Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Koda, Fé en Raisin
Re: Lenn, Eller, Mhysa, Patou, Koda en Fé
Ja dat is het ook wel. Het is zeker niet helemaal de juiste volgorde... want ik heb er inmiddels zo'n 8 kilo Orijen brokken aan toegevoegd die ik van iemand gedoneerd kreeg... maar die hadden ook voor mijn katten kunnen zijn. Bakvulling zat er niet eens bij. Maar helaas nog niets. Arnold waarschuwde me er ook voor maar het was destijds zo'n spoed..., dus ik riep hard maar simpel: als ze het niet overmaakt verkoop ik ze gewoon en de kooi erachteraan. Hoe dan ook heb ik nog maar eens even heel stevig de daad bij het woord gevoegd in mijn berichtjes, want ik wil nu wel echt zicht krijgen op die betaling en wat duidelijke afspraken.
Ik denk dat ze de kooi nog niet heeft iig! Tenminste dat mag ik niet hopen, want ik vind dat de schuld richting mij voor gaat eigenlijk .
Ik denk dat ze de kooi nog niet heeft iig! Tenminste dat mag ik niet hopen, want ik vind dat de schuld richting mij voor gaat eigenlijk .
Dit is dus een mooi lesje in het leven Ik hoop dat je er met goed gevolg allemaal uit komt met hen. Maar leuk is anders...
Helaas herkenbaar verhaal. En ik leer er moeilijk van.
Hopelijk is ze een beetje onder de indruk van je berichten en wordt het snel opgelost!
Hopelijk is ze een beetje onder de indruk van je berichten en wordt het snel opgelost!
Pfff ik kan zo boos worden als ik mensen tegenkom die hun dieren zo behandelen..en dan bedoel ik nu dus niet Mette natuurlijk
Vind het wel geweldig dat je het toch maar oplost voor die muts.
Vind het wel geweldig dat je het toch maar oplost voor die muts.
Ze maakt het einde v/d maand over, dus daar ga ik dan ook vanuit. Ach en ik wist dit vooraf al , ik ben alleen knettergek om het dan toch te doen en ben gewoon keihard als ze echt niet zou betalen. Dat gaat tegen mijn principes in, maar voor mij gaan de dieren voor en niet mijn 'lullig voelen' gevoel als dat zou gebeuren.
Ik heb een heerlijk vrij dagje sinds wéken en ben lekker aan het opruimen, hokken doen, ga even wat brokkendagen van start bij de snuitjes. Lekker genieten!
Ik heb een heerlijk vrij dagje sinds wéken en ben lekker aan het opruimen, hokken doen, ga even wat brokkendagen van start bij de snuitjes. Lekker genieten!
De brokkendagen zitten er weer bijna op, en gelukkig eten alle snuitjes op Koda na het uitstekend. Maar ook Koda gaat voor zijn doen lekker, even eten, en hij eet rustig de bak leeg. Vandaag na 2 dagen geweekt eens even droog proberen, kijken of het op gaat.
Fé was nog niet helemaal klaar met de rui en gaat weer een fase verder. Haar kleur op haar koppie verandert nog behoorlijk. Ik ben erg benieuwd of dat haar masker ten goede komt, ik hoop het wel . Al met al happy fretjes nog steeds!
De pensionners zijn toch echt beide kruimelaars met brokken zie ik nu ze een tijdje gesplitst zitten. Ook is Do een enorme traner tijdens het knabbelen. Pfff... ik ga haar meer moeten leren dan me lief is vrees ik. Ga het maar weer eens voorleggen.
Een foto van Lenn zijn buitenronde gisteren:
Fé was nog niet helemaal klaar met de rui en gaat weer een fase verder. Haar kleur op haar koppie verandert nog behoorlijk. Ik ben erg benieuwd of dat haar masker ten goede komt, ik hoop het wel . Al met al happy fretjes nog steeds!
De pensionners zijn toch echt beide kruimelaars met brokken zie ik nu ze een tijdje gesplitst zitten. Ook is Do een enorme traner tijdens het knabbelen. Pfff... ik ga haar meer moeten leren dan me lief is vrees ik. Ga het maar weer eens voorleggen.
Een foto van Lenn zijn buitenronde gisteren:
Ik vind het echt een mooie foto zo met die lichtjes erachter Lenn zijn paradijsje.
Sfeervolle frettentuin hoor.
Vervelend dat de logee fretten nu ook waarschijnlijk middenoorproblemen hebben. Met wat ik zo van je lees gaat daar weinig aan gedaan worden door de verzorgers ben ik bang.
