In de rui

Alles over de nagels, het gebit, de vacht e.d.
Marjan

Re: In de rui

Bericht door Marjan »

En maakt het dan nog uit wat voor visolie je neemt? Ik ken dat wel van jaren terug toen wij dat aan een fret gaven voor de vitamines die erin zaten. Dat waren van die handige capsules van Etos die je door kon prikken en leeg kon knijpen in de waltham. Maar die zijn toen uit het assortiment gegaan. We zijn toen over gestapt op Doils druppels maar dat beviel niet zo, het stonk vreselijk en het was niet zo lang houdbaar.
Mayke

Bericht door Mayke »

Ik heb al eens zalmolie van Carnibest gegeven via Nanja, maar ik kreeg het er niet in, het stinkt ook vreselijk.
Ook Doils heb ik eens gekregen van Hanneke, maar ook dat ging er niet in.
Ze zijn hier niet zo van de olie ! :?:
Birgit
Aantal fretten: 0

Bericht door Birgit »

Ik heb wel even snel gezocht, maar ik kwam capsules tegen van 450 mg voor volwassenen en 249 voor kinderen. Maar mij staat bij dat die van de Etos 50 mg werkzame stof (ofzo) hadden. Dus ik weet niet of je dan over doseert en hoe schadelijk dat zou zijn.

Mijn fretten vonden die van carnibest ook erg lekker trouwens. Maar ik geef ze vaker olie.
Natascha
Contacteer:

Bericht door Natascha »

Mayke schreef:Ik heb al eens zalmolie van Carnibest gegeven via Nanja, maar ik kreeg het er niet in, het stinkt ook vreselijk.
Ook Doils heb ik eens gekregen van Hanneke, maar ook dat ging er niet in.
Ze zijn hier niet zo van de olie ! :?:
Dat is hier ook geen enkele fret van de olie
Birgit

Bericht door Birgit »

Is dat niet ook gewenning? Lijkt me nl stug dat alle fretten die ik krijg het wel lusten en fretten bij jou of mayke allemaal niet? Ik geef dat altijd bij nagels knippen (op de buik). Ferrettone is ook olie en aten mijne ook allemaal.
Karen

Bericht door Karen »

Ferretone gebruik ik regelmatig en ze vinden het heerlijk. Ik heb hier ook heel lang Heartgard zalmolie gegeven en dat vonden ze ook allemaal lekker.
Natascha
Contacteer:

Bericht door Natascha »

Birgit schreef:Is dat niet ook gewenning? Lijkt me nl stug dat alle fretten die ik krijg het wel lusten en fretten bij jou of mayke allemaal niet? Ik geef dat altijd bij nagels knippen (op de buik). Ferrettone is ook olie en aten mijne ook allemaal.
Dat zou best kunnen, ik moet ook zeggen dat ik het niet doorzet, dus die gewenning is geen kans voor. Ferretone ben ik ook mee gestopt, omdat de ene "vroeger" het wel at en de andere niet, daarom doe ik de nageltjes met boter, om niet verschillende dingen te hoeven proberen...
Ik kan er wel weer eens een testje op los laten, hoeveel het werkelijk met doorzet hier wel pakken, nu de groep nie tmeer zo groot is...
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik vraag mij alleen af of je door bijvoorbeeld Doils te geven ter ondersteuning bij het verharen ook niet de vitamines (E) waar het eigenlijk om gaat zou over doseren. Dus om tijdens de rui olie te gaan geven is het misschien toch beter om dan gewone lijnzaadolie te gebruiken?
ray
Aantal fretten: 1

Bericht door ray »

Visolie had ik niet aan gedacht, wel olijfolie. Meestal geef ik vaseline, maar af en toe wil ik nog weleens een theelepel olijfolie geven. Dat gaat er hier in als koek :lol:

@Birgit misschien is het een onderwerp voor het symposium :fluit: :D
Mayke

Bericht door Mayke »

Ik heb het erg lang geprobeerd, maar kreeg de olie er niet in hoor, het is meteen kopjes schudden en een vieze bek trekken. Ik blijf gewoon voor vaseline gaan of voor Ferretone, dat gaat goed, dus ik houd het daarbij ;) :D

Mogelijk zou zonnebloemolie ook nog een keus kunnen zijn, die werkt bij honden en katten ook erg goed !
Mayke

Bericht door Mayke »

De slechte ( of geen ) ondervacht van Nannoucje....

