- Ik heb gelezen dat hun huid jeukt tijdens de rui. Klopt dat? Kan ik daar iets tegen doen? Andere mensen hadden het over een havermout bad?
Een fret hoef je niet te wassen. Bij erge rui kun je de fret de haartjes plukken.
- Hebben fretten op hele prooi nog steeds die pasta nodig om haarballen tegen te gaan tijdens de rui?
Nee dat is niet nodig, mijn fret geef ik prooi en geen pasta. Persoonlijk vind ik pasta niet goed voor een fret, maar als het nodig is, dan is het nodig, maar niet bij een prooieter.
- Ik heb mensen gezien die hun fret meenemen naar castlefest en fantasy fair ed. Is dat (afhankelijk van het karakter natuurlijk) ook iets leuks voor de fret of iets dat je beter gewoon niet kan doen? Als het wel leuk is, hoe en hoe snel bouw je dan naar zoiets toe zodat het niet stressvol voor ze is?
Ik heb daar geen ervaring mee. Een fret is gevoelig voor stress.
- Het lijkt me dus leuk om wandelingen met hem te maken. Als je dit in de winter wil blijven doen, hoe vaak moet je het dan blijven doen om ze gewend te laten blijven/raken aan de kou?
Durf ik niet te zeggen.Mijn fret zit buiten dus dan kan het bij elke weersomstandigheid.
- Ik hoor dat mensen in de zomer katoenen hangmatjes gebruiken omdat dat minder warm is voor ze, maar andere mensen heb ik gehoord over het blijven haken met hun poot in katoen?
Nee hoor als je bij fretties.nl besteld de zomer stofjes dan kunnen ze niet blijven haken,