Herkennen loopsheid

Voor alle overige zaken zoals opvoeding, zindelijk of niet, speeltijd, is mijn fret gelukkig, de band tussen mens en fret, castratie of implantaat, euthanasie
Plaats reactie
swa100

Herkennen loopsheid

Bericht door swa100 »

Hallo allemaal,

Het is niet zeker of Harmke gecastreerd is of dat ze een hormoonimplantaat heeft, aangezien ze gevonden is. We moeten dus opletten of ze loops gaat worden. Ik weet dat we het kunnen merken aan haar geur en opgezwollen vulva. Nu is mijn vraag: hoe snel zwelt de vulva van een fretje op als ze loops wordt? Gebeurt dat ineens binnen een week, of gaan daar enkele weken overheen? Ik kijk nu welke dag, maar volgens mij zie ik geen verandering.

Alvast bedankt!
swa100

Re: Herkennen loopsheid

Bericht door swa100 »

Hier wat foto's van hoe haar vulva er nu uit ziet. In mijn hoofd was deze enkele dagen terug iets 'kleiner', maar ik kan het echt niet goed beoordelen, het is namelijk zo klein haha. Ziet dit er nu nog normaal uit, of zou het normaal nog kleiner moeten zijn? Ik kan online nergens goede foto's vinden van de vulva van een fret, dus ik kan het moeilijk vergelijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Volgens mij is er nog niks aan de hand. Onze dames waren altijd geholpen dus wij hebben het zelf nooit meegemaakt.
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Ik ben het met Kick eens, jou dame is echt nog niet loops.
Loopsheid begint vaak pas rond het voorjaar, om het even ruim te nemen tussen eind Januari en April.
Dan zie je overduidelijk haar vulva groter worden. Ik zal morgen even voor je kijken of ik er nog een foto van heb (mocht iemand me niet voor zijn in de tussentijd ;) )
swa100

Bericht door swa100 »

Nadine schreef:Ik ben het met Kick eens, jou dame is echt nog niet loops.
Loopsheid begint vaak pas rond het voorjaar, om het even ruim te nemen tussen eind Januari en April.
Dan zie je overduidelijk haar vulva groter worden. Ik zal morgen even voor je kijken of ik er nog een foto van heb (mocht iemand me niet voor zijn in de tussentijd ;) )
Ik heb inderdaad wel foto's van de vulva van een loopse fret gezien, maar niet hoe deze er normaal uit ziet. Dus ik dacht dat dit 'kleine bobbeltje' misschien een beginfase was van het opzwellen van de vulva, maar dit ziet er dus uit zoals het er normaal uit hoort te zien? :) .
Mette
Aantal fretten: 1

Bericht door Mette »

Ervaren loopsheid checker hier. Niets aan de hand bij Harmke, mooi klein, mooi 'wit'. Gewoon even wat uitstaander dan normaal. Deze fase duurt maximaal 0,5 week voor hij verder gaat, mocht ze richting loopsheid schieten. Daarna zijn ze binnen 1 a 2 weken dan volledig loops. Maar het lijkt mij niet dat dat gaat gebeuren bij haar. Het is er niet het seizoen voor dus al zou er iets spelen zou het snel weer moeten afnemen door het jaargetij. Ik ken ook genoeg moertjes die dit soms even kort zo hebben, dus het hoeft nog niets te betekenen.
Mayke

Bericht door Mayke »

Als je wilt weten of Harmke toch een hormoonimplantaat heeft laat je het even na chequen bij je dierenarts, dan heb je zekerheid. Toch nooit verkeerd zo een algehele nakijkbeurt voor je fretje bij de frettenkliniek ! :D :D
swa100

Bericht door swa100 »

Mayke schreef:Als je wilt weten of Harmke toch een hormoonimplantaat heeft laat je het even na chequen bij je dierenarts, dan heb je zekerheid. Toch nooit verkeerd zo een algehele nakijkbeurt voor je fretje bij de frettenkliniek ! :D :D
Klopt inderdaad. Ik ga proberen in de nabije toekomst eens langs te gaan. Ondertussen houd ik goed in de gaten of ze loops wordt of niet :).
Marjan

Bericht door Marjan »

Ze heeft een prachtig frutje hoor, niets mis mee. :lol:
Plaats reactie