Finley
Re: Finley
Met Finley gaat het best goed. De medicijnen gaan er met een beetje zalmolie en een spuitje prima in. De brokkenpap is wel even wennen voor hem maar ook voor mij. Hij heeft nu niet de hele dag eten tot zijn beschikking. Ook moet ik hem af en toe even tot eten aanzetten met een lepeltje. Maar hij gaat steeds beter uit zichzelf eten. Ik vind het wel moeilijk om te bepalen hoeveel brij hij krijgt. Ik weeg hem nu vaker en hoop er dan achter te komen. Hij is sinds maandag 23 gram afgevallen. Hij mag dus best wat meer eten. Hij krijgt nu tweemaal daags brij, vinden jullie dat voldoende?
Gelukkig merk ik wel dat de medicatie aanslaat. Hij is een stuk actiever en maakt veel minder geluidjes bij het eten en ademhalen. En de tranen blijven nu weg bij het eten!
Ik ben dus best tevreden en hoop dat hij zich snel nog beter gaat voelen.
Gelukkig merk ik wel dat de medicatie aanslaat. Hij is een stuk actiever en maakt veel minder geluidjes bij het eten en ademhalen. En de tranen blijven nu weg bij het eten!
Ik ben dus best tevreden en hoop dat hij zich snel nog beter gaat voelen.
Is het niet mogelijk voor je om het sochtends en savonds vers en warm aan te bieden, en het bij wijze van langzaam over de dag of nacht af te laten koelen tot de verse versie komt? Dan staat er altijd wat.
Twee keer per dag zou voldoende moeten zijn, mits hij het natuurlijk wel goed eet. En mocht je twijfelen of hij wel voldoende eten binnen krijgt, zet dan desnoods ook wat brokjes neer. Zo doen wij dat hier ook bij Baila.
Maar ik zou dat pas doen wanneer hij de brokkenbrij gewoon goed eet, anders neigt hij er misschien toch naar een grotere voorkeur voor zijn brokken te hebben.
Maar ik zou dat pas doen wanneer hij de brokkenbrij gewoon goed eet, anders neigt hij er misschien toch naar een grotere voorkeur voor zijn brokken te hebben.
Top dat hij goed gaat
Fijn dat hij de brokkenbrij goed eet. Wat Marjan aangeeft is eigenlijk het handigste. Op zich is 2x daags brokkenbrij prima.
Pff ik heb het helemaal gehad met die brokkenbrij . In het begin at hij het redelijk. Maar nu begint hij er zelf niet meer aan, zelfs niet met veel waltham. Ik moet het nu zo dun maken dat ik het in een spuitje op kan zuigen. Vanuit het spuitje eet hij het dan weer prima. Maar hij schiet steeds weg en heeft totaal geen zin in die brij. Hij valt nu ook steeds verder af . Maar ik houd hem goed in de gaten. Met spelen is hij af en toe druk maar meestal gaat hij na een uur en soms eerder al terug naar zijn kooi. Nou kan dat met de winter te maken hebben, maar als symptoom van de medicijnen staat ook sufheid beschreven. Ik heb gewoon het idee dat ik alles alleen maar aan het tegenwerken ben. Ik vond Finley veel beter toen hij brokjes kreeg en geen medicijnen had.
Maarja ik zal maar weer naar de frettenkliniek bellen voor de vervolgafspraak, maar ik krijg er steeds minder vertrouwen in.
Hebben jullie nog tips voor de brokkenbrij?
Maarja ik zal maar weer naar de frettenkliniek bellen voor de vervolgafspraak, maar ik krijg er steeds minder vertrouwen in.
Hebben jullie nog tips voor de brokkenbrij?
Hoe warm/lauw maak je die brij?
Ik zet hem 20 seconden in de magnetron. Dan is ie vaak net te heet. Ik laat hem dan even staan en roer hem goed door. Omdat die brij vrij snel afkoelt , voel ik regelmatig met mijn vinger hoe de temperatuur is. Hij is dus ook echt lauw/ warm als ik het geef. Zeker niet te heet en ook echt niet koud.
Ok, dat lijkt me goed. Maar misschien dat de werking van de magnetron iets doet met de smaak. Hier gebruikt Marjan gewoon een scheutje heet water uit de waterkoker. Hiermee maak je het warm maar gebeurd er niks met de samenstelling van de brij.
Misschien eens waard om te proberen?
Misschien eens waard om te proberen?
O daar had ik nog niet eens aan gedacht! Ik ga het eens proberen!
Ik denk inderdaad dat het door het verwarmen in de magnetron kan komen. Ik deed dat in het begin ook maar dan wordt het toch op bepaalde plaatsen te warm en ruikt het ook niet meer zo fris.
Ik ben daar vanaf gestapt en maak nu van tevoren best dikke brij (geconcentreerd), schep daar een klein beetje vanaf en maak dat weer tot de gewenste dikte met heet water uit de waterkoker.
En je bent ook geen andere brokken gaan gebruiken?
Ik ben daar vanaf gestapt en maak nu van tevoren best dikke brij (geconcentreerd), schep daar een klein beetje vanaf en maak dat weer tot de gewenste dikte met heet water uit de waterkoker.
