Jessie

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
ray
Aantal fretten: 1

Re: Jessie & Lexie

Bericht door ray »

Wat is ze mooi wit! :hart:
Karen

Bericht door Karen »

Wat een leukerd :hart:
Sasha

Bericht door Sasha »

Prachtig fretje hoor! :hart:
Mayke

Bericht door Mayke »

Ze ziet er super uit, mooie witte vacht ! Heerlijk om te zien ! :hart:
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Afgelopen week ging het toch weer wat slechter met Jessie.
Ze is weer afgevallen en wil het liefst helemaal niks eten.
Er is weer overleg geweest en ik ga zo even wat Metocloperamide ophalen voor haar.
De dosis mag indien nodig nog verdubbelt worden.
Volgende week vrijdag moeten we weer naar de kliniek, tot die tijd moeten we het even uitzitten.

Lexie gaat wel de goede kant op, ze is afentoe nog een beetje onvoorspelbaar qua gedrag.
Dat heeft gewoon nog tijd nodig. Qua gewicht gaat ze goed, ze is lekker actief en knettergek.
Muizen wil ze nog niet echt, maar dat kan ook komen door de waltham die er altijd staat.

De dames genieten op dit moment even van wat meer loslooptijd.
Ik heb 2dagen vrij genomen om alle chaos hier op orde te krijgen.
Ik heb contact gehad met Hanneke over het SDA virus dat ik hier nu heb.
Zij gaat voor mij verder uitzoeken of dit ook schadelijk is voor fretten.
Komende 6weken ben ik er nog wel druk mee.

Karen

Bericht door Karen »

Wat een trieste zorgentijd nu bij jou thuis :(

Ik hoop dat de metacloperamide uitkomst biedt voor Jessie.
Heel veel sterkte!
Kick

Bericht door Kick »

Bah, wat een rotsituatie :???:
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

Ik zag dat je veel vriendjes verloren hebt door dat virus. Ik vind het ZO erg voor je! :cry:
Hopelijk knapt iedereen snel op en kun je deze rottijd snel achter je laten.
yvonne

Bericht door yvonne »

Sterkte met alle zieke beestjes!
Marjan

Bericht door Marjan »

Heerlijk filmpje hoor!
En wat is het SDA virus dan precies voor iets?
Kick

Bericht door Kick »

Ja, ik las het ook. Waardeloos Nadine :(
Minka

Bericht door Minka »

Schiet niet op zo. Hopelijk gaan ze toch snel de goede richting op.
Nadine

Bericht door Nadine »

Ja het is heel naar dit virus. Gelukkig afgelopen 2dagen geen doden er meer bij.
Nog steeds 4 kritiek, hoe langer ze het volhouden hoe groter de kans op overleven.
Kleine baby dizzy van 5weken oud heb ik dinsdag nacht de hele nacht bij me gehad. Het ziet er nu wel naar uit dat hij er door komt! Hij eet, slaapt en ik hoor zijn ademhaling gelukkig niet meer. Dit betekend dat de longontsteking minder word. Op dit moment is kritiek: Mgee, Alice, Dizzy en Cyssi(zwanger).
Morgen moet ik voor 3weken stoppen met de antibiotica, en gaan ze weer alleen aan de Bisolvon en Propolis.

Een link naar de uitleg:
http://www.rmca.org/Articles/sda.htm

Jessie gaat weer iets beter nu ze niet zo heel misselijk is. Ze weegt op dit moment 650Gram.
Niet slecht, maar ook niet geweldig. Ze is nog zeker niet dik.
Ze wil niet goed zelf eten en dat is op dit moment ook de grootste zorg.
Haar ontlasting is goed, ze is alert en actief. Alleen het niet eten klopt echt niet.

Marjan

Bericht door Marjan »

Ik had er al op gegoogled, klinkt allemaal niet best. :( Zeker niet als ik lees dat het in verband wordt gebracht met middenoorontstekingen. Ik snap dat je heel graag wilt weten of het geen consequenties heeft voor fretten, ik ben daar ook wel heel nieuwsgierig naar. Heb je al wat gehoord van Hanneke?
Nadine

Bericht door Nadine »

Nee nog niet, ondertussen het gesprek had Hanneke al wat dingen gecheckt. Ze weet bijna zeker dat fretten er niet vatbaar voor zijn. Aangezien ze de ziekte niet kende en als het wel een gevaar zou zijn dan had ze het geweten.
Dit virus komt eens in de zoveel tijd voor en is bekend onder de grotere knaagdier houders.
Marjan

Bericht door Marjan »

Oké, maar ik zit mij nu toch wel af te vragen of de middenoorproblemen bij fretten ook niet ontstaan door een virus.
Sterkte in ieder geval met je ziekenboeg, hoop maar dat het ergste voorbij is inmiddels.
Karen

Bericht door Karen »

Even off topic: die berichten over een virus als veroorzaker van oorproblemen komen al een poosje vanuit de VS naar buiten. Daar wordt gemeend dat de reguliere verkoudheidsvirussen (rhino virussen), waar je fret dus niet direct ziek van wordt, de schuldigen zijn.

