Jubileum Frettenstichting, 18 mei 2013
- Frettenvraagbaak
Jubileum Frettenstichting, 18 mei 2013
Op zaterdag 18 mei viert de Frettenstichting haar jubileum: 10 jaar Frettenstichting. Dat vieren we met een bijzondere frettendag op Boerderij Wolfslaar in Breda. Iedereen - met en zonder fretten - is daarbij van harte welkom!
Wat is er te doen?
- Natuurlijk is de Frettenstichting erbij met informatie en allerlei informatie over fretten en natuurlijk enkele eigen fretten, zodat iedereen kan kennis maken met de fret. Voor onze eigen fretten is er een frettenspeeltuin.
- Er is een frettenkeuring door dierenartsen waarvoor je binnenkort je fret kunt aanmelden via de website. Heb jij de leukste, liefste of meest bijzondere fret? Ze zijn allemaal welkom!
- Er zijn standjes van diverse frettenorganisaties, maar ook van winkels of webshops. Zij nemen superleuke frettenspullen mee!
- Er is een leuke loterij en er is verkoop van appelflappen. Zo kun jij heerlijjk smullen en de opbrengst is voor de opvangfretten.
- Voor de jongste frettenliefhebbers is er een kinderhoekje. Maar de frettendag vindt plaats op een kinderboerderij gelegen in een prachtig park en een speeltuin: niemand hoeft zich dus te vervelen!
- Er zijn allemaal leuke frettenmensen waarmee je kunt kennis maken! Bijvoorbeeld van Het Frettenforum
Wie zijn er allemaal bij?
De volgende standhouders kun je tegenkomen op deze frettendag:
Frettenorganisaties
- FrettenStichting informatiestand
- Stichting De Fret
- Frettig Gestoord
- Stichting de Nederlandse FrettenClub
Frettenspullen
- FrettenTuigjes
- Dierenstore.nl
- Plezier voor je dier
- Betjesfretjesshop
Andere organisaties
- Dierenasiel Breda
- Dierenlot
Welke fretten zijn er?
De Frettenstichting neemt enkele eigen fretten mee. Dit zijn meestal fretten van vrijwilligers. Voor deze fretten wordt een kleine speeltuin meegenomen, zodat deze dieren lekker de boel kunnen ontdekken, terwijl bezoekers kunnen genieten van de fretten en ook kunnen kennis maken met deze bijzondere dieren.
Natuurlijk is het ook toegestaan om je eigen fretten mee te nemen. Hou er wel rekening mee dat je fretten gevaccineerd moeten zijn en dat ze niet in de speeltuin mogen spelen. Je moet er dus zelf voor zorgen dat je een goede carrier of bench meeneemt.
Waar is het?
De Frettendag vindt plaats bij:
Bezoekerscentrum en kinderboerderij Wolfslaar
Wolfslaardreef 95
4834 SN Breda
Op het terrein van de boerderij is er een diversiteit aan projecten zoals een speelweide met geiten en een waterspeelplek. Voor de peuters staan er een aantal speelgoed tractors om over de boerderij te rijden, er zijn volop mogelijkheden om te wandelen en in de moestuin staan oude Bredase rassen zoals de Bredase aardbei en de Bredase abrikoos en vergeten groenten als haverwortel en schorseneren.
Wanneer is het?
Op zaterdag 18 mei. De boerderij is geopend van 9 tot 17 uur. De activiteiten van de Frettenstichting beginnen om 10 uur.
Wat kost het?
Entree is gratis.
Lees de meest actuele informatie op: http://www.frettenstichting.nl/frettendag-18-mei" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat is er te doen?
- Natuurlijk is de Frettenstichting erbij met informatie en allerlei informatie over fretten en natuurlijk enkele eigen fretten, zodat iedereen kan kennis maken met de fret. Voor onze eigen fretten is er een frettenspeeltuin.
