De Big Bono Belevenissen

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Amaris
Aantal fretten: 0

De Big Bono Belevenissen

Bericht door Amaris »

Hallo allemaal! Ik ben vandaag geadopteerd :D En dat op mijn oude dag, wie had dat ooit gedacht? :juich:
Afbeelding

Het noodlot sloeg toe... ik zag dat Stichting Fret en Welzijn adoptiefretten heeft. Dus ik heb maandag Chaimel een app gestuurd.
Dinsdag ben ik langs gegaan en gaf Chaimel aan dat ze al zelf had gedacht mij te willen vragen maar vanwege verlies van Bibi niet wist of het al de tijd ervoor was.
Dus zij was erg blij met mijn bericht!

Bij deze is Bono nu mijn adoptie fretje :mrgreen:
Het is Bono geworden om zijn geweldige snoet, zijn waggelende loopje en omdat hij compleet het tegenovergestelde van Bibi is. Dit leek mij wel slim en ik ben gewoon helemaal weg van deze vent. Hij is werkelijk fantastisch.
Ondanks dat hij al 6+ is en wat dingen mankeert. Ik weet dat ik waarschijnlijk weer problemen op de hals haal maar ik vind, net als met Bibi destijds, dat hij ook een kans verdient op een gouden mand. Hij verdient op zijn oude dag een eigen huisje te hebben.

Bij thuiskomst was het allemaal reuze spannend maar geen plofstaart. Hij sjouwde lekker rond en heeft al de vloer gedweild met zijn waterbak, alle speeltjes en brokjes onder de bank en stoelen gepropt, probeerde het speelkleed met de togen ook onder de bank te slepen EN is op de vensterbank geweest.
Uiteindelijk, na zeker anderhalf uur, is hij eindelijk ingestort en in de mand gekropen. Hij plofte al steeds neer maar weigerde toe te geven aan de vermoeidheid want ontdekken is veel leuker natuurlijk.

Het wordt een heel avontuur weer, dat is zeker, want de grote vent probeerde al op de stoelen te klimmen, op de frettenkast, over de plank in de gang... chaos dus! Maar komt goed :D Wij gaan samen gewoon ontdekken wat ik Bono-proof moet gaan maken.

Hieronder nog wat foto's en uiteraard volgen er nog veel meer! Maar nu moet Bono toch echt even een dutje doen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Minka

Re: De Big Bono Belevenissen

Bericht door Minka »

O wat leuk. :D Gefeliciteerd Stefanie en Bono. Ook een adoptie fretje verdient een goed huisje en dat heeft hij gevonden. Succes met Bono proof maken en hopelijk gaan het er 8+ worden qua leeftijd van Bono.
trea

Bericht door trea »

Gefeliciteerd met Bono en heel veel plezier met hem. weet zeker dat hij bij jou een gouden mand heeft gevonden :mrgreen:
Marjan

Bericht door Marjan »

Oh echt????? Wat super vind ik dit! Ik ben zooooo blij voor je! :juich: :juich: :juich:
Daar ga je geen spijt van krijgen, jullie gaan gewoon lekker van elkaar genieten en Bono gaat een heerlijke tijd tegemoet. :D
Amaris

Bericht door Amaris »

Het gaat nu al geweldig, hij vertikt te gaan slapen... Moest hem opsluiten van Chaimel maar hij brak de kooi af. Alles onder het water, overal brokken, hij bleef krabben en deed zich zelfs pijn. Dus deur weer open gedaan en nu sjouwt hij weer rond... Ik hoop dat hij toch echt gaat liggen zo meteen.
Het is ook wel wat voor zo'n oudje natuurlijk :clown:
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Wow!!!! Wat een goed nieuws :juich: Go Bono, go!!!!

