Finley

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
Marjan

Re: Finley

Bericht door Marjan »

Ook van mij heel veel succes!
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Succes vandaag
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Succes vandaag!
Amaris

Bericht door Amaris »

Go Finley!
Helen
Aantal fretten: 2
Contacteer:

Bericht door Helen »

Succes bij Hanneke vandaag!!
Karen

Bericht door Karen »

Succes vandaag!
Sasha
Aantal fretten: 1

Bericht door Sasha »

Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes!

Finley heeft nu naast zijn middenoor ontsteking ook een maagprobleem :(. Daarnaast heeft hij ook de verkoudheid van mij overgenomen ondanks alle maatregelen. Dus dat is een flinke tegenvaller. Dit verklaard dus ook zijn moeilijke manier van brokkenbrij eten. Hanneke probeerde hem daar nog een beetje waltham te laten eten maar daar wilde hij helemaal niet aan beginnen dus ze vind het knap dat ik hem op gewicht heb kunnen houden. Er is ook bloed afgenomen maar daar kwam alleen uit dat zijn glucose iets verhoogd was. Maar ze zei dat dit kwam omdat hij momenteel niet lekker in zijn vel zit. De synulox houden we dus nog even aan omdat dat goed is voor zijn maag en middenoor. Ik heb er nu ook metocloperamide en omaprazole bij gekregen. Waarschijnlijk gaat het eten van de brij nu ook beter worden omdat de maagklachten nu moeten gaan minderen, dus ik blijf hem brij geven. Hebben jullie misschien nog tips over hoe ik hem die omeprazole korreltjes het makkelijkst kan gaan geven, want dat lijkt me wel een uitdaging?
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Het makkelijkst is om alle medicatie door een waltham papje te doen. Vaak werkt dat, en anders een beetje waltham in een spuitje en een omeprezole korrel voorin stoppen. Zodat hij het zo weg eet.
Succes! Het is toch maar weer wat al die verkouden fretjes.
Mette

Bericht door Mette »

Nou dat is zeker knap dat je hem op gewicht hebt weten te houden dan. Petje af! Ik heb helaas geen tips, want bij mij maak ik de waltham gewoon aan de stevige kant zodat ze erop blijven liggen, en wordt het zonder problemen opgeslobberd. Nog niet 1 gehad die dat niet deed (en er best wat op de omeprazole heb gehad) ondanks dat ik het vaak hoor. Maar zoals Nadine zegt doen die het dan meestal met een spuitje waltham.
Marjan

Bericht door Marjan »

Je kunt het in de brokkenbrij doen maar bij erg dunne brij (die beter is bij een maagprobleem) blijven de korreltjes meestal achter in het schaaltje.
Maar je kunt de korreltjes ook in een heel klein beetje laxeer- of vitaminepasta drukken of een klein likje boter, meestal lukt die truc wel.

Balen dat hij nu ook nog eens gevoelig is op zijn maagje, ook al is dat eigenlijk wel weer een logisch gevolg van de middenoor problemen. Hoop dat de meds snel gaan aanslaan.
Kick

Bericht door Kick »

Minder goeds nieuws helaas maar nog geen fret overboord! Gewoon doorgaan met je goede verzorging en veel vitamine L ;)
Sasha

Bericht door Sasha »

Met Finley gaat het momenteel redelijk.
Hij staat natuurlijk nog steeds op zijn medicijnen en over een week of 2 moeten we weer naar de frettenkliniek. De brokkenbrij voeren blijft een gedoe maar hij is nu wel zover dat hij na wat aansporing zelf aan de brij begint. Hij likt hierbij nog wel veel aan het randje van de bak maar het gaat al veel beter dan in het begin. Het gekke is dat de waltham met zijn medicijnen erin nooit problemen geeft :???: . Dat gaat er altijd zonder problemen in en er wordt niet gelikt aan het randje van de bak :???: . Ik denk dus dat Finley die brij ook gewoon niet zo lekker vind. Ik ben gestopt met hem volledig brij voeren, dat is geen doen. Hij krijgt nu overdag brokjes en 's avonds brij. Hij is ontzettend blij met zijn brokjes en ze gaan er ook goed in. En ja, hij kruimelt wat en hoest af en toe maar als hij dat toch lekkerder vind, vind ik het ook niet eerlijk om hem te blijven pesten met brij. Hij krijgt nu ook weer zijn gedroogde vleesrepen en daar is hij helemaal gek op :mrgreen: .

