Smokey hoest naast de Helicobacter
Re: Smokey hoest naast de Helicobacter
2 Dagen gedaan zonder Polaramine en gistermiddag zag ik alweer de waterige oogjes en vannacht weer het verstopte neusgeluid en vanochtend tijdens het spelen voor zijn ochtendmedicatie weer gehoest en niezen. Nog geen hele hoestbuien en niesbuien, maar wel weer vaak genoeg om toch maar weer Polaramine te geven vandaag. Ook vanochtend tijdens het eten weer een paar keer verslikt en tussendoor niezen. Ik baal er ontzettend van, want ik had toch gehoopt dat die verkoudheid nu eens eindelijk weg zou zijn.
Vervelend allemaal hoor en ik snap helemaal dat je ervan baalt. Maar nu duurt deze griep ook wel erg lang bij mensen ook dus het zal echt wel met het soort virus te maken hebben.
Ja dat denk ik ook anders zal het waarschijnlijk wel slechter met hem gesteld zijn qua koorts of echt van dat vieze snot of zoiets. Vind het alleen zo sneu voor hem dat het al zo lang aan de gang is.
- Helen
- Aantal fretten: 2
- Contacteer:
Kick schreef:Ik denk dat hij beter tegen de kou kan dan jij mits hij voldoende warme plekjes heeft om te slapen.
Maar zowel voor hem als ook voor jezelf is een beetje verwarming (zeker de komende week) niet onverstandig En het vochtpercentage daalt niet onmiddellijk als je de verwarming een beetje gebruikt dus dat lijkt me geen probleem.
Hier wel hoor, merk het meteen... heb overal van die bakjes aan de radiatoren hangen anders trek ik het zelf ook niet hahaha!
Jippie, nog iets om aan het ziekte lijstje toe te voegen Gisteren was meneer weer iets minder actief (had een hele drukke en speelse week gehad, en eergisteren alle slaap in één keer ingehaald) en wat meer hoesten. Beetje Polaramine gegeven en vanochtend zag ik dat hij nu ook een snelle ademhaling heeft. Ook heeft hij sinds een aantal dagen dat hij wat sneller lijkt uit te glijden op mijn vloer, dacht eerst dat dat kwam doordat hij zo wild deed, maar nu is hij een stuk minder wild en ik zag het net ook. Hoop niet dat het toch het middenoor is, want dat zou niet bepaald goed zijn gezien het feit dat hij al anderhalve kuur Synulox achter zijn kiezen heeft.
Synulox helpt ook niet echt bij een middenoor ontsteking en is eigenlijk alleen maar om de gevolgen ervan te beperken. Maar een snelle ademhaling en wegglijden met zijn pootjes klinkt niet lekker.
Misschien heeft hij zich tijdens een wilde actie wat bezeerd?
Anders Hanneke even bellen en het haar vragen ?? Want het klinkt niet goed !
Dat is altijd mogelijk natuurlijk, vooral als ik kijk hoe hij zich gedraagt (een echte wildebras), maar hij heeft nu nog versnelde ademhaling en ik zag hem net ook weer urine drinken. Dus meteen weer bezorgd voor z'n nieren ook nog, want tijdens de laatste controle was de urine 50% verbeterd maar toen dronk hij al geen urine meer. Ook is hij echt weer een stuk lustelozer. Tijdens het uit de kooi gaan meer rondlopen dan spelen en tussendoor ook veel liggen en uitrusten. En na ongeveer een half uur weer terug de kooi in om te gaan slapen in zijn hangmatje. Hij voelt ook weer warm aan dus ik ga zo ook nog even zijn temperatuur checken.Kick schreef:Misschien heeft hij zich tijdens een wilde actie wat bezeerd?
Is elke middenoor ontsteking eigenlijk altijd chronisch? Want had wel gelezen op de site van de frettenkliniek dat het zeer moeilijk weg te krijgen is en dat er dan ook absoluut niet meer iets in het oor gedruppeld mag worden. En waar wordt het dan eigenlijk mee behandeld als de Synulox alleen voor de gevolgen is?Marjan schreef:Synulox helpt ook niet echt bij een middenoor ontsteking en is eigenlijk alleen maar om de gevolgen ervan te beperken.