Vervelend dat de logee fretten nu ook waarschijnlijk middenoorproblemen hebben. Met wat ik zo van je lees gaat daar weinig aan gedaan worden door de verzorgers ben ik bang.
Als ik dit allemaal zo lees heb ik het toch nog niet zo slecht gedaan met mijn ventje ook al heeft hij nu zoveel problemen.
Maar echt een geweldige frettentuin zeg
Maar echt een geweldige frettentuin zeg
Nee hoor, daarom zei ik ook dat hij blij mag zijn dat hij bij jou zit! Schud dat gevoel maar van je af
Ze lopen gerust een uur rond in de tuin, langer doe ik niet, want er is niet echt een slaapplaats waar ze zich in kunnen terugtrekken dan (wel een houten hok met stro.. maar dat doen ze toch nooit). Gelukkig zitten Lenn en Koda altijd buiten en de rest ook op buitentemperatuur dus zolang lekker in de natuur is geen probleem voor ze. Ik heb het toch getroffen met een al fretproof tuin . Niets aan hoeven doen.
Ik vind het er ook als een paradijsje uitzien. Lenn vindt het vooral erg lekker ruiken allemaal!
Ze lopen gerust een uur rond in de tuin, langer doe ik niet, want er is niet echt een slaapplaats waar ze zich in kunnen terugtrekken dan (wel een houten hok met stro.. maar dat doen ze toch nooit). Gelukkig zitten Lenn en Koda altijd buiten en de rest ook op buitentemperatuur dus zolang lekker in de natuur is geen probleem voor ze. Ik heb het toch getroffen met een al fretproof tuin . Niets aan hoeven doen.
Ik vind het er ook als een paradijsje uitzien. Lenn vindt het vooral erg lekker ruiken allemaal!
Omdat we er nog even tussenuit gaan eindejaar hoop ik de pensionners met de kerst weer bij haar te kunnen plaatsen... Maar ik hoor al een dag lang weer eens niets (ze zal wel overleggen of denken, maar zeg dat dan even denk ik dan...). En dan nog, als ze dan vast terug kunnen, wil ik echt de rekening betaald krijgen.
Kleine Fé is sinds een halve week weer met een extra rui-ronde begonnen, en wordt nu (ik denk kortstondig) wat lichter op de kop met een bandietenmasker. Ik ben benieuwd hoe haar winterlook uiteindelijk wordt
En nog een fotootje van Sarabi vanochtend:
Kleine Fé is sinds een halve week weer met een extra rui-ronde begonnen, en wordt nu (ik denk kortstondig) wat lichter op de kop met een bandietenmasker. Ik ben benieuwd hoe haar winterlook uiteindelijk wordt
En nog een fotootje van Sarabi vanochtend:
Leuk he, we zien dat bij Shae ook, die wordt superzacht en ook wat zilverachtig.
Ik moet echt een keer foto's gaan maken van mijn mannen ik geniet ontzettend van alle foto's hier
Het zijn zeker mooie frutzels hier hè?
Fé denkt zo van moet dat nou dat ding in mijn face. Ze ziet er wel schattig uit zo, een beetje de winter Mila look.
Ja vooral het éventjes het koppie stil moeten houden is booooooooring... Hoe durf ik het toch even te vragen .
In de echte winterpluis zit ze nog niet zoals jullie zien, dus ik vind het heel leuk om dagelijks te zien veranderen!
In de echte winterpluis zit ze nog niet zoals jullie zien, dus ik vind het heel leuk om dagelijks te zien veranderen!
Mooie pluis! Jij maakt gewoon zilveren fretjes
Lea had dat silveren masker ook al.
Lea had dat silveren masker ook al.
Mooi dat maskertje zo
Lekkere pluisjes
Even een paar drukke dagen voor de boeg. Gisteren redelijk halsoverkop overlegd dat Sarabi naar Stichting de Fret gaat. Het is een lang verhaal, wat erop neerkomt samengevat, dat het nog maanden (gok 6?) zal duren om echt even goed te kijken wat haar gedragingen zijn en hoe en waar ze precies plaatsbaar is. Vooral met welke voorwaarden en informatie daaraan gekoppeld. Aangezien ze bij mij in de voorjaarsdrukte terecht gaat komen is dat niet heel ideaal, buiten dat we dus nog even weg gaan tussen kerst en oud en nieuw (en dan komen er 2 verschillende verzorgers langs waar ik tegenaan hikte van... welke instructie moet ik nu precies geven), plus dat ze niet van mij is maar van de vereniging die intussen als ze zo dadelijk bij Stichting de Fret zit € 900 in haar herstel heeft zitten. Ze kost nu niet veel meer en is behoorlijk gezond, maar heeft dat absoluut wel even gedaan. Kortom voor die tijdsperiode en financiën is het handiger om haar toch naar een goede opvang te brengen die de tijd voor haar neemt, en Marianne was zo vriendelijk dit aan te durven. Echt hartstikke fijn. Ik breng haar er morgen naartoe. Ik moet alleen wel emotioneel afstand van haar nemen en ben me dus flink aan het voorbereiden vandaag.