- Er is een frettenkeuring door dierenartsen waarvoor je binnenkort je fret kunt aanmelden via de website. Heb jij de leukste, liefste of meest bijzondere fret? Ze zijn allemaal welkom!
- Er zijn standjes van diverse frettenorganisaties, maar ook van winkels of webshops. Zij nemen superleuke frettenspullen mee!
- Er is een leuke loterij en er is verkoop van appelflappen. Zo kun jij heerlijjk smullen en de opbrengst is voor de opvangfretten.
- Voor de jongste frettenliefhebbers is er een kinderhoekje. Maar de frettendag vindt plaats op een kinderboerderij gelegen in een prachtig park en een speeltuin: niemand hoeft zich dus te vervelen!
- Er zijn allemaal leuke frettenmensen waarmee je kunt kennis maken! Bijvoorbeeld van Het Frettenforum
Wie zijn er allemaal bij?
De volgende standhouders kun je tegenkomen op deze frettendag:
Frettenorganisaties
- FrettenStichting informatiestand
- Stichting De Fret
- Frettig Gestoord
- Stichting de Nederlandse FrettenClub
Frettenspullen
- FrettenTuigjes
- Dierenstore.nl
- Plezier voor je dier
- Betjesfretjesshop
Andere organisaties
- Dierenasiel Breda
- Dierenlot
Welke fretten zijn er?
De Frettenstichting neemt enkele eigen fretten mee. Dit zijn meestal fretten van vrijwilligers. Voor deze fretten wordt een kleine speeltuin meegenomen, zodat deze dieren lekker de boel kunnen ontdekken, terwijl bezoekers kunnen genieten van de fretten en ook kunnen kennis maken met deze bijzondere dieren.
Natuurlijk is het ook toegestaan om je eigen fretten mee te nemen. Hou er wel rekening mee dat je fretten gevaccineerd moeten zijn en dat ze niet in de speeltuin mogen spelen. Je moet er dus zelf voor zorgen dat je een goede carrier of bench meeneemt.
Waar is het?
De Frettendag vindt plaats bij:
Bezoekerscentrum en kinderboerderij Wolfslaar
Wolfslaardreef 95
4834 SN Breda
Op het terrein van de boerderij is er een diversiteit aan projecten zoals een speelweide met geiten en een waterspeelplek. Voor de peuters staan er een aantal speelgoed tractors om over de boerderij te rijden, er zijn volop mogelijkheden om te wandelen en in de moestuin staan oude Bredase rassen zoals de Bredase aardbei en de Bredase abrikoos en vergeten groenten als haverwortel en schorseneren.
Wanneer is het?
Op zaterdag 18 mei. De boerderij is geopend van 9 tot 17 uur. De activiteiten van de Frettenstichting beginnen om 10 uur.
Wat kost het?
Entree is gratis.
Lees de meest actuele informatie op: http://www.frettenstichting.nl/frettendag-18-mei" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Jubileum Frettenstichting, 18 mei 2013
De locatie is al wel bekend, maar ik zie dat het nog niet gepubliceerd is
Het is bij Boerderij Wolfslaar in Breda, op de kinderboerderij dus en gelegen in park Wolfslaar.
Entree is uiteraard gratis.
Het is bij Boerderij Wolfslaar in Breda, op de kinderboerderij dus en gelegen in park Wolfslaar.
Entree is uiteraard gratis.
- Frettenvraagbaak
Bedankt voor de aanvulling!
Op verzoek van Danielle . De beginpost kan hiermee aangepast worden: zie starterstopic
Mooi! Staat nu ook op onze homepage
Klinkt leuk
Done, de rest van de modjes sliepen nog denk ik. Thanks Birgit!Birgit schreef:Op verzoek van Danielle . De beginpost kan hiermee aangepast worden:
Bijna 18 mei wie gaan er allemaal eigenlijk?