En je bent ook geen andere brokken gaan gebruiken?
Woensdag hebben Finley en ik weer een afspraak bij de frettenkliniek. Dit keer een vervolgafspraak en hopelijk komt daar goed nieuws uit, maar ik heb er niet alle vertrouwen in .
De brokkenpap is en blijft een drama zowel voor mij als voor Finley. Hij vind het verschrikkelijk en wilt het alleen hebben als ik het met een lepeltje aan hem geef. Ik vind het gewoon sneu. Als ik in zijn snoepbal brokjes verstop blijft hij er achteraan rennen in de hoop dat er een brokje uitvalt. Maarja ik heb het er voor over. Over de medicijnen heb ik ook mijn twijfels . Van de Polaramine word hij ontzettend suf en de antibiotica slaat volgens mij ook niet aan. Bij het eten van de brokkenpap heeft hij ook nog steeds traanoogjes. Af en toe denk ik echt van waar ben ik mee bezig. Hij heeft ook helemaal geen zin om te spelen.
Ik hoop dus dat hij weer terug op zijn brokken mag. Ook omdat hij nu zijn vleesstrips ontzettend mist.
De brokkenpap is en blijft een drama zowel voor mij als voor Finley. Hij vind het verschrikkelijk en wilt het alleen hebben als ik het met een lepeltje aan hem geef. Ik vind het gewoon sneu. Als ik in zijn snoepbal brokjes verstop blijft hij er achteraan rennen in de hoop dat er een brokje uitvalt. Maarja ik heb het er voor over. Over de medicijnen heb ik ook mijn twijfels . Van de Polaramine word hij ontzettend suf en de antibiotica slaat volgens mij ook niet aan. Bij het eten van de brokkenpap heeft hij ook nog steeds traanoogjes. Af en toe denk ik echt van waar ben ik mee bezig. Hij heeft ook helemaal geen zin om te spelen.
Ik hoop dus dat hij weer terug op zijn brokken mag. Ook omdat hij nu zijn vleesstrips ontzettend mist.
Ik snap dat je hier niet happy mee bent Hopelijk weet Hanneke nog iets anders te bedenken voor hem want dit kan zo niet langer eigenlijk.
Baila heeft hier ook altijd vochtige oogjes tijdens het eten van haar brokkenbrij dus daar zou ik mij maar niet al te ongerust om maken.
Dat het nog steeds een straf is om hem de brij te laten eten is vervelender, lukt het ook niet met andere brokken misschien?
En hoe lang gebruik je de polaramine nu? Want bij langduriger gebruik wordt het suffe vaak wel minder heb ik hier ervaren dus dat is toch wel de moeite om het nog even aan te kijken wanneer je dat nog nier zo heel lang geeft.
Dat het nog steeds een straf is om hem de brij te laten eten is vervelender, lukt het ook niet met andere brokken misschien?
En hoe lang gebruik je de polaramine nu? Want bij langduriger gebruik wordt het suffe vaak wel minder heb ik hier ervaren dus dat is toch wel de moeite om het nog even aan te kijken wanneer je dat nog nier zo heel lang geeft.
Ik heb inderdaad wel door dat hij een beetje begint te wennen aan de Polaramine. In het begin kon hij het nog geen half uur vol houden om los te lopen en sinds 2 dagen loopt hij weer zeker 1,5 uur rond. Dus dat is een hele verbetering . Als Hanneke vind dat hij daar nog op moet blijven vind ik dat geen probleem.
Die brokkenbrij is echt vreselijk. En ik vind ook niet dat hij het daar beter op doet. Hij is gelukkig wel weer iets aangekomen. Dus ik hoop echt dat hij weer gewone brokjes mag eten.
Die brokkenbrij is echt vreselijk. En ik vind ook niet dat hij het daar beter op doet. Hij is gelukkig wel weer iets aangekomen. Dus ik hoop echt dat hij weer gewone brokjes mag eten.
Klinkt goed Behalve die brij dan...
Goedzo! Gelukkig is hij aangekomen in gewicht, dan gaat het toch ergens wel goed.
Hij valt niet af dus dat is al een goed teken toch !
Ik had zelf ook een hekel aan brokkenbrij, die stinktroep, dus kun je nagaan als je fret bent en het moet eten, alhoewel mijn Goliath het wel lekker vond, maar wel aangemaakt met heet water hoor, niet koud en niet warm.
Vast veel succes woensdag bij Hanneke, ik hoop dat Finley goed uit de controle komt. Doe Hanneke de groeten van me als je eraan denkt.
Ik had zelf ook een hekel aan brokkenbrij, die stinktroep, dus kun je nagaan als je fret bent en het moet eten, alhoewel mijn Goliath het wel lekker vond, maar wel aangemaakt met heet water hoor, niet koud en niet warm.
Vast veel succes woensdag bij Hanneke, ik hoop dat Finley goed uit de controle komt. Doe Hanneke de groeten van me als je eraan denkt.
Succes morgen bij Hanneke.
Succes vandaag bij Hanneke!