Krijg het antwoordapparaat al.Mayke schreef:Anders Hanneke even bellen en het haar vragen ?? Want het klinkt niet goed !
Temperatuur is in ieder geval goed 38,2 graden.
De meeste middenoor ontstekingen zijn chronisch en ook erg moeilijk door een leek te constateren. Het sluimert zeg maar en op langere termijn worden er steeds meer symptomen zichtbaar.NKW schreef:Is elke middenoor ontsteking eigenlijk altijd chronisch? Want had wel gelezen op de site van de frettenkliniek dat het zeer moeilijk weg te krijgen is en dat er dan ook absoluut niet meer iets in het oor gedruppeld mag worden. En waar wordt het dan eigenlijk mee behandeld als de Synulox alleen voor de gevolgen is?
Een acute middenoor ontsteking ontstaat heel plotseling en vaak loopt je fretje dan ook al met een scheef kopje. En soms komt er zelfs vocht of bloed en pus uit het oor.
Een middenoorontsteking is erg moeilijk te behandelen en eigenlijk nooit helemaal te verhelpen. Het vervelende is dat het antibioticum wat het beste helpt tegen dit probleem (Marbocyl) heel erg belastend is voor de maag van een fret.
En zeker bij een chronische ontsteking, die al zo lang sluimert, zijn door de pijnstress de maag al vaak aangetast waardoor Marbocyl helemaal slecht zou vallen op een ontstoken maag.
Dus tegenwoordig is Hanneke heel terughoudend met dit antibioticum en wordt vaak alleen maar een injectie gegeven met dit middel, gevolgd door een kuur synulox.
Ok, de temperatuur is in orde. Snel ademen kan ook een reactie op pijn zijn. Kun je aan al zijn pootjes zitten, de hele poot bedoel ik dan? En hoe zien z'n nageltjes eruit?
Nageltjes zien er goed uit, geen gevoelige pootjes. Maar als hij zo misselijk is en het zou van pijn kunnen zijn, dan zou het in theorie dus ook buikpijn kunnen zijn? Het is me trouwens ook opgevallen dat hij af en toe echt naar links gaat platliggen, alsof hij de rechterkant van zijn buik ontziet.
@Marjan: Bedankt voor de informatie. Hoop morgen op goed nieuws, maar hij is in die 2 daagjes tijd zo snel achteruit gegaan. Dekentjes bijten, urine likken, enz. Ben echt zo zenuwachtig...
@Marjan: Bedankt voor de informatie. Hoop morgen op goed nieuws, maar hij is in die 2 daagjes tijd zo snel achteruit gegaan. Dekentjes bijten, urine likken, enz. Ben echt zo zenuwachtig...
Ga je morgen naar Hanneke, dan in ieder geval succes morgen.
Je bent erg oplettend zie ik. Alleen maar goed van je. Fretten zijn heel erg lastig te beoordelen. Je doet het goed, daar niet aan twijfelen.
Vooral dat links platliggen is belangrijke informatie voor Hanneke.
Je bent erg oplettend zie ik. Alleen maar goed van je. Fretten zijn heel erg lastig te beoordelen. Je doet het goed, daar niet aan twijfelen.
Vooral dat links platliggen is belangrijke informatie voor Hanneke.
@Minka: Dank je wel. Ik heb weer een lijstje gemaakt met alle veranderingen en symptomen sinds het laatste bezoek. Dit had ik de eerste keer ook gedaan toen ik naar Hanneke ging en ook filmpjes en foto's gemaakt en daar was ze erg blij mee. De tweede keer was het niet nodig, want toen was hij alleen maar vooruit gegaan. Maar als ik zo naar dat lijstje kijk dan wordt ik niet vrolijk.
Ik kan me voorstellen dat je in de zenuwen zit maar morgen ben je bij de frettenkliniek en daarvandaan moet je verder denken. Ik hoop op goed nieuws morgen!
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Succes morgen!
Succes vandaag! Hoe laat moet je er zijn? En hoe gaat het nu met hem?