Weet niet of jullie het ook op facebook heb gezien, maar hier nog een oproepje van de frettenstichting
"Op zaterdag 18 mei 2013 viert De Frettenstichting haar 10jarige jubileum met een frettendag op kinderboerderij Wolfslaar.
Op deze dag wordt een nieuw frettenboek uitgegeven en daarbij hadden wij het idee om een cd, boeken en dvd markt te houden.
Nu is mijn vraag aan u;
Heeft u nog oude cd’s, dvd’s en/of boeken die eigenlijk in de weg liggen?
U kunt deze doneren aan De Frettenstichting zodat deze op de frettendag verkocht kunnen worden.
Alle opbrengsten gaan naar de fretjes in de opvang. Met deze opbrengsten wordt er gezorgd voor voer, medicijnen, castreren en steriliseren en noem maar op.
Dus wilt u een fretje helpen met uw oude boeken, cd’s en dvd’s?
U kunt het afgeven of opsturen naar:
FrettenStichting
Louwersdonk 5
4824 DB Breda
06-44738678"
Weet niet of jullie het ook op facebook heb gezien, maar hier nog een oproepje van de frettenstichting
"Op zaterdag 18 mei 2013 viert De Frettenstichting haar 10jarige jubileum met een frettendag op kinderboerderij Wolfslaar.
Op deze dag wordt een nieuw frettenboek uitgegeven en daarbij hadden wij het idee om een cd, boeken en dvd markt te houden.
Nu is mijn vraag aan u;
Heeft u nog oude cd’s, dvd’s en/of boeken die eigenlijk in de weg liggen?
U kunt deze doneren aan De Frettenstichting zodat deze op de frettendag verkocht kunnen worden.
Alle opbrengsten gaan naar de fretjes in de opvang. Met deze opbrengsten wordt er gezorgd voor voer, medicijnen, castreren en steriliseren en noem maar op.
Dus wilt u een fretje helpen met uw oude boeken, cd’s en dvd’s?
U kunt het afgeven of opsturen naar:
FrettenStichting
Louwersdonk 5
4824 DB Breda
06-44738678"
Ik heb al een stapel klaarliggen
Ik duik van het weekend even alle hoeken en gaten in en ook even de schuur
Ik zal ook eens rondneuzen of ik nog boeken heb.....
- yvonne
- Aantal fretten: 1
Ik ga er ook heen en heb al boeken en kadootjes voor de loterij klaarliggen
Gaat vast een leuke dag worden.
Hebben jullie trouwens al de cover gezien van het nieuwe frettenboekje?
Die is vanaf de 18e te koop via de Frettenstichting. Ik heb hem al
Die is vanaf de 18e te koop via de Frettenstichting. Ik heb hem al
oh dat is leuk zeg, zo die voorkant
Dan heb je de binnenkant nog niet gezien! Die is nog veel leuker!
Ziet er leuk uit!
Ik heb wel zitten vloeken op die voorkant zeg.. ik hou helemaal niet zo van Photoshop, maar de achtergrond was te donker. En dan moet je 26 keer hetzelfde bewerken.. dat is best saai
Maar het is een leuk boekje. Weliswaar geschreven voor beginners, maar toch een leuke aanvulling. De Frettenstichting heeft zo een boekje om aan mensen te verkopen die een fret uit de opvang halen, dat zijn natuurlijk ook regelmatig beginners.
@Danielle, kom jij eigenlijk nog even langs? Jij zit redelijk in de buurt!
Maar het is een leuk boekje. Weliswaar geschreven voor beginners, maar toch een leuke aanvulling. De Frettenstichting heeft zo een boekje om aan mensen te verkopen die een fret uit de opvang halen, dat zijn natuurlijk ook regelmatig beginners.
@Danielle, kom jij eigenlijk nog even langs? Jij zit redelijk in de buurt!
Nopes, ik heb zaterdag al plannen staan
Hopelijk blijft t beetje droog
Hopelijk blijft t beetje droog