Prooidier.nl bestelling.

De juiste voeding voor je fret, van goede frettenbrokken tot prooidieren
Plaats reactie
starfeathers

Prooidier.nl bestelling.

Bericht door starfeathers »

Hallo allemaal!

Volgende week ben ik een weekje vrij en zou ik graag wat bij prooidier.nl willen bestellen.
Nu zal mijn pakket via postnl gaan en vraag ik me af of dit redelijk bevroren blijft,de postbode komt regelmatig pas rond 9 uur in de avond.

Muizen,weaner ratten en kwartels kan ik hier kopen maar daarom heen weinig.
IK zat er zelf aan te denken om hamsters,wasmotten en wilde mini duifjes te kopen.
Heeft iemand nog een idee wat meer?mijn fretten zitten nu vooral alleen aan de muizen,wel heeft er 1 laatst een kleine weaner rat op gegeten(mag in de krant),kwartels laten ze tot nu aan ook nog liggen.

De fretten zitten apart dus een hele konijn zou te veel zijn in elke kooi,ook vind mijn moeder dat geen leuk gezicht.
Zou konijn onderdelen ook goed zijn?

Alvast bedankt!
Kick
Aantal fretten: 1

Re: Prooidier.nl bestelling.

Bericht door Kick »

Pakketdiensten gaan via een andere bezorger en ik denk dat Nanja dit wel goed geregeld heeft.

Wij zelf gaan altijd gewoon naar haar winkel.
Karen

Bericht door Karen »

Ik heb onlangs weer eens een post pakket bij haar besteld en dat is super gegaan :juich: Ze verstuurt weer via post.nl (jeej!) en het komt niet meer in een piepschuim doos, maar in een isolatiedeken. Net zoals vanuit Duitsland en mij bio-slager. Het komt perfect bevroren aan!
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Het is inderdaad via postnl. Bij was het niet goed gegaan en was ook in een isolatiedeken. De helft was half ontdooid. Ik denk in de winter periode qua temperatuur dat het wel goed zal gaan.
Mette

Bericht door Mette »

Bij prooidier.nl wel ja, dat is echt de betere. De andere webshop (AFE) vind ik echt niet meer wat, zowel en kwaliteit prooi niet als de leveringscondities.
starfeathers

Bedankt allemaal!

Ik ga volgende week bestellen,tot nu aan toe heb ik dit in mijn mandje:

Russische hamster 1000 gr.
Wilde miniduifjes geplukt per 12 st.
Topinsect wasmotten 50 gr.
Eendenvleugels ca. 1000 gr.
Konijnenvlees 5000 gr.
Sprot 1000 gr.

Weet iemand nog iets anders?en is dit goed?
Of zijn sommige dingen te hoog gegrepen voor beginnende prooi eters?
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik zou een fret geen vis geven, daar gaat sowieso hun ontlasting erg van stinken.
starfeathers

Marjan schreef:Ik zou een fret geen vis geven, daar gaat sowieso hun ontlasting erg van stinken.
Oke,ik heb die uit het winkelwagen gedaan.
Karen

Bericht door Karen »

Ik mis eigenlijk muis op je lijst. Muizen zijn toch de meest complete prooipakketjes voor een fret. Afgezien van de hamsters is de rest van je lijstje allemaal incomplete barf dingen, die je eigenlijk moet samenvoegen met andere produkten om een complete maaltijd te krijgen
starfeathers

Karen schreef:Ik mis eigenlijk muis op je lijst. Muizen zijn toch de meest complete prooipakketjes voor een fret. Afgezien van de hamsters is de rest van je lijstje allemaal incomplete barf dingen, die je eigenlijk moet samenvoegen met andere produkten om een complete maaltijd te krijgen
Ik had al geschreven in de opening bericht dat ik muizen,weaner ratten en kwartels hier kan kopen,woensdag ligt er 5 kilo voor me klaar. :D
Dit is vooral voor afwisseling bedoelt.
Karen

Bericht door Karen »

Oooh...sorry. Niet onthouden :oops:
Super in dat geval!
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik vind het wel een enorme hoeveelheid voor twee fretten. :lol:
starfeathers

Marjan schreef:Ik vind het wel een enorme hoeveelheid voor twee fretten. :lol:
Mijn fretten eten nu minstens een kilo large muizen per week week,5 kilo is zo beetje een maand aan eten. :D
Ik hoop dat er iets in de bestelling van prooidier zit dat ze lekker vinden als afwisseling want tot nu aan toe willen ze alleen de muizen.
Ook zal ik toegeven dat ik iemand ben die doodsbang is dat ik uit voorraad raak aangezien de dieren winkel hier maar 1x in de 3 weken kan bestellen en alleen besteld wat mensen willen, dus zelf hebben ze niks op voorraad.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik ben ook benieuwd of ze wat groter prooi gaan waarderen, onze prooi eters in het verleden waren niet enthousiast van prooi alles groter dan een muis. :)
Mette

Bericht door Mette »

Ik zou sprot er zeker aan toevoegen. Ik geef het al enkele jaren met plezier en vele eigenaren met mij. Ze gaan er helemaal niet van stinken (ja, de vis zelf stinkt...) en is eens in de maand of eens in de 2 maand een welkome afwisseling en goed voor wat visvet voor ze. Ze vinden het erg lekker en het zijn erg mooie kleine visjes.
Het kost ook maar 2,80 per kilo ofzo, dus als het niet bevalt dan niet... Maar het is het proberen zeker waard.

De rest is al gezegd qua muizen ;).

Ik vraag me af hoe de eendenvleugels aan komen.. Meestal is dat zo'n klomp aan elkaar vast, dus die zou ik er persoonlijk uitgooien. Het konijnenvlees is ook een een klomp, maar net-te-doen. Dat is alleen spiervlees overigens, dus niet een volledige voeder.
Mayke

Bericht door Mayke »

Ik heb jaren geleden wat besteld bij Prooidier, voor mij HET adres voor de fretten.
Helaas hangt bestellen een beetje af wanneer je dat doet, bij voorkeur niet in het weekend en op maandag want dan is er soms geen postbezorging. Nanja van Prooidier laat meteen weten wanneer dat ze denkt dat het binnen is, dat is wel ideaal.

Beter is het om het zelf in piepschuim te halen bij haar, dan weet je zeker dat het goed aan komt.
Ik heb een keer muizen en ratten besteld en per post laten komen, de helft was al ontdooit. Het staat natuurlijk toch een nachtje bij de post. Maar dat is al heel lang geleden, ik denk dat ze het nu beter voor elkaar heeft.
Maar soms kun je niet anders en moet je ervoor gaan. :D
Plaats reactie