Karen schreef:Wat je eventueel nog zou kunnen doen is haar in het nekvel proberen te pakken. Als ze zich erg spant of bijna geen nekvel heeft, dan is dat toch iets wat in de richting van oorproblemen doet denken. Gewoon ter controle. Bij een van mijn fretjes kan ik de mate van oorpijn aflezen aan hoe moeilijk of makkelijk ze in het nekvel te pakken is, voor de rest laat ze ook nauwelijks iets zien.
Dit heb ik net geprobeerd, ze geeft geen kik! Ze doet niks wanneer ik haar in haar nekvel pak en ik mag gewoon aan haar koppie en haar oortjes zitten.
Ook bijt ze echt hard in haar speeltjes. Ik heb een kattenhengel met muis eraan en ze bijt er zo hard in dat hij soms een soort kraakt (er zit een geluidsapparaatje in, maar er zit een soort hard stoffen/kartonnen omhulsel om dat apparaatje heen, ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen, het is niet gevaarlijk in ieder geval). Ik haar dan zelfs van de grond krijgen met die hengel, dus ze bijt er echt hard in, haha. Ik heb haar vers voer gegeven en dan nu alleen TF. Ze vindt het toch nog niet geweldig, lijkt het. Als ik het voorschotel of los aangeef hoeft ze het niet of verstopt ze het ergens in de kamer haha.
Toen ik thuis was leken er geen nieuwe kruimels bij, maar ze had ook bijna niets gegeten ervan (echt bijna niets). Ik heb het kleedje onder haar bakje nu uitgeklopt en houd in de gaten wat ze doet.
Korton: ik mag aan haar oren, nek en koppie zitten. Ze doet niks als ik haar in haar nekvel pak, ze bijt hard in haar speeltjes als ik met haar speel, ze heeft wel wat gekruimeld met haar TF vannacht dus. Wat nu? Reden om naar dierenarts te gaan of nog niet?
In 1 oortje kan ik met fel licht erin trouwens wel een paar kleine bruine stipjes spotten, verder is het schoon. Ze is 3 weken geleden (toen ze uit de opvang kwam) behandeld met Advocate (preventief) en dat doe ik over een week weer. Ze is toen ze in de opvang zat ingeënt door Tineke Deden (bij dierenkliniek Leidsche Rijn) en die had in het systeem gezet dat ze inderdaad 1 afgebroken tandje had, maar verder niets geschreven over oormijt, dus ik neem aan dat ze mijtvrij was.