Mila (deel twee)

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Karen

Re: Mila (deel twee)

Bericht door Karen »

:lach:
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Amaris schreef: En Mila foto's!
Nog even geduld aub. :D
Amaris

Bericht door Amaris »

Daar vraag je wel een hoop hoor, Minka... geduld... :lol:
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat is inderdaad iets wat de meeste frettenliefhebbers niet hebben. :mrgreen:
Minka

Bericht door Minka »

Mila komt met vlagen uit haar winterslaap en is ook aan het verharen. Gelukkig heb ik zondag bij Prooidier weer kleine ratjes, kuikens, wilde kleinde duifjes en wasmotten kunnen halen voor de variatie. Mila zat nu een tijdje op biologische muizen. Op zich geen probleem volgens de lezing voeding afgelopen zondag.

Ik heb ook een slaapmandje in de vorm van een kuikentje gekocht zondag. Volgens mij vermoord ze de slaapmand kuiken elke dag. :shock: Zet ik dat ding netjes elke dag in een hoekje en de volgende dag ligt dat ding op zijn kop ergens anders. Ze vermaakt zich er wel mee alleen niet voor de functie waar die voor bedoeld was. :roll:
Marjan

Bericht door Marjan »

Dat krijg je ervan natuurlijk door zo'n aantrekkelijke vorm voor haar te kopen. :mrgreen:
Amaris

Bericht door Amaris »

Die Mila :lach: Haar verhalen hier zijn altijd zo fantastisch. Nu weer de pogingen tot moord van haar slaap-kuiken. Het is zo'n comédienne!
Karen

Bericht door Karen »

Goede bezigheids therapie :lach:
Wel lekker dat ze weer uit wintermodus begint te stappen!
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Haha, lekker ding hoor die Mila :mrgreen:
yvonne

Bericht door yvonne »

:lach:
ray

Bericht door ray »

:lach: :lach: :lach:
Mette

Bericht door Mette »

Daar moeten we toch wel echt even een foto van zien hoor! :lol:

Ik ben zelf echt gestopt met kuikens op aanraden van Hanneke en wat problemen met pups btw.

Ik zou naast de kleine ratjes nog even hamsters toevoegen (en als lukt gerbils, maar die zijn zo moeilijk te krijgen telkens) en de ex-layer kwartels zijn wel groot, maar wel gezond en ze doen er zeker 2 dagen mee die dames. De heren krijgen hem op, de dames soms net niet, maar voor de afwisseling heb ik dat toch gedaan (ik heb nu de eerste wilde duifjes in de vriezer liggen sinds afgelopen weekend). En geef je ook weleens vis aan Mila? Ik heb sinds kort sprot ontdekt, en dat voert echt geweldig. Van die 10-12 cm lange visjes waarvan ze er zowat 4 per dag op kunnen. Zou ik 1 tot maximaal 1x in de 2 maanden doen.
Minka

Bericht door Minka »

De dwerghamsters zijn niet te krijgen bij prooidier. Gebrils zijn te groot voor Mila, maar Chaimel heeft wel gerbils meegenomen en ze gaat de kleine gerbils voor Mila eruit halen. Ik heb ook wilde duifjes maar nog niet gegeven.

Vis geef ik niet. Kwartels zijn te groot voor haar.

Volgens de voeding lezing was muizen al genoeg voeding.

Kuikens daar is ze gek op en krijgt ze één keer per week. Ik denk dat er meer achter zit dan dat alleen voeding achter het probleem van de fretten. Ik heb mijn andere fretten altijd brokken gevoerd met biologische muizen en nog oorproblemen. Nu heeft Mila ook oorproblemen en zij zit op prooi. Waar het wel aan ligt weet ik niet. Eerst was KVV de oorzaak en nu komen de kuikens er nog bij. Als het zo doorgaat dan is waarschijnlijk geen enkele prooi meer goed en zou je terug moeten naar brok. Ik volg mijn gevoel en zolang ik niet overtuigd ben, ga ik zo door.

Fretten zijn gewoon zeer gevoelig voor virussen en bacteriën en zijn qua gestel niet sterk.
Mette

Bericht door Mette »

Dwerghamsters vind ik zelfs voor moertjes nog bijna te mini... Moet je nog een muis bijgeven per dag en ze zijn duur ook. Een gewone hamster is wat groot, maar krijgt een moertje in 2 dagen wel op. Een gerbil is toch niet te groot voor Mila? Dat is gewoon een grote / jumbo muis maat. Binnen 1 dag op.

Muizen zijn inderdaad ook genoeg. Hanneke heeft het in een lezing jaren terug ook al eens gezegd. En die heb je in ieder geval in verse overvloed :brush: .

Bij kuikens ging het net als kip, om de bio-industrie redenen. Ze krijgen er wat sneller virussen door.

Verder lijkt voeding me sowieso geen invloed op oorproblemen hebben op zich. Dat zit hem toch meer in de ontwikkeling van het oor (dat fretten ook sneller een gaatje hebben naar het middenoor), oormijtproblemen, etc. Is dat ooit in verband gebracht met de voeding dan?
Mayke

Bericht door Mayke »

Hamsters....... :roll: :( :(
Mette

Bericht door Mette »

Ja je bent ermee opgegroeid of niet. Ze beten mij altijd als kind :???: . Ik heb meer met muizen dan met hamsters, maar alle beestjes zijn lief. Ik zag in Finland ook gerbils in de dierenwinkel zitten... ook schattig. Tja doe je weinig aan :x
Minka

Bericht door Minka »

Ja hoor het gaat toch weer gebeuren aan het gedrag van Mila te zien. Het voorjaar komt er weer aan. Ze wilde zo waar weer eventjes echt spelen met me en zocht me weer op. Ook weer echte felle spelbeetjes van Mila gekregen en zelfs geen enkele blaas naar me toegeworpen gekregen. :juich: Mijn slippers waren sinds lange tijd weer een leuk speelobject en mijn trui van binnen was ook weer leuk.

En de verharing is vol ingezet.
Karen

Bericht door Karen »

Yeah...She is back :juich: :ferret:
Kick

Bericht door Kick »

Haha, lekker ding hoor :D
Marjan