"vieze" hamsters

De juiste voeding voor je fret, van goede frettenbrokken tot prooidieren
Lineke
Aantal fretten: 1

"vieze" hamsters

Bericht door Lineke »

Hallo allemaal,

al een tijdje loop ik met een vraag wat betreft de hamsters die ik heb besteld bij foodanimalexpress.
Ten eerste heb ik hier een zak liggen, die je als je die open maakt, stijl achterover gaat van de ontlasting geur. Ok ik weet dat dode dieren hun ontlasting laten lopen. Maar dit verkoop je toch niet (vind ik). Ik blijf het onsmakelijk vinden.
En ten tweede kom ik hamsters tegen met enorme gezwellen of bizarre grote wonden tegen.
Is dit wat ik gewoon moet accepteren? Ik vind het ronduit onsmakelijk. Het blijft voer. Maargoed misschien komt dat door mn nog leken ervaring met het voeren van prooidieren. (ik vind het al knap van mezelf hoe ver ik hierin ben gegroeid, ik ruik zelfs er al aan of het nog "vers" ruikt :lol: )

Grtjs Lineke
Nadine
Aantal fretten: 99

Re: "vieze" hamsters

Bericht door Nadine »

De geur vind ik normaal, dat is nog daar aan toe. Maar een ziek prooidier zou ik niet accepteren. Ze horen geen wonden, gezwellen of andere afwijkingen te hebben. Misschien het handigste om contact op te nemen met Animalfoodexpress.
Zij kopen dacht ik in via Kiezebrink, misschien dat je anders daar terecht kunt met je vraag.

Ik heb het hier iig niet eerder meegemaakt bij bestellingen van Animalfoodexpress.
Hier in huis geldt de regel, liever een prooidier in de afvalbak dan een zieke fret. Die gok is me te groot ;)
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Hamster met gezwellen of wonden niet accepteren. Als de hamsters zelf er echt smerig uitzien, dan zou ik dit ook niet accepteren.

Hoe ruikt een hele hamster (zonder wonden en gezwellen) zelf als die ontdooit is?
Lineke

Bericht door Lineke »

Dat vind ik een lastige vraag omdat ik hierin nog niet veel ervaring heb.
Er zit niet veel geur aan naar mijn mening. Naast de zeik lucht..

Ik heb het bedrijf weer een mailtje gestuurd. Ik ben benieuwd.
Heb van de hamster met wond (oid) een foto gemaakt.
Karen

Bericht door Karen »

Ik vind dat ook zeker niet kunnen!
Heb je goed gedaan door een klacht in te dienen. Ben benieuwd wat je terug gaat horen.
Marjan

Bericht door Marjan »

Niet accepteren, zieke en gewonde dieren kan echt niet en wanneer prooi zo zou stinken zou ik het ook niet geven.
Wij hadden vroeger een echte prooieter en daar heb ik nooit bij gehad dat het de zak uit stonk.
Ik haal(de) de prooi uitsluitend zelf, dus liet het niet bezorgen, en ook alleen maar bij Prooidier.nl eb daar ben ik dit soort dingen die jij beschrijft nog nooit tegen gekomen.
Karen

Bericht door Karen »

Nou ik heb vroeger bij prooidier ook wel eens hele vieze stinkende muisjes gehad. Alleen wordt er daar geen punt van gemaakt. Je kan het zo ruilen en zij regelt het verder wel met de groothandel.
Lineke

Bericht door Lineke »

Met mijn muisjes heb ik nooit problemen. Zien er goed uit en stinken niet, terwijl dat 2,5kg zakken zijn.

De hamsters zitten maar met een kilo verpakt. Over de geur heb ik ook een mailtje gestuurd en daar werd dan aangegeven dat dat kom omdat dode dieren hun ontlasting laten lopen. Ik spoel ze nu eerst goed af voordat ik ze geef.
Ze pakken wel snel op bij het bedrijf en dat vind ik wel fijn. Heb een korting bon ontvangen voor de volgende bestelling. Vond ik allemaal wel netjes opgelost.

