De Big Bono Belevenissen

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Amaris
Aantal fretten: 0

Re: De Big Bono Belevenissen

Bericht door Amaris »

Wat je zegt, Marjan 8-)
Mijn lompe fret is ook een boer! Hij kent geen waltham ijsjes dus eet ze niet. :roll:
Wat is dit nou?!
Zo vol goede moed... stank voor dank. :lach:

Maar goed, de wonden in de nek zijn trouwens al een paar dagen helemaal weg, en de wond op de rug is al mooi aan het genezen. Zonder honingzalf want kan er niet lekker bij door dat lange haar van hem. Maar het geneest goed zonder dus het is wel best zo.
Hij heeft weer een kussen en camera kabel gejat dus Bono is best aardig door de hitte heen gekomen. Mag niet klagen.
Marjan

Bericht door Marjan »

Hij weet wel van aanpakken, heerlijk hoor zo'n behulpzame fret in de huishouding. :mrgreen:
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Ja.. weinig eer voor je werk met zulke fretten...
Maar goed, hij kan wel goed opruimen, dat maakt ook een hoop goed :lol:
Minka

Bericht door Minka »

Big Bono is aan het genieten van zijn leventje. :D
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Ja die heeft echt een gouden mand met diamanten gevonden bij Stefanie :hart:
Amaris

Bericht door Amaris »

Een roze met furry rand eigenlijk ;) Maar kan er wel wat diamantjes op plakken hoor! Een diamanten mand is wel heel hip natuurlijk.

Vandaag was weer een dagje Giessen. Zowel goed als slecht nieuws helaas.
Goede nieuws; geen bloed meer in urine, buik was soepeler en minder pijnlijk en hij vocht als een BEER! Dus Hanneke vond dat hij klinisch er zeker op vooruit was gegaan.

Helaas zeiden de uitslagen ook wat anders. Suiker was erg laag, 2.9 zelfs. Dus kans op insulinomen is er. Nu heeft hij ook een enorme eiwit lek en wat leukocyten dus ergens een ontsteking. Dit alles bij elkaar kan het lage suiker ook weer geven door nierontsteking of oorontsteking of noem maar op + beginnende insulinoom? Hij heeft altijd een wat laag suiker gehad maar dit was drastisch.

Het plan!
Pappen :P Meneer gaat op brij want zijn nek stond super strak en eiwitlek komt waarschijnlijk oorspronkelijk uit oorgebied en secundair dus nieren. Hij hoest ook en dus moet dat oorgebied echt rusten en gaan we brijen. Wat wel goed uitkomt want we moeten ook walthammen. 3 a 4 keer per dag een brij met waltham, synolux, enacard en omeprazole.
In de hoop dat hij zelf stabiliseert zonder insulinomen-ingrepen in de vorm van operatie of medicatie.

Er is hoop voor de grote man! ;) Maar hij moet echt even onwijs goed gaan eten om zijn suiker weer te verdubbelen. Nu is dat geen straf, eten is wel een beetje een hobby van hem. Vooral met waltham :clown:

Zijn er nog mensen hier die tips hebben op suiker-fret-gebied?

Afbeelding
Bono bij thuiskomst en extra papje waltham omdat hij aan brokken begon en van mij niet mocht, maar de brij was nog niet klaar. Wat erg! Extra Waltham, BAH! :lach:
Marjan

Bericht door Marjan »

Wij hadden ooit een fretje met een te laag suiker, die te oud en te gammel was voor een operatie en die kreeg een paar keer per dag, zo regelmatig mogelijk, lekker waltham. Daar is ze nog best oud mee geworden uiteindelijk.

Jammer dat die bloedwaarden niet goed waren. Heb je hem wel eens op de polaramine gehad voor zijn oren?
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Niet echt slecht maar ook niet zulk goed nieuws... Maar gelukkig kunnen ze er oud mee worden.

Heerlijke foto trouwens van een very kissable tummy :mrgreen:
Amaris

Bericht door Amaris »

Geen polaramine nog gehad, Marjan. Wel synolux dus. Zou hem graag op de polaramine zetten (met toestemming van Hanneke uiteraard, eerst kijken wat ze zegt samen met zijn andere klachten) als de eiwitlek niet mindert, maar dan moeten ze het wel leveren natuurlijk. Heb jij al nieuws van jouw leverancier? Misschien kan dat al wel eerder met overleg dan. Wil graag mijn manneke helpen.

