Buikpijn en soms abnormale ontlasting
Re: Buikpijn en soms abnormale ontlasting
Kan het trouwens kloppen dat tijdens de rui de vacht "raar" gaat staan? Het is erg stekelig nu net alsof hij onder stroom heeft gestaan op de plekken waar de haren nog niet volledig zijn terug gegroeid (net alsof het nog niet goed aansluit zeg maar). En hoe lang kan de rui eigenlijk maximaal duren? Want hij is nu toch al een paar weekjes bezig ermee.
Hij kan wat plukkerig worden tijdens de rui. Helemaal bij maagpatiëntjes zie je dat ze vaak wat moeite hebben met het goed doorlopen van de rui en kan het ook wat langer duren allemaal. Eigenlijk is het lijfje veel te druk bezig om te genezen en heeft dan nog weinig energie over om goed te verharen.
Net toch weer de frettenkliniek gebeld; ik wordt later nog teruggebeld. Uitgelegd van de tegenstrijdige signalen (wel levendiger en afname eerste misselijkheidstekenen, maar andere misselijkheidstekenen ervoor in de plaats). Ook heeft hij sinds gisteren weer meer moeite om zijn brij op te eten en dan vertoond hij weer een stuk meer misselijkheidstekenen (ook de oude weer). En sinds enkele dagen na het eten heel driftig wassen en daarbij ook met de pootjes echt aan de bek krabben (en niet alleen aan de bek, maar ook echt in de bek aan de tanden). En dan weer sinds gisteren meer mokken en nog meer spelen. Snap er geen klap meer van...
Fretten zijn wat dat betreft 'rare' dieren maar ik denk dat je in dit geval er goed aan doet om naar je gevoel te luisteren. Ik ben benieuwd waar Hanneke mee komt.
Wanneer ze met hun pootjes echt aan hun bekje gaan krabben zijn ze goed misselijk. Goed dat je de kliniek toch even gebeld hebt.
Ja ik ben ook benieuwd, als ik zie wat voor spelgedrag hij erop nahoudt zou het me niets verbazen als er toch iets in meneer zijn maag zit. Hij checkt bij van alles en nog wat of het misschien uit elkaar kan met z'n tanden en is ook gek op glimmende dingen (meer een ekster dan een fret, hahaha)Kick schreef:Fretten zijn wat dat betreft 'rare' dieren maar ik denk dat je in dit geval er goed aan doet om naar je gevoel te luisteren. Ik ben benieuwd waar Hanneke mee komt.
Ik hoop dat ik snel wordt terug gebeld, nu ik eenmaal weer gebeld heb zit ik toch weer in de zenuwen
Nog niks gehoord?
Wachten duurt altijd lang, hopelijk ben je al teruggebeld.
Smokey wil de hele tijd mee typen
Ga nu toch maar weer zelf bellen, want heb nog niets gehoord.
Ga nu toch maar weer zelf bellen, want heb nog niets gehoord.
In gesprek...
Hanneke belt altijd aan het eind van de middag dus je zal ongetwijfeld zo iets horen. Tenzij je zelf te ongeduldig bent (heel begrijpelijk trouwens!)
Oke dan wacht ik toch nog even geduldig. Heb al 2 keer gehad met mn hond en eigen dierenarts dat ze met drukte waren vergeten om terug te bellen. Pfff, dan wordt je niet blij.
Vond het toch wel erg laat worden dus nu net nogmaals gebeld (voelde me al schuldig doordat ik zo ongeduldig was). Kreeg ik toch het antwoordapparaat
Ik denk dat Hanneke echt nog wel belt hoor, heb haar zelf ook wel eens om acht uur 's avonds aan de foon gehad.
Ja idd Hanneke belt regelmatig na sluitingstijd nog mensen. Heb haar ook wel eens sochtends om 7uur al aan de telefoon gehad
Oh oke gelukkig!
Nog niets gehoord, misschien belt ze nog en anders hoop ik dat ze morgenochtend nog even belt Als ik niets hoor kan ik altijd morgen zelf nog bellen als de kliniek open is.