Nu heb ik als antwoord gekregen dat ze contact opnemen met de leverancier en dan hoor ik het wel weer.
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Idd erg netjes opgelost! :juich:
Marjan

Bericht door Marjan »

Keurig, ben benieuwd naar de reactie van de leverancier.
Karen

Bericht door Karen »

Netjes.
Ik heb gelijk ook even mijn nieuwe zak gecontroleerd en inderdaad zijn die ook vies. Bovendien zitten er 2 hele grote hamster tussen (maatje volwassen rat) Op zich weet Miracle daar wel raad mee, maar het hoort niet. Verder geen gewonde dieren of andere rare dingen kunnen ontdekken.
Van mij gaan ze ook een berichtje krijgen 8-)
Lineke

Bericht door Lineke »

Ik heb ook regelmatig enorme hamsters tussen mijn dwerghamstertjes.
Wist niet dat ik dat ook nog zou kunnen melden :p
Ik kijk eerst maar hoe dit opgevangen wordt. Kreeg al wel netjes een terug koppeling dat de kwaliteitsmanager van Kiezebrink (waar het uiteindelijk vandaan komt) maandag pas weer aanwezig is. Netjes!
Mette

Bericht door Mette »

Ik ken dat niet, ook niet qua geur. Mijn hamsters ruiken altijd 'goddelijk' :lol: . Er kleeft weleens een poepje aan maar dat hebben de muisjes ook. Ze doen er niet aan af! De keer dat ik een wat slechte kilo muizen had was dat ook een uitzondering. Foto's van gemaakt en ook over gemaild, toen ook netjes opgelost. Weet niet meer via wie precies... maar daar gaan ze wel netjes mee om allemaal volgens mij. Hamsters heb ik nog nooit een gekke levering bij meegemaakt.
Karen

Bericht door Karen »

Ik eerder ook niet Mette, nu voor het eerst.
Mayke

Bericht door Mayke »

Ik vind hamsters niks als voer, geen enkel dier trouwens, of het moest beiden in het wild leven.

Maar ook ik heb me schuldig gemaakt aan muizen en ratjes, verder ben ik nooit gegaan dan dat maar toch....
Lineke

Bericht door Lineke »

Ik heb bericht terug van animalfoodexpress.
van de 3 zakken heb ik er 2 die niet pluis zijn. Ik krijg van de 2 zakken die niet goed zijn het geld terug gestort.
Heb ook foto's bij de mail gevoegd en daar waren ze erg blij mee.
De overige zak ruikt prima en zien de hamsters er zeer beter uit. Naast soms bloed uit t bekkie maar begreep dat dat wel vaker voorkomt.
Ik vind dat ze het netjes hebben opgelost maar.. Waar moet ik dan mijn hamsters gaan aanschaffen? Hier heb ik ook nog weinig behoefte aan.

@ Mayke: ik snap je idee. Ik moet ook erg aan het idee wennen, maar als het voor mijn fretje goed is, vind ik het ook goed. Ratjes zou ik overigens nooit voeren. Die heb ik 14 jaar als huisdier gehad.
Karen

Bericht door Karen »

Ik heb ook mijn geld terug gestort gekregen.
Ik blijf gewoon bij hun bestellen. Ik ben al jaren klant bij hun/Kiezenbrink en het is echt bij zeer hoge uitzondering dat het niet goed is. Zij maken er ook gelijk werk van bij hun leverancier.
Gaat zoiets nu vaker voorkomen, kan ik altijd nog ergens anders gaan kijken.
Lineke

Bericht door Lineke »

Ik heb dan dus gewoon pech gehad.
Mijn eerste 4 kilo hamsters waarvan 2 kilo gewoon not done zijn. :???:
Ag nu een goede reden om ook gerbils erbij te gaan bestellen, die hebben ze nu ook in het assortiment staan :)
Mette

Bericht door Mette »

Er zit een verschil tussen russische en syrische hamsters. Met de normale hamster worden de syrische bedoelt. De kwaliteit daarvan vind ik sowieso opmerkelijk beter dan bij de russische. Zou dus gewoon die gaan bestellen ;).
Lineke

Bericht door Lineke »

Is de Syrische ook verkrijgbaar bij animalfoodexpress?
Ik heb ze nog niet voorbij zien komen ergens. Waar bestel jij je voer Mette?
Plaats reactie