Buikpijn en soms abnormale ontlasting
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Re: Buikpijn en soms abnormale ontlasting
Nou gelukkig maar! Hopelijk zet het herstel nu goed door. Die nare verkoudheid ook......
Ik ga ook duimen dat het herstel nu doorzet!
Ik snap het ook wel als het bezoek aan de frettenkliniek een hele wereldreis is, zeker als je met het OV moet. Gelukkig is dat voor nu even niet nodig
Ik snap het ook wel als het bezoek aan de frettenkliniek een hele wereldreis is, zeker als je met het OV moet. Gelukkig is dat voor nu even niet nodig
Klinkt toch wel of hij gewoon erg veel last heeft gehad van die verkoudheid of griep. Ik zou het nu ook even aankijken hoor.
Goed nieuws: Smokey heeft vanochtend voor het eerst bijna 2 volle uren achter elkaar rond gelopen (eerste half uur ook heel druk gespeeld) zonder tussendoor te gaan slapen! Hij heeft helaas wel weer last van hoesten en verstopte neus gehad vandaag, maar hij ligt nu te slapen en nu hoor ik het weer even niet. Ook tijdens het rondlopen totdat hij ging slapen wel steeds speelmomentjes gehad zoals met het balletje rollen en met zijn tunneltje spelen
Zeker goed nieuws hoor!
Ik had nog een vraag: Is het mogelijk dat de symptomen veranderen van de buikpijn na verloop van tijd? Want Smokey had altijd veel bek likken en randjes van het bakje likken tijdens het eten, maar de laatste paar dagen is het zo dat hij dit echt stukken minder vertoond (randjes bakje likken was al verminderd sinds het begin van de behandeling, maar nu zie ik het nog een stuk minder). In plaats daarvan is hij juist een stuk onrustiger af en toe: Krabben aan dekentjes en de dekentjes verplaatsen zie ik de laatste dagen veel. Of zou het misschien komen doordat hij zich de laatste dagen beter lijkt te voelen dat het ineens verandert en de buikpijn zich anders manifesteert?
Dat soort gedragingen zijn toch vaak een uiting van ongenoegen. Alleen waar komt dat vandaan?... Lastig dit.
Het kunnen allemaal toch nog tekenen van misselijkheid en buikpijn zijn maar ik heb geen idee waarom hij nu andere gedragingen laat zien. Misschien inderdaad wel omdat hij toch minder misselijk is en nu de buikpijn alleen hem wat meer parten speelt.
Oke bedankt voor de reacties. Omdat hij nu verder weer aan de beterende hand is maak ik me daar voorlopig ook geen zorgen over. Ik dacht misschien dat het hoorde bij het herstel of zoiets en vaker voor zou komen. Dan hou ik het voorlopig gewoon in de gaten dat gedrag dat het wel minder wordt en uiteindelijk weg gaat.
Wat ik wel merk is dat hij de laatste dagen ook kort op het eten al wild wil gaan spelen. Nu vind ik dat in principe een heel goed teken, maar dan maakt hij zich toch te druk en laat dan toch weer wat misselijkheidstekenen laat zien die ik normaal zelden nog zie. Zoals de hik (sinds zaterdag zie ik dat vrijwel niet meer) en weer meer de bek aflikken. Dat spelen snel na het eten doet hij nu voor de tweede keer (normaal wilde hij wel uit de kooi kort na het eten, maar dan bleef het eigenlijk vooral bij rondlopen en dan ging hij vrij snel de kooi weer in om te slapen en dan anderhalf á 2 uur later wilde hij wel de kooi uit om wild te gaan spelen). Plat liggen tijdens de drukte vlak na het eten gelukkig niet gezien
Wat ik wel merk is dat hij de laatste dagen ook kort op het eten al wild wil gaan spelen. Nu vind ik dat in principe een heel goed teken, maar dan maakt hij zich toch te druk en laat dan toch weer wat misselijkheidstekenen laat zien die ik normaal zelden nog zie. Zoals de hik (sinds zaterdag zie ik dat vrijwel niet meer) en weer meer de bek aflikken. Dat spelen snel na het eten doet hij nu voor de tweede keer (normaal wilde hij wel uit de kooi kort na het eten, maar dan bleef het eigenlijk vooral bij rondlopen en dan ging hij vrij snel de kooi weer in om te slapen en dan anderhalf á 2 uur later wilde hij wel de kooi uit om wild te gaan spelen). Plat liggen tijdens de drukte vlak na het eten gelukkig niet gezien
Om nog even te reageren op de misselijkheid. Ik zie hier vooral het verschil in gedragingen bij de ernst van de buikpijn. Bij echt erge buikpijn zie ik dekens slepen, aan de rand van de poepbak kauwen, waterbak krabben, platliggen en bek likken. Wanneer het minder erg is, dan alleen platliggen en bek likken, ondertussen speelt ze dan ook gewoon. Bij het 1e scenario doet ze dat niet.
Wel erg goed dat het steeds beter gaat bij jou!
Wel erg goed dat het steeds beter gaat bij jou!
