Likken en wassen na het eten

Typisch frettengedrag, of niet? Vraag het hier
Plaats reactie
swa100

Likken en wassen na het eten

Bericht door swa100 »

Hallo allemaal,

Het valt me op dat Harmke zichzelf af en toe na het eten flink likt en wast. Dit doet ze als ze in haar hangmat of in haar slaapzak is gaan liggen. Dit duurt een minuutje of 5 en dan gaat ze slapen. Ze likt haat pootjes, buikje, vanalles eigenlijk. Is dit normaal gedrag of niet? Ook heb ik haar regelmatig zien rollen op haar rug op haar kussentje of op haar fleecekleedjes, maar dat zie ik de laatste dagen minder.

Ik hoor graag wat jullie ervan denken!
swa100

Re: Likken en wassen na het eten

Bericht door swa100 »

Ik ben erbij vergeten te zeggen dat ik haar de laatste tijd sowieso wel af en toe wat zie krabben en haat vachtje likken. Wellicht het begin van de rui? Ik meende ook ergens te hebben gelezen dat het vachtje iets kan veranderen na het krijgen van een hormoonimplantaat en deze heeft ze nu 3 weken geleden gekregen.
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Het zou het begin van de rui kunnen zijn maar veel likken kan ook wijzen op misselijkheid. Maar ik denk dat dit geen misselijkheid is als ik het zo lees ;)
Jullie hebben een frutzel die zichzelf netjes schoon wil houden :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Baila doet dat ook, die gaat na het eten haar van top tot teen wassen. :D
En de jeuk zou inderdaad kunnen komen van de rui die in aantocht is, dan gaan ze zich trouwens ook soms wat vaker wassen. Dus hou in de gaten wanneer ze echt zou gaan verharen, dan zou ik haar ook uit voorzorg gaan laxeren.
Karen

Bericht door Karen »

Ik heb ook een meisje dat zichzelf veel wast :D Soms heerlijk bij je op schoot.
Inderdaad even opletten als ze begint te verharen.
swa100

Bericht door swa100 »

Marjan schreef:Baila doet dat ook, die gaat na het eten haar van top tot teen wassen. :D
En de jeuk zou inderdaad kunnen komen van de rui die in aantocht is, dan gaan ze zich trouwens ook soms wat vaker wassen. Dus hou in de gaten wanneer ze echt zou gaan verharen, dan zou ik haar ook uit voorzorg gaan laxeren.
Ah, ze is dus niet de enige met dit trekje. Dan hoef ik me dus geen zorgen te maken :)
swa100

Bericht door swa100 »

Kick schreef:Het zou het begin van de rui kunnen zijn maar veel likken kan ook wijzen op misselijkheid. Maar ik denk dat dit geen misselijkheid is als ik het zo lees ;)
Jullie hebben een frutzel die zichzelf netjes schoon wil houden :D
Ik denk het haast niet inderdaad. Ze krabbelt niet aan haar bekje info. Het is echt likken van pootje, dan wast ze zich met dat pootje etc. En ook buikje etc likken. Ik hou het sowieso in de gaten!
Karen schreef:Ik heb ook een meisje dat zichzelf veel wast :D Soms heerlijk bij je op schoot.
Inderdaad even opletten als ze begint te verharen.
Ja soms gaaf ze eventjes lekker in haar kooi op op haar kleedjes of kussentje liggen om te krabben en te wassen, heel schattig om te zien. Haar vacht laat nog niet los, maar ik check het dagelijks even.

Hoe vaak geven jullie trouwens vaseline / laxeerpasta wanneer de rui begint? Ik geef sinds een week of 3 eenmaal per week 0,5-1cm laxeerpasta. Ik ga dit weekend ook even wat vaseline halen.
Marjan

Bericht door Marjan »

Mocht ze echt behoorlijk gaan verharen kun je haar dagelijks wat laxeerpasta of vaseline (of een mengsel daarvan) geven en dan zo'n beetje de hoeveelheid van een erwt. En dan gewoon kijken hoe dat gaat, ze mag er natuurlijk ook weer niet van aan de diarree raken want dan moet je iets minder geven of de hoeveelheid om de dag gaan geven.
Plaats reactie