Harmke

In dit forum kun je alles kwijt over de belevenissen van je fret(ten)
swa100

Re: Harmke

Bericht door swa100 »

Hier weer een update over Harmke! Harmke heeft (zoals jullie in andere topics hebben kunnen lezen) een maagprobleem. Ze heeft wat ups en downs gehad, maar de behandeling slaat aan en haar bloedwaarden zijn nu goed! Haar maag werkt wel nog wat traag en is nog wat gevoelig (afgelopen weekend overgegeven) dus we moetennog eventjes kort door met synulox en metocloperamide en nog 3 maandjes omeprazole. Dan weer op controle en hopelijk is alles dan onder controle.

Ze is wel goed aangekomen en zit nu over de 700 gram! We zijn super trots op haar! Ik heb door de grote drukte de afgelopen tijd helaas niet veel foto's kunnen maken, maar ik heb toch een paar leuke foto's die ik jullie niet wil onthouden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kick
Aantal fretten: 1

Bericht door Kick »

Och, wat een heerlijk moppie! Harmke dan hè :mrgreen:

Ik zie een mooie dame met een blik die zegt, kom maar op!!! :juich: Toppie hoor :D
Marjan

Bericht door Marjan »

Wat een lieve foto's! :hart:
Mette

Bericht door Mette »

Wat een lief klein ding!
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Wat een lieverd is het toch! :hart:
Heerlijk zo'n fretten leventje.
Karen

Bericht door Karen »

Wat een leukerd die Harmke :hart:
swa100

Bericht door swa100 »

Ja het is echt een frummeltje. Klein, maar oh zo fijn! Ze vindt het heerlijk als ik haar toestop. Zie foto's 8 en 9!
Kick

Bericht door Kick »

:mrgreen: Watje.... :lach:
Marjan

Bericht door Marjan »

Hahaha, helemaal in luv zo te lezen! :lol:
yvonne

Bericht door yvonne »

Heerlijk hoor, lekker genieten van de kleine dame :hart:
Sasha

Bericht door Sasha »

Leuk hoor dat het zo goed klikt!
Minka
Aantal fretten: 0

Bericht door Minka »

Volgens mij is Harmke al tot het bot verwend. Zo hoort het ook. :D
Amaris
Aantal fretten: 0

Bericht door Amaris »

Heerlijk snoetje :hart:
swa100

Bericht door swa100 »

Hier even een korte update:

Met Harmke is het wat wisselvallig gegaan. Ze heeft toch vanaf eind februari weer een kuurtje Synulox gekregen, aangezien ze na 3 weken van de Synulox af te zijn geweest ineens weer wat lichte misselijkheidstekenen vertoonde. Aangezien de Frettenkliniek toen net voor bijna 3 weken dicht zou gaan, stuurde Hanneke een kuurtje Synulox op. Sindsdien gaat het beter! Ze heeft soms wel een onrustige bui gehad waarin ze wilde graven in kleedjes, onrustig was op de poepbak etc, maar dat gaat nu allemaal beter! Ook heb ik haar kennis laten maken met Orijen en dit eet ze makkelijker dan Virbac, de brok lijkt wat zachter. Mocht je 2,4kg TF willen hebben en eventueel 0,75-1kg Virbac en dit willen ruilen tegen wat Orijen (laat maar weten wat je kunt missen) dan hoor ik dat graag! Natascha had ons een zakje van 250 gram gestuurd om kennis te maken, maar die gaat dus hard op nu haha. Ze eet het heel graag!
Net heb ik ook Hanneke even gemaild om te vragen of we misschien de kuur Synulox 2 weekjes moeten doortrekken, dus dat ze 6 weken heeft in plaats van 4 weken (van dec tot februari heeft ze ook 6 weken gehad, maar dat was wellicht net niet lang genoeg).

Verder gaat het goed met haar, ze is lekker spontaan en heel lief! Ze weegt inmiddels 800 gram! En dan te bedenken dat ze in november 460 gram woog toen we haar kregen! :shock:

Nou, dit was het weer voor vandaag. Ik vind het heel jammer dat ik zo weinig op het forum kan zijn, maar de drukte van mijn studie (laatste loodjes), werk, huishouden slokken al mijn tijd op. Ook hebben we er sinds vandaag een nieuwe bewoonster bij; Chanel! Chanel is mijn konijntje en ze is inmiddels bijna 8 jaar oud! Toen ik haar had opgehaald woonde ik nog bij mijn moeder en daar is ze ook gebleven tot vandaag. Ze zat in een mooi groot hok in de tuin en ze is nu met (enorm) hok en al hierheen verhuisd. Mijn moeder kon door door haar slechte gezondheid (binnenkort dialyse en nierttrannsplantatie) niet meer voor haar zorgen en ik woon sinds oktober niet meer in een studentenhuis, dus nu is ze lekker hier! Het was een hele klus om haar enorme hok hier op het balkon te krijgen, maar het is gelukt!

Nou, ik ga lekker slapen, morgen weer vroeg op.

Foto's van Harmke (en ook van Chanel) komen binnenkort!
Marjan

Bericht door Marjan »

Oh ik schrok al even, dacht dat jullie er een fretje bij hadden gehaald. :lol:
Maar ik ben echt heel blij om te horen dat het al zoveel beter met haar gaat, dat was best wel een lange strijd voor haar maar die heeft ze overwonnen zo te lezen. :D

Beetje off topic maar succes met je studie en sterkte voor je moeder.
Mette

Bericht door Mette »

Klinkt toch al met al heel goed! Flink opgeknapt in die periode bij jullie en veel beter in haar vetjes :juich:
Nadine
Aantal fretten: 99

Bericht door Nadine »

Dat klinkt erg goed :juich:
Karen

Bericht door Karen »

Fijn dat het met Harmke de betere kant uit gaat. Ze is in ieder gval goed gegroeid :juich:

Leuk dat je konijn nu ook weer bij je woont. Veel sterkte gewenst met je moeder
swa100

Bericht door swa100 »

Harmke is vanaf vanavond van haar Synulox kuurtje af. Al met al zijn we erg blij met hoe ze het doet. Vorige week had ze af en toe was symptomen van misselijkheid en ik denk zelf dat dit een beetje door de kuur icm het eten van Orijen kwam. Heb haar nu weer op alleen virbac staan sinds zondag en sindsdien doet ze het weer super. Voorlopig dus toch alleen eventjes aan de virbac. Ze weegt nog steeds 800 gram, dus dat zit ook helemaal goed!

Foto's komen binnenkort!

Edit:

Oh ja, helemaal vergeten te melden dat de voorjaarsdrukte ook lekker is begonnen. Ze is een echte stuiterbal geworden, geweldig om te zien!
Marjan

Bericht door Marjan »

Klinkt echt helemaal niet verkeerd, hoop dat ze het goed blijft doen zonder de synulox. :D
Plaats reactie