Ik vind dat actievere spelen wel een goed teken hoor. Alleen begrijpen die malle fretten niet dat die positieve stress toch nog even doorwerkt op de maag zolang die nog gevoelig is. Dus al met al zou ik mij inderdaad nog maar niet echt ongerust maken zolang hij steeds vrolijker en actiever wordt.
Gisteren was hij dus aan het spelen en stopte heel plotseling. Vervolgens ging hij vastberaden naar zijn kooi en begon daar aan het dekentje te krabben en een stukje te verslepen. Toen hij klaar was ging hij slapen en toen hij een paar uur later weer wakker werd wilde hij gewoon weer spelen. Maar toen had ik gedurende de dag tijdens het eten juist een stuk minder misselijkheidstekenen gezien (normaal vaak randjes bakje likken, bek likken) en ook plat liggen was die dag verminderd.Om nog even te reageren op de misselijkheid. Ik zie hier vooral het verschil in gedragingen bij de ernst van de buikpijn. Bij echt erge buikpijn zie ik dekens slepen, aan de rand van de poepbak kauwen, waterbak krabben, platliggen en bek likken. Wanneer het minder erg is, dan alleen platliggen en bek likken, ondertussen speelt ze dan ook gewoon. Bij het 1e scenario doet ze dat niet
Ja en Hanneke had ook gezegd dat het sowieso langdurig (maanden) zou gaan duren en ik in de tussentijd ook wel tussendoor nog misselijkheidstekenen zou zien. En ik vergeet niet dat zijn maag en darmen waarschijnlijk toch weer een behoorlijke opdonder hebben gehad door hem Sucralfaat te geven terwijl hij daar nog niet tegen kon en Metrazol waar hij ook helemaal niet tegen kon.
Maar is het eigenlijk ook niet normaal bij HB dat het in pieken en dalen gaat? Want zoiets had ik toen wel begrepen toen ik bij de Frettenkliniek was. Of hoort het echt een lijnrechte stijgende lijn te zijn?
Nee hoor, dat genezingsproces gaat zeker met ups en downs en beschadigingen van de maag zijn ook onomkeerbaar dus hij zal altijd gevoeliger blijven voor stresssituaties en dergelijke.
Bedankt, dan had ik het dus goed begrepen van Hanneke. En ze had ook al gevraagd of ik van plan was om een fret erbij te nemen. Ik: "Nee hij blijft de enige, hoezo?" En toen vertelde ze dat hij in ieder geval alleen moest blijven tenzij ik haar heel vaak wilde bezoeken Nou daar heb ik dus niet zoveel trek in en ik denk Smokes ook zeker niet. Maar hij blijft dus lekker alleen wonen, meerder malen per dag uit de kooi en hij wordt lekker bediend met voer waar hij het goed op doet en regelmatig nieuwe speeltjes enz. En dan hopen dat alle stress achterwege blijft; hoewel het soms niet te voorkomen is helaas.
Doe je goed door hem lekker saampies met jou te houden En houd moed!!
Er is nog Synulox voor 19 dagen en dan zit de tweede kuur er alweer op. Ik heb wel besloten dat als hij niet genoeg verbeterd is naar mijn zin binnen die 19 dagen qua buikpijn/misselijkheid en/of nog steeds last heeft van zijn verkoudheid dat ik dan toch weer met hem een bezoekje aan Hanneke breng. Dan kijk ik gewoon een weekje van tevoren hoe het met hem gaat en dan kan ik die afspraak mooi inplannen zonder al te veel gedoe. En eigenlijk wil ik toch wel graag weten in hoeverre hij verbeterd is voordat ik stop met de AB. Want dat stoppen vind ik toch wel een beetje eng als ik niet weet hoe het er nu precies voor staat.
Maar voorlopig gaat hij nu weer de goede kant op. Vanochtend heerlijk weer ruim een uur gespeeld en nadat ik hem zijn medicatie en brij had gegeven lekker in slaap gevallen. En toen ik aan het begin van de middag weer bovenkwam wilde meneer er weer uit en had hij nog eens een half uur gespeeld. Sinds gisteren is hij ook meer aanwezig vind ik: Zodra hij mij hoort of iets interessants ziet of ruikt of hoort staat hij meteen in de startblokken om wat te gaan ondernemen en erbij te zijn.
Maar voorlopig gaat hij nu weer de goede kant op. Vanochtend heerlijk weer ruim een uur gespeeld en nadat ik hem zijn medicatie en brij had gegeven lekker in slaap gevallen. En toen ik aan het begin van de middag weer bovenkwam wilde meneer er weer uit en had hij nog eens een half uur gespeeld. Sinds gisteren is hij ook meer aanwezig vind ik: Zodra hij mij hoort of iets interessants ziet of ruikt of hoort staat hij meteen in de startblokken om wat te gaan ondernemen en erbij te zijn.
Klinkt toch allemaal niet verkeerd hoor.
Dan maar duimen dat de lopende kuur genoeg is om hem er boven op te helpen. Gelukkig lijkt het wel steeds wat beter te gaan toch?
Ja vooral qua levendigheid en misselijkheidstekenen tijdens het bakje eten.