Oh dat is wel raar inderdaad.
Net nogmaals gebeld en Jeffrey aan de telefoon gehad. Kennelijk ben ik toch vergeten, want Hanneke had ook niets in de kaart gezet
Heb voor donderdag om 15.15 uur een afspraak (onder voorbehoud nog even); ben zo blij dat het deze week nog kon. Meneer zat vanochtend weer aan een label te knagen (had al zo lang geen geknaag aan stoffen meer gezien dat ik hem gisteren een dekbed met label had gegeven) en daarna aan de krant in zijn poepbak. Hij moet 6 uur van tevoren nuchter zijn zodat er op de foto (verwacht wel dat die gemaakt gaat worden, omdat Hanneke het er toen ook al over heeft gehad) geen voedselresten meer zichtbaar (behoren) te zijn.
Baal echt dat ik niet gegaan ben zodra hij onrustig gedrag ging vertonen vorige week. Maar het leek echt vrij snel weer beter te gaan toen. Ben heel benieuwd wat er nu toch precies mis met hem is.
Ik moet trouwens een keer met het ov en ben ongeveer 3 uur onderweg. Iemand nog tips (ook ivm die kou en zijn verkoudheid, want lijkt me nu niet bepaald lekker voor hem met dat gesnotter 3 uur met ov)?
De vorige dierenarts had ook 2 foto's en een echo gemaakt (natuurlijk geen contrastfoto...(zucht)) en toen zei m'n moeder gisteren: "Als er wat in zijn maag blijkt te zitten ga ik alle gemaakte kosten bij hem verhalen!" :twisted:
Denk alleen niet dat dat gaat lukken...
Heb voor donderdag om 15.15 uur een afspraak (onder voorbehoud nog even); ben zo blij dat het deze week nog kon. Meneer zat vanochtend weer aan een label te knagen (had al zo lang geen geknaag aan stoffen meer gezien dat ik hem gisteren een dekbed met label had gegeven) en daarna aan de krant in zijn poepbak. Hij moet 6 uur van tevoren nuchter zijn zodat er op de foto (verwacht wel dat die gemaakt gaat worden, omdat Hanneke het er toen ook al over heeft gehad) geen voedselresten meer zichtbaar (behoren) te zijn.
Baal echt dat ik niet gegaan ben zodra hij onrustig gedrag ging vertonen vorige week. Maar het leek echt vrij snel weer beter te gaan toen. Ben heel benieuwd wat er nu toch precies mis met hem is.
Ik moet trouwens een keer met het ov en ben ongeveer 3 uur onderweg. Iemand nog tips (ook ivm die kou en zijn verkoudheid, want lijkt me nu niet bepaald lekker voor hem met dat gesnotter 3 uur met ov)?
De vorige dierenarts had ook 2 foto's en een echo gemaakt (natuurlijk geen contrastfoto...(zucht)) en toen zei m'n moeder gisteren: "Als er wat in zijn maag blijkt te zitten ga ik alle gemaakte kosten bij hem verhalen!" :twisted:
Denk alleen niet dat dat gaat lukken...
Gelukkig dat je deze week nog terecht kan!
Die 6uur nuchter is idd erg belangrijk om de uitslag juist te kunnen inschatten.
Qua vervoer, zorg dat er lekkere dekens in je carrier liggen en als het flink waait dan doe er even een doek omheen.
Zodat het niet te koud word, voor de rest heb ik nooit gemerkt dat een fret er last van heeft. Liever kou dan erg warm.
Succes donderdag!
Die 6uur nuchter is idd erg belangrijk om de uitslag juist te kunnen inschatten.
Qua vervoer, zorg dat er lekkere dekens in je carrier liggen en als het flink waait dan doe er even een doek omheen.
Zodat het niet te koud word, voor de rest heb ik nooit gemerkt dat een fret er last van heeft. Liever kou dan erg warm.
Succes donderdag!