Echt super hoor en die heerlijke dopneus is om te zoenen :hart:

Haha, hij wil gewoon z'n eigen nieuwe huis grondig inspecteren :mrgreen:
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik ben ook nooit zo van het opsluiten, gewoon lekker moe laten worden. :lol:
yvonne

Bericht door yvonne »

Ik had al gehoord dat je Bono ging ophalen en ik vind het geweldig dat hij nu bij jou is!
Ik ben helemaal weg van dit mannetje, heb al een paar keer tegen Chaimel gezegd dat ik hem mee zou nemen als ik BiBi niet had gehad. Het is zo'n lieverd! Ik wens jullie saampjes heel erg veel geluk en plezier :hart:
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Wat super leuk! :hart:
Karen

Bericht door Karen »

Heel veel plezier met Bono...het is een erg leuk kereltje! :hart:
Mayke

Bericht door Mayke »

Wat een scheetje is Bonno, wat ben ik blij dat hij een gouden mandje heeft gevonden.
Super dat je hem geadopteerd hebt, heel veel plezier saampjes !! :juich:
ray

Bericht door ray »

Wat leuk!
Gefeliciteerd Stefanie en Bono :hart:
Amaris

Bericht door Amaris »

Het is inderdaad super leuk, weer een mormel in huis! Het stinkt heerlijk naar fret en loop al weer overal poepjes en plasjes op te ruimen.
Kan iemand mij vertellen waarom fretten zo leuk zijn? :brush:

Hij heeft alleen wat problemen met aanpassen vrees ik. Sowieso heeft hij de verwachte terugval al; helaas wat diarree nu.
Verder niet plat liggen ofzo, tenminste... niet van de buikpijn. Dus dat is wel mooi.

Hij ligt echter wel plat van vermoeidheid. Hij gunt zichzelf geen rust! Ik wilde hem vannacht in de kooi doen want dan zou hij wel gedwongen worden te rusten dacht ik.
Maar hij brak de tent af! Waterbak die vast zat heeft hij eraf gesloopt, ik hoorde gewoon het hout kraken van het rammen aan het gaas. Was bang dat hij er dwars doorheen zou gaan! En dat hok is toch echt wel stevig!
Dus deur weer open, en meneer was weer heppie. Meteen rondsjouwen.

Uiteindelijk dus maar beneden geslapen bij hem, zodat ik in de gaten kon houden wat hij deed. Hij heeft werkelijk de hele nacht gehobbeld. Af en toe even een dutje maar als hij dan weer een uur of twee had geslapen was het weer hobbeltijd voor een half uur ofzo.
Meneer is dan ook uitgeput, dus je zou denken; vandaag slapen! Maar nee! Hij heeft slaapzakken onder de bank getrokken, weer rondgesjouwt van 8 tot 10... Het is ongelooflijk.
Hopelijk kalmeert hij snel weer en vindt hij wat rust.

De waltham heeft hij al twee keer zeer dankbaar helemaal op :clown: Hij mocht op Waltham vanwege de verhuizing en we gaan proberen wat antibiotica te geven wat in de stichting geen nut had met alle andere fretten erbij. Alleen wil ik dat hij eerst even kalmeert.
Mariël

Bericht door Mariël »

Ik vind het echt superleuk dat Bono nu bij jou woont! Volgens mij is het een geweldige fret en gaan jullie heel veel lol hebben samen! :hart:

Lastig dat hij zo de tent afbreekt. Ik zou ook niet weten wat je daarmee moet, maar hij zal vast wel tot rust gaan komen als hij meer gewend is. :D

Lekker genieten van je ventje! :D
Mayke

Bericht door Mayke »

Een heerlijk ADHD fretje in huis dus, hij houdt je in ieder geval wel bezig..... :roll:

Hopelijk is het alleen wat drukte voor te wennen, anders even goed aanspreken over zijn gedrag, dat wil wel eens helpen...... :lol: :brush: :fluit:
Amaris

Bericht door Amaris »

Ik ga hem zeker aanspreken als hij zo door blijft gaan. Kan niet door de beugel! :brush:

Moet je nou kijken!

Leg ik netjes een slaapzak voor hem neer om te slapen, is het weer niet goed!
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Hahahaha!!! Bono heeft echt de juiste slaaf gevonden als ik dat zo lees :lol:

Bono, gefeliciteerd met je nieuwe slaafje wahaha!
Marjan

Bericht door Marjan »

Nou jaaaaa, wat een gekkie! :lach:
Amaris

Bericht door Amaris »

Hij is letterlijk de halve kamer rond geweest met die slaapzak in zijn bek! :lach: En maar slepen!
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Mafkees... geweldig! :lol:
Plaats reactie