Welke voerbak (voor brokjes?)

Een goede huisvesting is onontbeerlijk voor een fret, lees hier over de verschillende mogelijkheden
Plaats reactie
swa100

Welke voerbak (voor brokjes?)

Bericht door swa100 »

Hallo allemaal,

Welke voerbak gebruiken jullie voor je brokjes? Ik gebruik nu deze:

Afbeelding
Afbeelding

Maar ik vind hem vrij hoog. Harmke ook, want vaak staat ze met haar voorpootjes op de rand, pakt ze er iets uit, neemt ze dit mee naar naast de bak en dan eet ze het op. Ze moet dus eigenlijk altijd met haar pootjes op de rand staan en vaak dus uiteindelijk naast haar bak eten. Het is geen ramp verder, maar ik zou liever een voerbak hebben die ik vast kan zetten en die een stuk platter en dus lager is, zodat ze gewoon normaal uit het bakje kan eten. Kennen jullie toevallig zo'n voerbak? Een losse voerbak werkt denk ik niet, die zal af en toe dan wel door de kooi rollen, haha :roll:.
Mette
Aantal fretten: 1

Re: Welke voerbak (voor brokjes?)

Bericht door Mette »

Als je een zwaar bakje neemt, en 1 die geen schuine rand heeft maar rechtop staat, dan kunnen ze er niet zo goed mee lopen verhuizen. Ik zelf gebruik een type cavia iglo (plastic huisje) als prooihokje, maar in de brokkendagen zet ik hier gewoon een vrij normaal schaaltje in, nog niet eens het zware type. Die krijgen ze sowieso ook niet door de opening van de iglo naar buiten, en met iglo en al is het te zwaar om te verhuizen. Mochten ze eens wat brokjes eruit graven of wat ook, dan liggen ze allemaal netjes in het huisje en kiep ik ze er zo weer in. Werkt voor mij dus ook best ideaal bij brokjes voeren, zo'n prooihokje :mrgreen:
Karen

Bericht door Karen »

Ik heb deze, van midwest. Erg makkelijk

Afbeelding
Marjan

Bericht door Marjan »

Wij hebben de rvs bakjes van Midwest voor het water en de brokken en die bevallen erg goed. En volgens mij verkooot Prooidier.nl die ook, mocht je daar ooit eens naartoe gaan voor muizen. 8-)
Ik zal wanneer we thuis zijn even kijken of ik een afbeelding voor je kan vinden.
Marjan

Bericht door Marjan »

Oh, die dus. :mrgreen:
Karen

Bericht door Karen »

:mrgreen:
Mayke

Bericht door Mayke »

Midwest, the best there is !!

Bij Nanja, bij Prooidier te verkrijgen !!
Plaats reactie