Hoi allemaal,
Sinds een weekje of 2 merk ik dat Harmke aanzienlijk korter speelt. Waar ze enkele weken geleden nog anderhalf uur zonder slaappauze rond liep en speelde, gaat ze nu na 20-30 min weer even slapen, om na een uur weer wakker te worden en weer eventjes rond de lopen. Komt dit door de tijd van het jaar? Ik las dat veel fretjes dan rustiger zijn. Ze eet verder goed hoor. En als ze speelt is ze lekker actief, maar ze gaat gewoon eerder even een rustpauze houden.
Veel slapen, kort spelen. Winter?
Re: Veel slapen, kort spelen. Winter?
Na wat nalezen in ons boekje moet ik even iets aanpassen. Liep meestal tussen de 45 min en anderhalf uur aan een stuk los, om daarna weer even te slapen. En na een tijdje slapen kwam ze dan vaak weer eventjes bij ons kijken. Dat is nu dus ingekort naar 20-30 min. Maar dat dan wel 2x op een avond meestal. Overdag ben ik helaas niet vaak thuis, dus dan zit ze over het algemeen in haar kooi. In de avond heeft ze zelf de keuze. De ene dag is ze iets actiever dan de andere dag, maar dat is natuurlijk niet zo gek.
Hier precies hetzelfde; soms blijven ze zelfs doorpitten als we thuiskomen of 's ochtends wakker worden. Het is gewoon voor deze tijd in het jaar
Hier ook hoor. Ze spelen altijd wel, maar zeker korter en met een slaapje tussendoor. De laatste dagen weer wat meer dan vorige week en de kou zal zeker mee spelen
Ah, dan is dat dus inderdaad normaal. Ja het is een slaapkopje de laatste tijd. Wel heerlijk comfortabel om te zien haha.