Af en toe voelt het echt of ik hem aan het pesten ben. Ja hij heeft middenoorproblemen, maar niet in die mate dat hij er erg veel last van heeft. Misschien had ik het gewoon zo moeten laten. Nu heeft hij er waarschijnlijk door zijn medicatie ook nog eens een maagprobleem bij. Hij wordt trouwens helemaal niet misselijk van brokjes maar wel van brij. Ik geef hem nu dus eens per dag brij om zijn middenoor wat rust te geven, maar als het aan mij en Finley ligt gaat hij weer compleet terug op brokjes.
Marjan

Bericht door Marjan »

Ik denk toch eerder dat hij een maagprobleem heeft gekregen door de stress van zijn oorpijn. Dus ik ben er van overtuigt dat hij er slechter aan toe was geweest wanneer je het zo had gelaten.
Alleen dat hij misselijk wordt van de brij is niet fijn natuurlijk, dan zou ik zelf ook overwegen hem toch weer op de brokken te zetten. Of misschien gewoon eenmaal daags een beetje waltham blijven geven, zeker zolang hij nog medicatie krijgt.
Minka

Bericht door Minka »

Als hij de brokjes goed eet, dan lekker brokken laten eten als de brokkenbrij problemen geeft. Voor de medicatie wat Marjan zegt wat Waltham geven.

Je moet kijken wat voor Finley goed werkt. Ik ben van mening dat voeding geen stress moet opleveren. Ik heb 2 keer geprobeerd om Mila op brokkenbrij te krijgen, maar ben er mee gestopt omdat ze het gewoon niet wil eten.
Minka

Bericht door Minka »

Als hij de brokjes goed eet, dan lekker brokken laten eten als de brokkenbrij problemen geeft. Voor de medicatie wat Marjan zegt wat Waltham geven.

Je moet kijken wat voor Finley goed werkt. Ik ben van mening dat voeding geen stress moet opleveren. Ik heb 2 keer geprobeerd om Mila op brokkenbrij te krijgen, maar ben er mee gestopt omdat ze het gewoon niet wil eten.
Bruurmijn

Bericht door Bruurmijn »

Jekyll weigerde pertinent om brokkenbrij te eten, met loslopen jatten meneer de brokken van de katten dus de brij maar verwijderd en hem gewoon zijn brokken gegeven. Ja hij kruimelde en hij traande, gelukkig is dat over, maar hij at tenminste wel
Sasha

Bericht door Sasha »

Toch maar weer een update over Finley na een hele lange tijd.
Gelukkig gaat het allemaal hartstikke goed en loopt hij elke dag tevreden zijn rondje. Zo nu en dan heeft een beetje last van zijn oren en dat uit hij met traanoogjes. Maar dat weerhoudt hem er niet van om te eten. Hij is namelijk erg flink geworden en woog vorige week 1855 gram :shock: . Hij krijgt nu dus minder brokjes en tijdens het loslopen gaan de brokjes in de voerbal. Tijdens mijn vakantie is er trouwens super goed voor hem gezorgd! Hij heeft zich prima vermaakt. Nogmaals bedankt Magda!!
finley zon.JPG
finley zon.JPG (136.68 KiB) 3647 keer bekeken
verbeterd 1.JPG
verbeterd 1.JPG (206.8 KiB) 3647 keer bekeken
DSCF4975.jpg
DSCF4975.jpg (251.42 KiB) 3647 keer bekeken
NKW

Bericht door NKW »

Fijn dat het zo goed met hem gaat en mooie fret om te zien zeg! :hart:
Marjan