Ik hoop van harte dat je het ergste nu achter de rug hebt Nadine en er geen sterfgevallen meer zullen komen.
Nadine

Bericht door Nadine »

Nou dit was me het dagje wel, fretjes zijn gesloopt en ik ben gesloopt.
Even twee lange updates, van beide dames. Er is afgelopen week en vandaag veel overlegt en gedaan.

Lexie,
Zoals Mette al een beetje aangaf in haar topic zijn we het een en ander aan het overwegen voor Lexie en Yuki.
Dit was allemaal perfect uitgedacht en gepland. Tot dat stomme SDA virus roet in het eten gooide.
Het is daadwerkelijk schadelijk bevonden voor fretten. Dit betekend niet dat alle fretten er ziek van worden maar het kan dus wel. Lexie heeft hier een paar symptomen van en is hierdoor een quarantaine fret geworden.
Ook zij moet nu net zoals al mijn andere knagers nog 4weken haar tijd uitzitten.
Het is je niet voor te stellen hoeveel ellende dit met zich mee brengt, voor nu schuif ik het even aan de kant anders functioneer ik straks helemaal niet meer :| .
Medisch gezien is ze aan de beterende hand. Het middenoor is stabiel en kan zodanig met rust gelaten worden dat een eventuele middenoorspoeling pas over 6maanden nodig is. De maag problemen blijven ook aanwezig, al is het niet zo erg meer dat er AB voor gegeven moet worden. Geweekte brokjes en afentoe wat waltham is voldoende om alles onder controle te houden.

Jessie,
Zoals ik al eerder aangaf was er bij Jess lang niet genoeg verbetering. Ze viel af ondanks dat ze alleen waltham at en wil bijna niks eten. De synolux heeft niet geholpen en daarmee zijn we nu gestopt. Haar maag is over gegaan van geïrriteerd naar ontstoken. Ergens is er dus iets wat het erger maakt. Op hoop van zege heb ik een röntgen foto laten maken. Stiekem hoopte ik dat er iets in haar maag zat wat er niet hoorde, dan halen we het eruit en zijn we klaar.
Maar natuurlijk werkt dit weer niet zo makkelijk, op wat niet verteerd eten na was hij leeg.
Jessie haar maag is zodanig ontstoken dat er nog waltham in zat van 8uur geleden, zo traag werkt alles nu.
Het nieuwe plan is opgesteld voor 4weken. Ze krijgt; Omeprezole, Cerenia en Sucralfaat. Geen antibiotica's meer of andere zooi. Alleen even hulp middelen. Toen Jessie onder narcose was heeft Hanneke haar wel 10x stevig doorvoeld maar ze kon gewoon niks anders erbij vinden.
In deze 4weken logeert Jess 5dagen bij een vriendin, gelukkig is ze bekend met Hanneke en is een ervaren frettenhouder.
Wat de plan van aanpak word na deze 4weken beslis ik in de tussentijd, ik ken mijn opties en ga er flink over denken. Natuurlijk hoop ik gewoon dat mijn dametje zich weer lekker gaat voelen.

De foto:
Afbeelding
Minka

Bericht door Minka »

Lexie,

Moet ze vanaf nu dus altijd op brokkenpap en waltham en nooit meer muis of andere prooidieren? Ik heb het al een keer aangegeven waarom niet gelijk een oorspoeling? Is dat ivm het virus? Ze is nog zo jong om met brokkenpap te beginnen of kunnen kleine muisjes ook niet meer?

Hopelijk knapt ze van het virus sneller op.

Jessie:

Heeft Jessie het virus dan niet omdat die naar iemand ander gaat voor 4 weken? Of is het kijken of het geen stres is van Lexie? Tenminste als waar ze naartoe gaat dan geen fretten heeft.

Hopelijk gaat deze kleine meid toch snel de goede kant op.
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Middenoor is stabiel, lees ik... dus ze laten het met rust voorlopig.

Dat virus is even balen zeg!
Hopelijk is het snel overgewaaid.. wat een ellende :-(
Gesloten