Nog een laatste fotootje van haar tijdens verschonen en de omeprazole korrels vanochtend. Die was vooral bedoeld ter info voor Marianne met wat uitleg erbij. Wordt nog een kluifje morgen en de dagen erna .
De pensionners vertrekken inderdaad ook nog vlak voor we gaan. Het is gelukt. Ik breng ze zaterdag weer terug met alle spulletjes, nog 2 hangmatjes die ze van me mag hebben want die zag ik er bij haar niet tussen. Ik heb haar al afbeeldingen gestuurd met hoe de kooi perfect voor ze zou zijn zodat ze ziet wat ik bedoel, een link naar de juiste poepbak voor Milan, want de mijne die ze erbij krijgt is niet ideaal, en ik zal nog even een goede uitleg voor het middenoor geven + schoonmaakgemak. En dan hoop ik dat Milan en Do wat blijer verder kunnen weer .
Dan blijf ik lekker over met alleen mijn eigen 6-tal na een erg druk opvangjaar. Ook wel lekker, al doet Sarabi me wel pijn natuurlijk! Ik was de uitdaging graag zelf aangegaan, maar gelukkig ziet Marianne dat net zo zitten als ik.
En nog een foto van Koda gemaakt v/d week. Hij is zo prachtig nu. Ik kan er gewoon niet over uit Erg is dat hoe trots je op je fretten kunt zijn door die mooie vachtjes, oogjes, lekkere huidjes, hmmmmm. (nuts )
En dan ga ik vandaag beginnen met de verzorguitleg voor deze ronde. Ik zet alle 5 behalve Koda even op brok + 1 muis per dag. Dat maakt het voor de verzorging gemakkelijker. Het 5-tal eet het uitstekend. De enige lastige sjaak is Koda nog steeds, voor hem moet ik het 2x daags weken en dan nog gooit hij het soms om uit frustratie (bah, vies!). Dus hij heeft even geluk en mag aan de prooi blijven.
Nog een laatste fotootje van haar tijdens verschonen en de omeprazole korrels vanochtend. Die was vooral bedoeld ter info voor Marianne met wat uitleg erbij. Wordt nog een kluifje morgen en de dagen erna .
De pensionners vertrekken inderdaad ook nog vlak voor we gaan. Het is gelukt. Ik breng ze zaterdag weer terug met alle spulletjes, nog 2 hangmatjes die ze van me mag hebben want die zag ik er bij haar niet tussen. Ik heb haar al afbeeldingen gestuurd met hoe de kooi perfect voor ze zou zijn zodat ze ziet wat ik bedoel, een link naar de juiste poepbak voor Milan, want de mijne die ze erbij krijgt is niet ideaal, en ik zal nog even een goede uitleg voor het middenoor geven + schoonmaakgemak. En dan hoop ik dat Milan en Do wat blijer verder kunnen weer .
Dan blijf ik lekker over met alleen mijn eigen 6-tal na een erg druk opvangjaar. Ook wel lekker, al doet Sarabi me wel pijn natuurlijk! Ik was de uitdaging graag zelf aangegaan, maar gelukkig ziet Marianne dat net zo zitten als ik.
En nog een foto van Koda gemaakt v/d week. Hij is zo prachtig nu. Ik kan er gewoon niet over uit Erg is dat hoe trots je op je fretten kunt zijn door die mooie vachtjes, oogjes, lekkere huidjes, hmmmmm. (nuts )
En dan ga ik vandaag beginnen met de verzorguitleg voor deze ronde. Ik zet alle 5 behalve Koda even op brok + 1 muis per dag. Dat maakt het voor de verzorging gemakkelijker. Het 5-tal eet het uitstekend. De enige lastige sjaak is Koda nog steeds, voor hem moet ik het 2x daags weken en dan nog gooit hij het soms om uit frustratie (bah, vies!). Dus hij heeft even geluk en mag aan de prooi blijven.