Liva, deel 3

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Re: Liva, deel 3

Bericht door Helen »

Ja waarom niet? Gezellig toch!

We kunnen niet anders doen dan afwachten... ik ben ook razend benieuwd!
Mariël
Aantal fretten: 1

Bericht door Mariël »

Marjan schreef:Dit is ook het frustrerende met die middenoorproblemen, eenmaal chronisch zal het in meer en mindere mate blijven opspelen en daarmee ook haar maag belasten. Het wordt ook weer warmer en dat doet er meestal ook geen goed aan.
Het maakt het nog vervelender dat ze zo slecht tegen ab kan want dan is er feitelijk weinig wat je nog voor haar kunt doen behalve dan symptoombestrijding door haar cerenia te geven.
Maar ik ben bang dat je uiteindelijk toch moet bedenken of je haar nog wel een plezier doet daarmee want een leven met constant in meer of mindere mate pijn is eigenlijk ook geen leven..... :(
Dus omdat deze MOO chronisch zou kunnen worden, moet ik haar maar alvast laten inslapen???
Marjan

Bericht door Marjan »

Het is waarschijnlijk al chronisch. En wat ik probeer te zeggen is dat je ervan bewust moet zijn dat wanneer ze meer wel dan geen pijn heeft, dat misschien toch eens een keer gaat spelen.
Wij hebben dat ook met Baila, wij zijn al gewaarschuwd door Hanneke dat we erop bedacht moeten zijn dat wanneer zij steeds meer periodes van pijn gaat krijgen, we toch eens voor deze keus komen te staan. En dat is helaas nu eenmaal de harde werkelijkheid met fretten met een telkens terugkerend MO-probleem. :(
Mariël

Bericht door Mariël »

En waarom denk jij dat het al chronisch is?
Sorry Marjan, maar ik vind het echt een rotopmerking. Je weet wat ik met Koda heb meegemaakt en dat ik heel goed weet dat je op een bepaald moment moet stoppen. Maar we hebben het hier over een fret, die alleen een maagprobleem had en meer dan een half jaar supergoed ging!
Nu kreeg ze een rotvirus en MOO en daardoor is ook haar maag gaan opspelen. Ik ben niet achterlijk en ik weet ook wel dat dit een klap kan blijken te zijn die ze niet meer te boven komt. Maar we hebben het niet over een fret die al maanden tobt met d'r oren en uitbehandeld is.
Het laatste wat Hanneke tegen mij gezegd heeft (afgelopen maandag) is dat haar maag weer een klap heeft gehad en dat het weer tijd nodig heeft.
Als we zover zijn zal ik zeker over zulke stappen nadenken, maar laten we nog niet op de zaken vooruit lopen!
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Maar laten we nu niet alle MOO patiënten al opgeven? Dan mogen we ze allemaal wel laten gaan want bijna iedere fret krijgt wel eens een oorontsteking. Ik kon niet zo waarderen dat bij 1x milde OO al gezegd werd dat het chronisch zou worden. Eigenlijk werd daar al mee gezegd dat het vanaf dat moment 1 en al ellende zou worden. Toch handig helderziend zijn...

Maar de oren zijn in dit geval niet de oorzaak en toch blijf ik over oren lezen..
Mariël

Bericht door Mariël »

Inmiddels Hanneke gesproken en die denkt dat ze de versnelde ademhaling heeft óf omdat ze zo misselijk is óf omdat ze een longontsteking heeft.
Ze gaat nu terug op de Cerenia om te kijken of dat beter gaat, gaat ze niet beter moet ik vrijdag of maandag langskomen en dan kijken we wat dan. Dan wordt het lastig natuurlijk omdat ze niet tegen ab kan, maar misschien gaan we dan Veraflox proberen...
Mette

Bericht door Mette »

Nogmaals, blijf nadenken/meedenken over wat voor keuzes je voor haar maakt. Ik weet niet of meer medicatie in haar gaan pompen nu de juiste oplossing is voor een fret die er sowieso al heel slecht tegen lijkt te kunnen (en schijnt te kunnen volgens haar eigenaar - die ik daarop toch vertrouw). Je kunt ook gewoon haar zichzelf laten zijn en kijken hoe ze het dan doet. In de natuur hebben ze ook geen medicatieschema voor de hand. Zelfs geen pijnstilling bij een (chronische) MOO. Menig fret blijft gewoon door eten en spelen.. wat ik toch een teken blijf vinden van er nog genoeg uit kunnen halen vindt. Zodra een dier stopt met eten wordt het echt menens. Daar zit je nog niet, maar zorg alsjeblieft ook niet dat je er door al die medicatie komt.
Marjan

Bericht door Marjan »

Jammer dat je het zo opvat, ik bedoel het echt niet vervelend. Ik vermoed dat het al chronisch is omdat een middenoorontsteking niet zomaar uit de lucht komt vallen. Ik heb het idee dat ze, gezien haar medische verleden, hier waarschijnlijk al langer last van heeft. En wanneer je zelf vertelt dat haar bullae nog steeds behoorlijk zijn opgezet ben ik bang dat ze het erg moeilijk heeft op dit moment.
Ik kan alleen maar hopen dat ze deze ontsteking op eigen kracht te boven komt gezien het feit dat ze niet tegen ab kan. Juist omdat mijn eigen ervaring met een MO-ontsteking telkens weer liet zien dat ze een flinke kuur nodig hadden om het te boven te komen. Maar hopelijk geldt dat niet voor Liva.
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

Ze heeft nu in ieder geval de Cerenia en ze heeft mijn hele tas leeg geroofd toen ik er was. Dus ze is nog frettig zat 8-) ik ga duimen voor de lieverd! Zelfs al beet ze stiekempjes in mijn arm haha! En ondanks dat ze mijn 3d bril heeft gesloopt...
Karen

Bericht door Karen »

Sterkte Mariël!
Minka

Bericht door Minka »

Beterschap met Liva.
ray

Bericht door ray »

Beterschap met Liva.
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Amaris schreef:Ze heeft nu in ieder geval de Cerenia en ze heeft mijn hele tas leeg geroofd toen ik er was. Dus ze is nog frettig zat 8-) ik ga duimen voor de lieverd! Zelfs al beet ze stiekempjes in mijn arm haha! En ondanks dat ze mijn 3d bril heeft gesloopt...
ze heeft vanmiddag Fred gebeten, zijn rugzak open gemaakt, Fred gebeten, mijn tas besnuffeld, Fred gebeten...
Ze was vandaag net iets beter weer. Heb amper geslapen en aangezien Fred de gebeten hond de bus van de zaak had (zegt hij dan om half 2 's nachts) zei ik; we gaan morgen naar Leiderdorp!
Amaris

Bericht door Amaris »

Dat kreng beet mij ook steeds! Lieve likjes op de arm en ineens HAP! :evil: Had het toch echt niet verdient vond ik... :clown:
trea

Bericht door trea »

:lach:
Helen
Contacteer:

Bericht door Helen »

Haaaaaahahaha! Stefanie, volgende keer Fred meenemen, dan heb je nergens last van :lol:
Mariël

Bericht door Mariël »

Hiep Hiep Hoera!!

Vandaag is het precies 2 jaar geleden dat mijn kleine meisje bij mij kwam wonen!

Lieve Liva'tje, ik hou van jou! :hart: :hart:

Afbeelding
Kick

Bericht door Kick »

Gefeliciteerd! :D
ray

Bericht door ray »

Gefeliciteerd!
Amaris

Bericht door Amaris »

Feestje voor het monstertje! Ik hoop dat ze ondertussen ook al een stuk beter is :D
Plaats reactie