Finley
Re: Finley
Lief koppie hoor! En hij ziet er zeker goed uit, mooie glanzende vacht.
Helemaal mee eens; hij ziet er toppie uit
Met Finley gaat het hartstikke goed. Hij is een stuk voller geworden en weegt nu bijna 2 kilo . Maar dat vind ik helemaal niet erg, heb ik meer om mee te knuffelen. Ik merk wel aan hem dat hij nu een stuk rustiger is en eerder zijn bedje opzoekt. Maar ook dit verschilt per dag. Hij blijf gelukkig wel lekker speels. En hij moet regelmatig model staan voor mijn camera. Daar heeft hij echt een hekel aan. Ik heb een poging gedaan tot het maken van kerstfoto's met een kerstmuts. maar dat was geen succes want die muts moest en zou dood gaan :twisted:. Hij was voor een langere periode niet zindelijk te krijgen tijdens het loslopen. Maar met wat tips van Mette is het nu toch gelukt! Jammer genoeg voor hem is hij nu verbannen uit de woonkamer omdat hij maar niet van de kerstboom af kan blijven.
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Wat een leuke foto's !
Knappe Finley!
Lekker koppie heeft hij hoor!
Mooie frutzel hoor
Alles moet dood met Finley in de buurt dus. Kerstmuts, kerstboom, alles gaat naar de haaien
Erm..nou klinkt meer als alles gaat naar de Finley
Lekker bekkie heeft hij hoor!
bij Finley moet alles inderdaad kapot of dood.
Ik heb volgende week donderdag om 17:30 een afspraak bij de frettenkliniek. Ik denk toch dat Finley last heeft van zijn oren . Hij vertoont al sinds ik hem heb een aantal symptomen en ik heb ze nooit aan een oor probleem gelinkt. Hij is altijd al rommelig met zijn brokjes geweest. Dat hoort een beetje bij zijn manier van eten. Maar een paar maanden terug is hij begonnen met tranen tijdens het eten. Hij maakt ook rommelende geluiden tijdens het eten.
Maar het is moeilijk te zeggen, want hij is behoorlijk flink en hij eet alles wat los en vast zit. Hij krijg van mij ook harde vleesstrips, gedroogde spiering en af en toe een stukje rauwe kipfilet. Deze pakt hij graag aan en gaan ook zeker op. Ook tijdens het spelen met een hengel of iets dergelijks is hij heel enthousiast. Deze laat hij dan echt niet los. Maar ik heb wel altijd opgemerkt dat hij het niet fijn vind als er in zijn oren gekeken wordt bij de dierenarts. Dat is natuurlijk niet zo gek, maar ik begin nu toch wel te denken dat hij een middenoorontsteking heeft.
Ik heb dus besloten om toch maar een afspraak bij de frettenkliniek te maken om hem even helemaal na te laten kijken. Ik hoop natuurlijk dat er niks uit komt, maar ik heb mijn twijfels .
Ik heb volgende week donderdag om 17:30 een afspraak bij de frettenkliniek. Ik denk toch dat Finley last heeft van zijn oren . Hij vertoont al sinds ik hem heb een aantal symptomen en ik heb ze nooit aan een oor probleem gelinkt. Hij is altijd al rommelig met zijn brokjes geweest. Dat hoort een beetje bij zijn manier van eten. Maar een paar maanden terug is hij begonnen met tranen tijdens het eten. Hij maakt ook rommelende geluiden tijdens het eten.
Maar het is moeilijk te zeggen, want hij is behoorlijk flink en hij eet alles wat los en vast zit. Hij krijg van mij ook harde vleesstrips, gedroogde spiering en af en toe een stukje rauwe kipfilet. Deze pakt hij graag aan en gaan ook zeker op. Ook tijdens het spelen met een hengel of iets dergelijks is hij heel enthousiast. Deze laat hij dan echt niet los. Maar ik heb wel altijd opgemerkt dat hij het niet fijn vind als er in zijn oren gekeken wordt bij de dierenarts. Dat is natuurlijk niet zo gek, maar ik begin nu toch wel te denken dat hij een middenoorontsteking heeft.
Ik heb dus besloten om toch maar een afspraak bij de frettenkliniek te maken om hem even helemaal na te laten kijken. Ik hoop natuurlijk dat er niks uit komt, maar ik heb mijn twijfels .
