de oormijt- en paspoortcontroles (met mijn lieve mama op de achtergrond, die samen met Arnold de entree heeft gedaan)

Afbeelding

Hier op de achtergrond ook de horeca ruimte, waar mensen even konden pauzeren aan een tafeltje.

Afbeelding

De stands:

Hier een stukje Frettenboetiek, Frettig gestoord, Stichting de Fret en achterin Animal Food Express
Afbeelding

Frettentuigjes
Afbeelding

Sleepy Rats en achterin weer frettentuigjes
Afbeelding

Onze VFN statafel, met daarop een presentatie draaiende en visitekaartjes (met sluipreclame voor De Frettenkliniek :P ). Rechts Sleepy Rats weer.
Afbeelding

Timo's Playpin
Afbeelding

De hele zaal, vanaf de frettenvoetjes stand (die ook de buizen verkocht, loterij en veiling deed). Ja, het was echt te krap ;) . Rechtsachter zie je nog de lampen van de fotostand, die niet helemaal genoeg ruimte had maar net als ik en Rochelle was Selien ook crew, en was het net alsof we spontaan 20 kinderen hadden gebaard doordat we dat bordje op onze borst hadden ;). Ze heeft dus helaas amper tijd gehad om bij haar stand te staan. Gaan we de volgende keer anders oplossen.
Afbeelding

Er werd een hoop moeheid weggeslapen door die, die daar wel tijd voor hadden (foto's door afzonderlijke bezoekers gemaakt)
Afbeelding

Afbeelding

De hal, met bij de statafel de ringmeester en rechtsachterin het keuringslokaal
Afbeelding

Het keuringslokaal zelf. Normaal gesloten, maar omdat we iedereen graag een kijkje wilde laten nemen bij een keuring, mocht men dit keer wel naar binnen (in stilte en achter een touw, en ook niet wanneer eigen fretten gekeurd werden -> keurmeesters behoren niet te weten wie de eigenaar is).
Eén van de keurmeesters en 'onze' Ton, die de keurmeesters uit Duitsland heeft geregeld, alle loopkaarten voor de fretten had geregeld, planning, en oorkondes printe ter plaatse etc., maar tegelijk ook schrijver was (1 per keurmeester). Iedere keurmeester had ook 1 steward, die fretten van de ringmeester (of soms de hal als niet aangeleverd) naar de keurmeester bracht. Nadine was er 1 van die hier nog net op de gang staat.
Afbeelding

Keurmeester 2 en schrijver 2
Afbeelding

Keurmeester 1 en een ander fretje
Afbeelding

Van de lezingen helaas niet foto's terwijl gaande, en ook niet van zaal 2, waarin ook de carrierstalling gecombineerd zat. Maar deze hebben we wel van Natascha Schellekens gekregen:
Afbeelding

Afbeelding

Er werd ook een hoop geknuffeld
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die laatste was een bekende, namelijk deze:
Afbeelding

Dit zijn mijn eigen gewonnen prijzen, heel toevallig van elke medaille 1, en 1 prachtige beker al zeg ik het zelf. Echt super blij mee en ideaal om dus mooie foto's voor de site van te maken :mrgreen: . Ik dacht dat ik 2 dezelfde medailles had, maar dus toch niet, bij thuiskomst :lol: . Zo erg was de drukte ook nog op het einde van de dag voor me...
Afbeelding

De allergrootste beker heb ik wel op een vooraf foto, maar is verder best in te denken. Iets meer standaard dan de 8 kleinere bekers zoals deze.
Afbeelding

En dit is Selien, met een door haar (nou ja haar fret) gewonnen medaille.
Afbeelding

En ik zal het hier ook nog maar eens zeggen, maar geen van ons kende dus de keurmeesters of zij ook niet onze fretten ;). Ton kenden ze, maar die is (per toeval) ook niet in de prijzen gevallen. Dat verloopt allemaal keurig professioneel kan ik verzekeren.
Kick

Bericht door Kick »

Leuke foto's! Maar het is inmiddels een open deur maar het ziet er behoorlijk krap uit allemaal. Maar zo te zien was het een geslaagde dag. En die buizen zijn geweldig :mrgreen:
Mette

Bericht door Mette »

Dat was even een exclusief keukje in de keuken, want ze staan nergens anders (en komen dat ook niet als het aan mij ligt ;) ).

Jup de grote zaal was echt te krap. Zijn ongeveer 5 opmerkingen over te maken waarom dat allemaal net ff fout liep, maar we hadden ook werkelijk niet zó'n grote opkomst verwacht.
Marjan

Bericht door Marjan »

Die auto met die buizen! :shock: :lach:
En het ziet er inderdaad erg krap uit allemaal maar zo'n eerste dag is altijd weer een goed leermoment voor eventueel volgende dagen moet je maar denken. :D
Karen

Bericht door Karen »

Whahaha....die auto :lach: Te grappig gewoon!!
Mette

Bericht door Mette »

In de hal en de horeca ruimte was het telkens vrij rustig, dus je kon wel 'ontstnappen' aan de grote zaal. Anderzijds hebben stands ook heel erg goed verkocht dus het heeft gelukkig weinig belemmerd.
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Ja buizen vervoer, dat had ik je wel kunnen vertellen. :mrgreen: De zitruimte vond ik wel erg prettig voor mij. Ik kon altijd gaan zitten als ik dat wilde. Ik heb wel wat Mariël aangaf met de fretten en sommige hadden echt bijtwondjes in de nek. Ik zou de fretten niet meer in de ruimte van de kraampjes zetten, want ik vond het niet echt prettig ruiken.
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Het was een super leuke dag!
Idd beetje krapjes maar het is allemaal goed gelukt :mrgreen:
Ben super trots op mijn kleine dame met haar 2e plek!
Ik kijk uit naar de volgende editie :brush:
Mayke

Bericht door Mayke »

Leuk die foto, vooral die van die auto.....ohhh TE erughhhhh......... ! :shock: :shock: :lach:

Je moet maar zo denken, van alles wat je organiseerde leer je weer iets voor latere keren, dus de volgende keer komt het helemaal goed. :D
Mette

Bericht door Mette »

Ik verwacht ook dat er een stuk of 10 punten erg verbeterd zullen zijn :brush: . De voorkeur voor de meesten blijft wel om het bij elkaar te houden Minka, mede omdat stand mensen dan wat te zien hebben en de ren mensen wat te kijken op de stands, maar de ruimte had gewoon veel groter gemoeten. Het is ook erg afhankelijk van wat we vinden en voor welke prijs met of het samen kan staan of niet natuurlijk. Even afwachten wat het de volgende keer zou worden.
Gesloten