Dus maar even gestopt met het trimmen van de vacht, als ik doorga krijg ik echt kale plekken.

Afbeelding

Afbeelding

Het zit allemaal wel redelijk los, dus ik ga hem nu dagelijks voorzichtig kammen, in de hoop zo toch al het meeste losse haar te verwijderen. :)
ray

Bericht door ray »

Dat ziet er niet uit zeg!

Hoe komt dit eigenlijk? :?:
Birgit

Bericht door Birgit »

@Ray, als je naar de workshop over voeding gaat, kun je de vraag zelf stellen 8-)

Slecht verharen zie je wel vaker bij oudere fretten (en andere dieren), die komen er zelf gewoon niet meer zo goed doorheen. Op die foto's lijkt het eigenlijk meer alsof Nanouc al verhaart voordat de nieuwe vacht er is, want ik zie ook geen bovenvacht. Normaal zie je eerst de dekharen en dan pas gaan ze verharen. De volgorde lijkt zo niet helemaal te kloppen :)
Marjan

Bericht door Marjan »

Door het plukken Raymond. :lol: Het ziet er inderdaad niet uit. :mrgreen:
Maar zo ziet het er eigenlijk altijd wel uit bij Lana wanneer ik die help met het verharen. Alsof ze in de fik heeft gestaan. :clown:
Mayke

Bericht door Mayke »

Nannoucje heeft zijn hele leventje al problemen gehad met zijn vachtje, ik ken hem niet anders dan of met gaten, of met een hele dikke vacht, of met een hele kale staart, gek genoeg is die staart nu weer netjes !
Hij is niet gecastreerd maar heeft zijn hele leventje al implantaten, dat helpt af en toe mee en doet zijn vacht dus goed, maar in de ruitijd is het huilen met de pet op.
Soms zit er meer ondervacht onder dan nu, maar dit jaar heb ik een echte grote pet nodig ! :roll:
Hanneke kan het ook niet verklaren, dit mannetje heeft nog meer problemen zoals een vergrote milt, een chronisch luchtprobleem, daarnaast staat Corona ook nog eens op nummer 1 ! En hij is de laatste tijd incontinent, dus al met al is het een lief 'kneusje' , maar zolang hij zelf nergens last van heeft en nog plezier heeft doet hij maar lekker zijn ding !
Dan blijft hij maar lekker doorwandelen, ik geniet van dit mannetje, met of zonder berevachtje, elke dag ! :D
ray

Bericht door ray »

@Birgit oke zal ik doen :D

Ik bedoelde inderdaad dat er nog geen nieuwe vacht zichtbaar is en hij dus kaal is. Maar het komt met de tijd wel weer terug neem ik aan. Tenminste laten we het hopen.
Groot gelijk hoor Mayke, zolang hij nergens last van heeft en plezier heeft lekker genieten van hem. :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Lana is opeens in een sneltreinvaart in de rui geraakt. :shock: Ik heb haar net alvast een keer geplukt en er kwam heel wat vanaf. Maar wanneer je haar aait of oppakt komen er nog steeds enorm veel haren van haar af. En met zoenen heb je gelijk een bek vol haar. :mrgreen:
Ik ga de komende dagen even een paar keer per dag plukken, om te voorkomen dat ze teveel haar binnen krijgt en natuurlijk om de dag wat laxeerpasta.
Natascha
Contacteer:

Bericht door Natascha »

En dan heb je bij Lana veel haar in je mond! :mrgreen:
Marjan

Bericht door Marjan »

Zeker weten! :lol:
Birgit

Bericht door Birgit »

Haar op je tanden is het toch?

Maar jee, nu pas? Dat is denk ik ook omdat ze wat ouder is natuurlijk.
Plaats reactie