Waltham leren eten

De juiste voeding voor je fret, van goede frettenbrokken tot prooidieren
Plaats reactie
Gepke
Aantal fretten: 3

Waltham leren eten

Bericht door Gepke »

Hallo,

Ik heb drie fretten waarvan er twee gek zij op waltharm dit is ze van jongs af aan aangeleerd.
Nu heb ik ook een iets ouder fretje van 2,5 zij wil echt niks weten van waltharm ik probeer haar nu ongeveer een jaar
te laten wennen. Wat walharm op mijn vinger en dan bij haar houden idee misschien likt ze het af nou echt niet :roll:
Wat in een spuitje gedaan en het zo geprobeerd te geven. Gewoon in een bakje voor haar zetten moet ze ook niet. Ze lijkt wel bang voor het spul ze loopt er echt met een grootte boog omheen. Als ik haar er voor wil zetten (gewoon voor het bakje) begint ze helemaal te spartellen.

Ik dacht het is makkelijk als ze het eet voor het geval ze eens medicijnen nodig heeft. Iemand nog ideeen wat ik zou kunnen proberen om haar te laten wennen? :?:
Marjan

Re: Waltharm leren eten

Bericht door Marjan »

Het is zeker makkelijk wanneer ze de smaak leert kennen in het geval van ziekte en dergelijke. Maar ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een fret die zo volhardend was in het weigeren ervan. :lol:
Maak je het wel warm genoeg? Koud vinden de meeste fretten het in ieder geval niet lekker en het moet ook niet te dik of te dun zijn. Drink yoghurt dikte is het beste.
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Hoor je zelden dat een fret de waltham niet eet. Sommige moeten er aan wennen maar zijn meestal al snel gek op dat papje maar een fret die het écht niet lust :?:
Gepke

Bericht door Gepke »

Ik had gelezen dat het yoghurt dikte moest zijn en warm maar ze weigert het echt te eten gek beest. De jongste twee eten het heel graag duiken er direct boven op. Het is een apparte fret :brush:
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Jammer hoor want het kan o zo gemakkelijk zijn als je meds moet gaan toedienen...
Marjan

Re: Waltham leren eten

Bericht door Marjan »

Ik zou het iets dunner maken dan yoghurt en misschien wil ze het wel van een lepeltje eten?
swa100

Bericht door swa100 »

Maak het eens wat dunner en dip iets dat ze lekker vindt erin. Wie weet kun je haar zo foppen!
Bruurmijn

Bericht door Bruurmijn »

Jekyll was niet te foppen en het moest er echt in dus een aantal dagen dwangvoeren met een spuitje. Heel voorzichtig steeds kleine beetjes en nu vind hij het lekker. Dus inderdaad gewoon volhouden en blijven proberen
Gepke

Bericht door Gepke »

Ik heb al wel eens geprobeerd om het op een lepel te geven dat werd niet gewaardeerd door mevrouw. Het enige snoepje wat ze echt lekker vind zijn de cosma snacks heb die er ook al eens in gedoopt met een kant en dan de andere kant zonder waltharm voor haar houden maar ook dat had de kleine stinkerd door toen hoefde ze in eens niet meer :roll: kan nog wel probeeren om het wat dunner te maken misschien dat ze het dan wil eten :?: ze is wel volhardend in het weigeren
Marjan

Bericht door Marjan »

Of ook nog iets warmer?
Karen

Bericht door Karen »

Nou heb ik dus ook zo'n manneke die waltham absoluut weigerde, tot 2 weken geleden.
Ik geef aan een van mijn fretjes vleesbrij ipv brokkenbrij en doe daar wat waltham doorheen als ze slecht wil eten. Daar had ze een restje van laten staan. Tot mijn verbazing ging meneer het schaaltje tot de laatste kruimel leeglikken! Ik heb hem toen een hele week een theelepeltje vleesbrij gegeven met steeds wat meer waltham. Nu likt hij de pure waltham van mijn vingers :juich:

Maar als alternatief kun je ook medicijnen in zalmolie mengen, miits de hoeveelheid niet te groot is natuurlijk. Ik ken ook iemand die er kittenmelk voor gebruikt, omdat de fret dat veel beter eet dan waltham.
Mayke

Bericht door Mayke »

Goede tips Karen, ik heb gelukkig geen fret gehad die geen Waltham lustte.
Bij mij gingen alle bakjes schoon leeg. :)
Plaats reactie