Altijd goed om het te laten checken hoor, je kunt beter een keer voor niets naar Giessen dan dat je later spijt hebt dat je niet eerder bent gegaan. En ik hoop met je mee dat er niets aan de hand is, oorproblemen zijn niet fijn.
Ik hoop ook dat het mee valt met Finley. Succes alvast voor donderdag. Goed dat je gaat hoor.
Ik kom net van de frettenkliniek af. Ik had mijn afspraak verplaatst want dat kwam toch beter uit. Zoals ik al verwacht had heeft Finley dus een middenoorontsteking . Hanneke wist niet zo goed wat de oorzaak kon zijn, maar het was wel duidelijk dat hij last van zijn middenoor had. Hij wilde niet graag in zijn nekvel gepakt worden en bij het uitoefenen van druk op zijn kaakgewricht begon hij flink moeilijk te doen en te tranen. Hij heeft nu ook last van zijn keel waardoor hij een beetje gaat rochelen. Dit heeft waarschijnlijk met elkaar te maken. Tijdens het palperen van de buik merkte ze dat hij gevoelig reageerde op zijn nieren. Daardoor heeft ze nog wat urine afgenomen en getest. Gelukkig kwam hier niks geks uit.
We gaan nu beginnen met een kuurtje van Synulox en Polaramine. Toen ik thuiskwam heb ik dit meteen gegeven. Ik heb de tabletten laten oplossen in een beetje water en er daarna zalmolie bij gedaan. Dat is toch iets gezonder dan Waltham . Ik heb het in een spuitje gedaan en het hem zo aangeboden en hij likte het zo op uit het spuitje. Dat gaat dus prima. Ik vind de uitdaging van de brokkenbrij groter. Maar we gaan het gewoon met goede moed proberen. Ik moet alleen nog een beetje kijken welke hoeveelheden ik hem moet geven. Hanneke waarschuwde mij al dat hij hier snel te dik van kan worden. Maar hij moet natuurlijk ook geen honger hebben de hele dag. Want gewoonlijk heeft hij de hele dag toegang tot brokjes, maar nu moet hij over naar 2x daags.
Ik hoop wel dat hij hier van opknapt. Over 4 weekjes moeten we weer terug voor een controle.
We gaan nu beginnen met een kuurtje van Synulox en Polaramine. Toen ik thuiskwam heb ik dit meteen gegeven. Ik heb de tabletten laten oplossen in een beetje water en er daarna zalmolie bij gedaan. Dat is toch iets gezonder dan Waltham . Ik heb het in een spuitje gedaan en het hem zo aangeboden en hij likte het zo op uit het spuitje. Dat gaat dus prima. Ik vind de uitdaging van de brokkenbrij groter. Maar we gaan het gewoon met goede moed proberen. Ik moet alleen nog een beetje kijken welke hoeveelheden ik hem moet geven. Hanneke waarschuwde mij al dat hij hier snel te dik van kan worden. Maar hij moet natuurlijk ook geen honger hebben de hele dag. Want gewoonlijk heeft hij de hele dag toegang tot brokjes, maar nu moet hij over naar 2x daags.
Ik hoop wel dat hij hier van opknapt. Over 4 weekjes moeten we weer terug voor een controle.
Dus je gevoel was toch wel juist, vervelend hoor. Hopelijk gaat hij snel reageren op de kuur.
Brokkenbrij is het beste, maar als je niet anders kan, dan gewoon kleine hoeveelheid brokjes neerzetten in de tijd dat je er niet bent. Om inderdaad het hongergevoel tegen te gaan.
Bono heeft ook wat brokjes staan, puur om te stashen. Maar hij eet er soms ook van.
Bono krijgt 4x brij, dus voor Finley is tussendoor een paar brokjes misschien wel een optie?
Bono heeft ook wat brokjes staan, puur om te stashen. Maar hij eet er soms ook van.
Bono krijgt 4x brij, dus voor Finley is tussendoor een paar brokjes misschien wel een optie?
Ik hoop ook dat de meds snel aanslaan en dat hij zich dan ook beter gaat voelen
Je had het dus goed in de gaten....jammer genoeg voor Finley.
ik duim dat hij goed op de kuur reageert!
ik duim dat hij goed op de kuur reageert!