Ben blij te horen dat menig insulinoom fret toch aardig nog doet op enkel regelmatig voeren. Bono heeft net de eerste brij met waltham op en ondanks dat hij gammel en zielig is van het martelen wat een dierenarts nou eenmaal doet, ging het er best goed in. Daarna rondje gelopen, extra brokken verstopt voor de hongerzomer (je weet het niet! kan zo maar gebeuren!) en nu weer slaapie doen.

Hij heeft een heeeeerlijke buik :hart: mag het alleen nooit aaien, dan bijt hij :clown: (niet hard hoor, maar die buik heeft een speel-trigger ofzo, buik aanraken is instant speel-modus)
Marjan

Bericht door Marjan »

Hij ligt er inderdaad echt heerlijk ontspannen bij, zou het niet kunnen laten dat buikkie te aaien of te zoenen zelfs. :hart: :lol:

Ik denk dat Hanneke de polaramine op dit moment achter de hand houdt voor de echte noodgevallen. Neemt niet weg dat ik het zelf toch zou willen proberen bij hem, zeker omdat je ook zegt dat hij regelmatig hoest.
En met polaramine hou je de oorontsteking echt rustig zonder telkens te hoeven terugvallen op antibiotica, mits het aanslaat bij hem natuurlijk.

Alleen is het even de vraag hoe je er dan wel aan kunt komen.
Op dit moment heb ik een mail vanuit Spanje dat de doosjes verstuurd zijn, weet alleen niet hoe lang dat gaat duren uiteindelijk. Ik ben van plan wanneer het allemaal aankomt hier, er weer een aantal te bestellen. Daarvan wil ik er een paar zelf houden voor het geval dat wij zelf ooit weer een middenoorpatiëntje krijgen maar eventueel kan ik ook voor jou bestellen.
Wacht anders eerst even de levering af en dan zou ik Hanneke gewoon even vragen of het een probleem is dat je polaramine gaat inzetten. Maar ik denk het niet, zeker wanneer je er zelf aan kunt komen uiteindelijk.
Amaris

Bericht door Amaris »

Ik zou graag meebestellen dan! Kan tegen die tijd als je gaat bestellen even overleggen met Hanneke voor de zekerheid. Antibiotica op zijn maagje is toch niet echt helemaal je van het natuurlijk. Zeker als het langdurig gaat zijn, en die nieren moeten te hard werken nu door die rotoren!
yvonne

Bericht door yvonne »

Jammer hoor dat het toch een beetje tegenviel :(
Ik zou ook zeker polaramine proberen.
Hopelijk knapt hij snel op.

Leuke foto :hart: en bekende mand, zo staat er hier ook 1 ;)

Beterschap voor Big Bono!
Karen

Bericht door Karen »

Kijk hem nu lekker liggen in zijn mandje :hart:

Jammer van de uitslagen, maar hopelijk zit er nog verbetering in!
Poleramine (of een alternatief van Hanneke) zou ik ook proberen. Ik ben ook bezig te proberen iets met het buitenland te regelen voor Poleramine. Iets wat Hanneke zelf, als dierenarts, helaas niet zo maar kan doen.

Beterschap voor The Man!
Amaris

Bericht door Amaris »

Als iemand polaramine kan krijgen voor Bo, dan neem ik dat graag over :D Alles voor mijn muppet!

De brij ging er goed in en vanochtend dus ook zeer tevreden over de Bo. Niet zo speels als hij was maar het was ook allemaal wat natuurlijk. Vanochtend om 6 uur wel zijn hok verbouwt, hoorde ik boven in bed :clown: De draak.
Mette

Bericht door Mette »

Kick schreef:Heerlijke foto trouwens van een very kissable tummy :mrgreen:
Dat dus :hart:
Sasha

Bericht door Sasha »

Jammer dat het niet alleen maar positief nieuws was.
Ik hoop dat hij zich weer snel beter gaat voelen.

Beterschap Bono
Amaris

Bericht door Amaris »

Bono vanochtend rond half 9:

Het lijkt erop dat de regelmatige voedingen goed werken :brush:
Marjan

Bericht door Marjan »

Hahaha, schitterend! :lol: Die ziet er niet uit of hij een suiker tekort heeft. :mrgreen:
Amaris

Bericht door Amaris »

Ook niet alsof hij 6 jaar is met een oorprobleem waardoor de nieren gruwelijk veel eiwitten verliezen en ontstoken zijn. Hij is zo'n blije fret!
Minka

Bericht door Minka »

Hij heeft plezier en dat is een heel goed teken. :D
Plaats reactie